Kostnadsfri avbokning till den 21-05-19
FindHotel
Travelocity88 US$
getaroom.com92 US$
Omdömet skrevs 27 september 2014

Vi har varit i Alanya vid ett par tillfällen. Detta hotell var nog ett av det sämre. Maten ok. Servicen mindre bra. Om man betalar ca 14000. Kronor för en halvpesion så räknar jag med att om man har 50 meter till stranden hotellets logga på parasollen så ska man ha gratis solstolar och inte betala 40 kr per dag. Att inte personalen har telefon nummeret till Alanyas bästa resurang (Panorama) uppe vid borgen vid eventuell bordsbokning tycker jag är dåligt. Visst kunde dom hjälpa oss om vi hade deras telefon nummer. (Hallå) tror dom vi har deras telefonnummer då hade vi väl inte frågat. Små rum usla hissar som man får spendera mycket tid för att över huvud tadet kunna åka och då bara två personer åt gången för annars ringde klockan för övervikt. Hissen användes även som transport hiss för div maskiner av personalen och tvätt transport.
Det tar nog ett tag innan vi åker till detta hotell igen.

Datum för vistelsen: september 2014
Tack Tommy Å
grandokan, General Manager på Grand Okan Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2014

Good Afternoon Tommy A,

Thankyou very much for your comments regarding your stay with us.

I am sorry you feel that it was overpriced, but I feel that as a hotel, all our prices are very fair compared to the bars and restaurants in Alanya and Side.

All hotels in Alanya have their own part of the beach for which we have to pay rent to the government. This is the reason why all of the hotels charge for the beds and umbrellas on the beach. Our beach has the name on the umberellas so that you know which beach you are coming to.

The restaurant Panorama is not one that we send many guests to, but I am unsure of why the receptionist could not find it on the internet, unless there was no phone number available there.
I am sorry for that.

All rooms are 18 square meters excluding the balcony. I am aware that if you are used to bigger rooms in different hotels, you will have found it small. All of our other guests are very happy with it. ??!!

The two lifts are in maximum usage all day, and there is a maximum of 4 people allowed otherwise the alarm goes off, because believe me we have guests who try to get in when it is full.

The only machine that is carried in this lift ıs the minibar truck and the floor cleaner which is a big and heavy machine. For the rest, laundry and anything else required is carried in our service lift not in the guest lift.

I hope we will be able to change your mind on your next stay. You are always very welcome to contact me directly. amanda@grandokan.com

Looking forward to seeing you again soon,

Kind Regards,
Amanda Özsoy
General Manager

Omdömet skrevs 7 oktober 2013

Rent och snyggt men ack så små och dåligt planerade rum. Frukost OK men middagarna var en katastrof visserligen var grönsaksbuffen bra men "huvudrätterna" höll en direkt låg standard med mest köttfärs i olika former.
Det verkade som personalen fått direktiv att inte le mot gästerna och restaurangchefen tog priset som tråkigaste på hela hotellet. WiFi funkade sådär. SVT1 som skulle finnas på programtablån samma sak.
Det bästa på hotellet var stranden med solstolar och parasoll samt strandbaren där man kunde äta en lätt lunch till bra pris.
Jag åker gärna till Alanya igen men inte till detta "avsides" belägna hotell.

Rumstips: Rum med balkong och havsutsikt ett måste annars blir det mot huvudgatan med åtföljande liv.
Datum för vistelsen: oktober 2013
1  Tack perpar_10
Omdömet skrevs 2 september 2013

Mysigt hotell med bra läge i Alanya, nära Kleopatra stranden som passar vuxna, blir djupt fort och ibland går det rejäla vågor som inte passar små barn.
Trevligt poolområde.
Mycket bra frukostbuffé och varierad middagsbuffé.
Trevlig personal och bra underhållning med musik, dans och trevligt uppträdande på turkiska aftonen.
Skandinaver, holländare, tyskar och engelsmän - bra mix på gästerna.

Bra upplägg med kreditsystem där man signerade ett kvitto med det man drack och som reglerades när man reste hem.

Rumstips: Rekommenderar att boka rum med havsutsikt då kan man sitta på balkongen och njuta av solnedgången och slipper ljud från trafiken på gatan.
Datum för vistelsen: augusti 2013
1  Tack Anna-LenaG
Omdömet skrevs 26 augusti 2013

Hotellet var fint och modernt och till mestadels trivdes vi väldigt bra där men det fanns en del nackdelar som många andra kanske också nämnt och det är hotellpersonalen.
I början uppfattade vi de som väldigt trevliga och serviceminded men dessvärre höll de inte lika hög standard under hela vår vistelse. I takt med att det kom fler gäster till hotellet som för det mesta bestod utav skandinaver så insåg man att de inte orkade bry sig lika mycket om sina gäster längre.
De blev otrevligare och mindre hjälpsamma.
T ex var det en gång då jag blev sjuk och behövde läkarvård och min pojkvän sprang ner till receptionen och talade om att jag mådde dåligt. Då svarade personalen i receptionen "Men ta henne till sjukhuset då". Och inte en enda gång efteråt kom de fram och frågade hur jag mådde! Det tycker jag var väldigt dåligt av hotellpersonalen.
Sedan var det en annan gång då vi skulle checka ut och betala vår sista nota och min pojkvän hade upptäckt att de hade tagit lite för mycket betalt för något och påpekade det. Oj, vad hotellpersonalen blev sura då! Han som stod och jobbade där bara slängde upp pengarna surt och sa "Här!". Det tycker jag var fult av dem. Om de ville ha dricks så är det inte det sättet man gör det på. Man ska inte bara anta att gästen vill ge dricks och därför ta extra betalt! Inte okej.
Dessutom måste jag även påpeka att hotellmanagern, Amanda, kom inte fram en enda gång och hälsade på oss trots att hon såg oss gå förbi vid flera tillfällen på hotellet.
Nu kanske det verkar som om hotellet är väldigt dåligt efter allt negativt jag har skrivit om det men det var det inte. Vi var där i två veckor och detta var det enda negativa med hotellet så i överlag är det ju ett ganska bra hotell. Maten och städningen på rummet var bra så det var vi väldigt nöjda med. Samma sak med underhållningen på hotellet. Det var inget tråkigt bingo spelande här inte, utan underhållningen bestod utav musik, dans och poolparty. Väldigt uppskattat!

Rumstips: Begränsat eller helhavsutsikt är ett måste! Annars får ni rum mot motorvägen och tro mig, det är redan väldigt högljutt på nätterna som det är när man har rummet mot poolen och havet.
Datum för vistelsen: augusti 2013
Tack rozapan
Omdömet skrevs 14 augusti 2012

När jag åkte till Turkiet så hade jag bara en önskan, måtte jag inte vakna upp av att en ödla kryper på min arm som jag gjorde när jag var ute och reste sist. Under veckan på Grand Okan såg jag inte så mycket som en fluga där, mycket mindre någon ödla.
Jag har rest väldigt mycket, bott på väldigt många hotell världen runt, men har aldrig varit på ett sådant fräscht och rent hotell med så hög standard både mat och dryck väg. Frukostbuffen var fantastisk och middagsbuffen som brukar kunna bli tråkig och enformig var alldeles magisk.
Man erbjöds alltid alternativen Kyckling, fisk och något annat kött. Grönsaker, tillbehör, frukt och efterrätter i oändligheter. Det fanns basic mat också som spagetti och köttfärssås eller okryddad mat för dem mindre. Det blev aldrig tråkigt då buffen var annorlunda från kväll till kväll. Bartendrarna var av världsklass och utan överdrift dem bästa drinkarna jag någonsin druckit. Rummen var rena, moderna och fräscha. Personalen fantastisk, humoristisk, positiv och vänlig. Stranden som också är fantastiskt fin ligger bokstavligen talat ett stenkast ifrån hotellet, 50 meter bort om ens det. Det anordnas fantastiska kvällar på hotellet, så det händer alltid någonting varje kväll. Vi kom dit och var lite skeptiska då vi hört skräck historier från våra vänner från andra hotell dem hade bott på, men vi åkte hem med löftet om att komma tillbaka nästa år. Både vi och våra ny funna vänner världen över. Jag är så tacksam över att ha hamnat här. Jag hoppas att ni väljer rätt och åker till detta fantastiska ställe. Utan tvekan ren perfektion.

Datum för vistelsen: augusti 2012
3  Tack kattasfett