ZenHotels.com
Travelocity
Snaptravel
Omdömet skrevs 20 augusti 2019 från mobil enhet

Fräsch hotell
Hotellet var ganska ren o fin. Personalen på reception är jätte trevligt när man ska be om få hjälp av dem. Bott där i en vecka och vart nöjd! Ett bra hotell för alla rekommenderar

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Hawaii_q
Amanda ozsoy, General Manager på Grand Okan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 maj 2020

Good Afternoon Hawaii_q,

Thank you for your most generous and encouraging feedback from your recent stay with us. We were truly delighted that we succeeded in creating a pleasant experience and that you have become a fan of our service and amenities.

We sincerely appreciate your recognition and recommendation and look forward to welcoming you back to The Grand Okan Hotel in the very near future. In the interim, we hope that you stay safe and we remain at your service.

Kind regards,

Omdömet skrevs 9 augusti 2019

Var här i augusti 2019. Vi är nöjda med vår vistelse.
Rummet:
Minus: Vi hade på våning 1 med delvis havsutsikt. Havet såg vi inte alls, inte ens delvis. Och rummet var inte så stort, men räckte ok till 2 personer. Det var ganska lyhört utåt, mitt emot hotellet var det spelning varje kväll, fram till ca 01 och det hördes väl in, trots stängd balkongdörr. Det fanns inte mycket upphängningsmöjligheter, hade gärna sett mer krokar i rummet, fler galgar.
Plus: Renoverat och fräscht rum. Balkongen var perfekt och lagom storlek. Det finns vattenkokare samt 4 glas och två kaffekoppar, och påfyllning av snabbkaffe/the. AC på rummet som fungerade mycket bra. Minikyl/minibar i rummet. Sängarna var ok, inte supermjuka, men vi sov gott.

Poolområde:
Minus: Något trångt. En del dagar så tog stolarna slut.
Plus: Rent och fräscht. Lagom stor pool. Parasoller och bord till stolarna. Service vid stolarna. Vid poolen fanns också poolbar med bra service. Mysigt att ta drink i poolen. En kväll hade de poolen öppen på kvällen, mellan 21 och 23. Väldigt härligt att poolbada på kvällen, dessutom med happy-our i poolbaren.
Frukost:
Bra och stor frukost. Saknade inget! Gott kaffe, mycket frukter, bröd, ostar, juicer, oliver, grönsaker, ägg, omelett m.m.
Restaurang:
Vi åt inte någon kväll på hotellet, men däremot lunch. God lunch, med flera alternativ: pizza, sallader, sandwich, pasta m.m. Trevlig service. Väldigt skönt att man sätter upp notan på rummet, så slipper man ha med pengar/kort hela tiden.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Susanne N
grandokan, General Manager på Grand Okan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2019

God eftermiddag Susanne N,

Tack så mycket för den positiva feedbacken, jag kan se att du mest gillade allt vi erbjuder och det är fantastiskt!

Tveka inte att be om några fler hängare vid ditt nästa besök, vår hushållningsavdelning hjälper alltid gärna.

Tack än en gång för din ärliga recension och för att du tog dig tid att låta andra resenärer veta att vår egendom är fylld med ett bra team, bra mat och bra faciliteter! Jag har redan delat dina kommentarer med mitt team, de var mycket glada över att veta att du hade en fantastisk tid med oss.

Vi ser fram emot att se dig snart.

Omdömet skrevs 10 juli 2019

Jag och väninnan stannade på Grand Okan i tre veckor och man kan inte bo bättre mitt i city. Bara en liten väg att korsa - vips så är man på stranden! Ta en promenad på 10 minuter så är man vid stans linbana, annars finns taxi precis utanför entrén.

Frukostbuffén är ett säkert kort, man kan få omelett, pannkakor, alla möjliga frukter, bröd och pålägg. Lunchmenyn är som på andra ställen, men kan rekommendera att ta en tonfisksandwich! Kvällsbuffén åt vi några gånger och de försökte variera den, men man hittar nog sina favoriter även där.

Trevligt poolområde, mysig inredning på hotellet och fräscha rum. Personalen är trevlig och tillmötesgående.

Rummet var lagom stort, kanske lite för lite förvaring (eftersom vi skulle stanna tre veckor hade vi med oss ganska mycket) och det fanns inte så många galgar, vilket vi säkert kunde fått om vi frågat. Hade balkong mot vägen men stördes inte nämnvärt av varken ljud eller ljus utifrån.

Kan rekommendera hotellet för vänner, par och äldre som vill ha en härlig vistelse i Alanya. Vi hade en underbar semester!

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Sofiemedk
grandokan, General Manager på Grand Okan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2019

God eftermiddag Sofiemedk

Tack för din mest generösa och uppmuntrande feedback från din senaste vistelse hos oss. Vi var verkligen glada över att vi lyckades skapa en trevlig upplevelse och att du blivit ett fan av vår service och bekvämligheter.

Jag kommer definitivt dela din positiva feedback med hela laget och uppskattar verkligen ditt erkännande och rekommendation. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka till The Grand Okan Hotel inom en mycket nära framtid.

Omdömet skrevs 9 februari 2018

Hotellet har ett bra läge och vi hade en jättefin utsikt, men tyvärr var personalen mycket otrevlig och ohjälpsam. Sängarna var stenhårda och obekväma. Det värsta var att jag blev fruktansvärt sjuk efter av att ätit buffén, Att hävda att detta hotell är 4-stjärnigt är ett skämt, jag har bott.på bed and breakfast med bättre standard

Datum för vistelsen: januari 2018
1  Tack 726salahc
Omdömet skrevs 9 augusti 2016

Vi var en familj med två vuxna döttrar som hade vars ett rum,
ett helt ok hotell med trestjärnig standard och möblerat i åttiotalsstuk.
bra frukost och några trevliga små katter som fick mat var dag av hotellet. mycket bra
ligger jättenära stranden och har gratis taxi till alanyas bästa restaurang, Mahperi,
samt 15 procent på notan om man bor på grand okan

Rumstips: under juni till och med aug försök få rum mot gatan för annars för varmt
Datum för vistelsen: juli 2016
Tack anhi41
grandokan, General Manager på Grand Okan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 oktober 2016

God eftermiddag anhi41,

Tack så mycket för din recension av din senaste vistelse på Grand Okan Hotel. Vi är mycket glada över att höra att du haft din familj semester och vi ser fram emot att träffa er igen inom en mycket snar framtid.
General manager