Grand Okan(Alanya)
  • Frukost ingår
Okan Tower Apart Hotel(Alanya)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
  • Restaurang
Utopia World(Kargicak)
  • Pool
  • Precis vid stranden
Monte Carlo(Alanya)
Omdömet skrevs 5 augusti 2014 från mobil enhet

Mer än nöjd. Allt var bra. Läget,
Maten, servicen, städningen. Fräscht hotell med bra läge nära både till Oba centrum som
Ligger precis runt hörnet. Tunnel under vägen precis utanför hotellet ner till
stranden.

• Bodde här: juni 2014
3  Tack Andezon
Omdömet skrevs 12 oktober 2013

Mycket bra service, trevlig personal. Rent och fräscht överallt.Det var dock ingen noggrann städning av rummen varje dag. Nära till stranden, bara att gå genom en tunnel under vägen.Nära och stort utbud till shopping och marknaden i Oba centrum på måndagarna.Fin strand, men mycket svårt att ta sig ner vid strandkanten eftersom det lutar ganska mycket och är fullt med stenar där.Det går också väldigt mycket vågor, så det är inget bra ställe att bada där för barn.Frukosten var så där, men lunch och middag väldigt god.Vi bodde på tredje våningen och hade ett jättefint rum med havsutsikt. Rakt nedanför oss var baren så det var inte tyst förrän tidigast kl 00 när den stängde. Ett stort minus var de hårda sängarna. Det var som att ligga på en tunn madrass direkt på golvet. Mina ryggbesvär förvärrades av detta. Hade det inte varit för detta, så kan jag tänka mig att återvända till detta hotell. Man får vara beredd på att bli väckt varje morgon strax före kl 6 av böneutroparen.

• Bodde här: september 2013, reste som ett par
3  Tack Ima54
Omdömet skrevs 18 januari 2013

här bodde jag och min vännina okt-2008
det är det bästa hotellet jag bott på
i alanya,trevlig å service inriktad personal
rummen välstädade,inget fattades på buffen
stranden ligger nära å hotellet har spaavdelning
å 2 pooler en med vattenrutchbana

• Bodde här: februari 2012, reste med vänner
3  Tack lenak_tvidaberg
Omdömet skrevs 12 december 2012

Bodde här hösten 2012. Var tveksam till Alanya en gång till men ångrar det inte. Hotell Blue Diamond var jättetrevligt. Hotellgästerna var i väldigt varierande ålder, från unga till gamla. Trevlig stämning överallt och jättegod och vällagad mat. Inte lika stort överdåd som det brukar vara på all inclusive men alldeles tillräckligt. Kvällsunderhållningen varierade i kvalitet men en promenad i den varma kvällen är heller inte helt fel. Nära Oba centrum där det är liv och rörelse både med shopping och nöjen. Handla i Oba, bättre priser än i själa Alanya. Härlig promenad längs stranden in till Alanya om man inte åker dolmus.
För att vara ett hotell i Turkiet med bara 3,5+ var detta ett mycket bra alternativ. Skulle kunna åka tillbaka till detta hotell när som helst.
Serveringen vid stranden har kalla, alkoholfria drycker och kaffe, kolla porslinet som inte alltid var så bra diskar däremot.

• Bodde här: september 2012, reste som ett par
3  Tack Maggan10
Omdömet skrevs 21 september 2012

Vi har spenderat 1 vecka på Blue Diamond och är verkligen nöjda med detta hotell. Var lite skeptiskt eftersom en del recensioner inte var så positiva, men som alltid så har vi olika krav och förväntningar.

Vi bodde på andra våningen mot poolen med rutschkanan och det var ett perfekt läge.
Hotell Monte Carlo (mitt emot) hade shower varje kväll och om man störs av sådant så kan det bli ett problem, men det blev tyst före 23.00.
Rummet var rent och fräscht, men väldigt hårda sängar som en del redan påpekat.

När det gäller maten så finns det absolut inget att klaga på. Vill man inte passa frukost, lunch- och middagstider, så behöver inte gå hungrig ändå eftersom det finns en snackbar (poolen vid rutschkanan). Där kan man välja på: hamburgare med strips, turkisk pizza, omeletter, spaghetti, toast m.m (öppet mellan 10-17).
Servitrisen som jobbar där är verkligen effektiv, så man behöver inte sitta och vänta många minuter innan maten står på bordet. I anslutning till poolbaren så finns det också en liten "salladsbar". Perfekt om man bara vill ha ett "mellanmål".

Man får 1,5 liter vatten varje dag, men redan första dagen sade vi till städerskan att vi ville ha 2 flaskor och sedan fick vi det automatiskt.
All personal är väldigt serviceminded, men alla pratar inte så bra engelska.

Solstolar brukar alltid vara problem, men så var det inte här. Själva poolområdena var inte så stora, men det fanns alltid solstolar.
Något som också var bra är att någon av poolerna alltid hade skugga respektive sol eftersom de ligger på vardera sida av hotellet.

Det finns en gångtunnel alldeles utanför hotellet och via den kommer man direkt till hotellets strand. Även där var det absolut inga problem med att få solstolar om man så gick ner på eftermiddagen. Man behöver inte rusa upp kl.7 och markera en plats och det är väldigt ovanligt!

När det gäller stranden så är det väldigt "stenigt" så badskor är ett måste. Kan vara lite svårt att kliva i vattnet eftersom det är småstenar (som singel-grus) precis vid strandkanten, så man upplever det som att man "halkar i" vattnet, men har man gjort det några gånger så är det inga problem.
Sedan blir det också väldigt djupt bara man kliver i, så det är inget för barnfamiljer eller äldre med "gå-svårigheter".

Som sagt var så är vi väldigt nöjda med hotellet, maten, servicen och det lugna området det ligger i.
Reser vi Alanya igen så är detta hotell vårt självklara val och det säger väl allt...

• Bodde här: september 2012, reste som ett par
4  Tack Sweden_Kajsa