Omdömet skrevs 2 september 2016 från mobil enhet

Underbart hotell, det var fullt på hotellet under perioden jag var där. Man får tänka på att lägga ut handduk vid poolen tidigt vid 5 på morgonen om man ska kunna ha en plats för det var fullt varje dag !

Maten var toppen, alltid massor med olika rätter och massor med grönsaker! Jätte god tomatsoppa med som rekommenderas! Dock långa köer när
Man ska ta mat så gäller att vara i tid när dom öppnar.

Stor pool och fin barnbassäng som är perfekt för dom små.

Rummen var bra, sängarna helt okej! aircondition funkade bra.

Dock lite sur personal och wi-fi fungerade inte bra! Det är också det ända negativa.

Verkligen UNDERBART hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack fridbzz
Kemal K, Genel Müdür på Kahya Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2016

Thanks for your interesting :)

Omdömet skrevs 14 augusti 2016

Helt okej hotell som har ett otroligt bra läge vid Damlatas och Kleopatrastranden. Det var också därför vi bokade detta hotellet. Andra fördelar var bra städning och bra rum samt ett helt ok gym. En nackdel var att man var tvungen att gå till receptionen för att hämta nyckeln eftersom gymmet var låst?! AC:n fungerade lite sisådär också inne i gymmet vilket stundtals gjorde att det var väldigt varmt.

En sak som vi blev väldigt besvikna på var maten. Frukosten var bra och varierad men både lunch och middag var ibland under all kritik. Vi fick gå ut och äta flera gånger eftersom det inte fanns någonting ätbart. Jämfört med andra liknande hotell i samma klass som vi har bott på i Alanya var maten på Kahya inte alls lika bra.
Så är man ute efter en kulinarisk upplevelse bör man nog välja något annat, om man inte är nöjd med pommes frites till både lunch och middag samt grytor eller röror av olika slag.
Poolområdet var stort och fint men för att få en plats var man tvungen att boka platser tidigt på morgonen. Det fläktade heller inte speciellt mycket så det var väldigt mycket skönare att gå till stranden!
Trevligt att testa hotellet eftersom vi tänkt göra det flera gånger tidigare men det var första och sista gången vi bodde på Kahya.

Datum för vistelsen: augusti 2016
1  Tack Scherdin15
Kemal K, Genel Müdür på Kahya Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2016

Hello ,

Thanks to your interesting, I will interest with these proplems ...

Omdömet skrevs 17 juli 2016 från mobil enhet

Ett rent och fräscht hotell.. :) maten är helt fantastisk, man äter så man håller på att spricka. Många olika rätter att välja på både till lunch och till middagen. Där finns allt man kan tänka sig på en frukostbuffé.
Personalen är trevlig och proffesionell och låter gästerna vara i fred. Absolut ett 5 + från min sida.

Datum för vistelsen: juli 2016
Restyp: Reste ensam
Tack Marie N
Omdömet skrevs 1 juni 2016 från mobil enhet

Trevligt hotell med bra personal. Kleopatrastranden ligger rätt över gatan och dessutom nära till shopping. Hotellet har tre rutschkanor som roar stora som små. Maten är helt ok. Vi har bott på detta hotell fyra gånger, två veckor varje gång och vi kommer att bo där igen.

Datum för vistelsen: maj 2016
Tack Hannele Y
Omdömet skrevs 15 oktober 2015

Kahya är mycket prisvärt, bodde 14 dagar sept-15, mycket bra mat, service, o städning, tänker åka hit igen (Absolut), nära till havet o city, tråkigt bara att vattengympan tog slut under vår vistelse där ( han var bra), o de är skönt o få röra på sig, men en sak var dålig, det var vinet på hotellet, helt ODRICKBART, verkligen en katastrof, kan heller inte förstå varför ni inte har EFES öl.

Rumstips: välj högt upp
Datum för vistelsen: september 2015