Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Besökte hotell Monte Carlo aug 2019..hotellet ligger bra till i oba,nära stranden, trevlig personal, bra mat, brukar bli några resorn varje år sen 2012,bra rum mot poolen, många butiker i området även restauranger

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Glenn K
Omdömet skrevs 31 oktober 2019

Något slitet hotell med underbart läge på Oba. Trevlig personal som är väldigt service inriktade. Maten är helt okej även om man är där tre veckor som vi var. Ett stort plus är deras Aqualift som jag kunde använda efter att jag hade skadat mig när vi kom till flygplatsen.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Tossan61
Omdömet skrevs 1 september 2019

Lugnt strandnära läge i Oba. Rummet var bra, ljust och rymligt. Alla rum har poolutsikt, värdeskåp, AC och kylskåp. Sängar bäddades och sopor tömdes varje dag, men det städades inte varje dag. Solstolar vid poolen ockuperades snabbt även om folk inte var på plats, och inget gjordes åt det. Vid solstolarna en våning upp fanns det alltid plats och även solstolarna vid havet fanns det gott om plats. Vid beachbaren ingår endast juice, vatten, kaffe och te. Allt annat kostar extra. Maten är ok. Finns alltid flera rätter att välja på, men tyvärr är maten lite smaklös som det är på alla hotell. Det var brist på vattenmelon då de hade fått ett lass som var övermoget och då beställdes det inget nytt på över en vecka. Hamamen var under all kritik. Märks att de inte har så många kunder och jag skulle inte rekommendera hotellets Hamam. Anledningen till fyra i betyg är personalen. Hasan i receptionen var väldigt hjälpsam tillsammans med bellboy Samet som hjälpte oss med säng och AC. Yasin, Emre och Tayfun i restaurang och bar var alltid glada och hjälpsamma. Utan ovan nämnda personer hade betyget på hotellet gått ner.

Rumstips: Ju högre upp i huvudbyggnaden, desto mindre hörs ljudet från poolområdet.
Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack Yasemin S
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Väldigt nöjd med vårt besöket på hotellet.
Maten är riktigt gott med bra variation för sin storlek.
Hotellet ligger på en lagom promenad avstånd ca 2,5km från Alanyas centrum. Ifrån hotellet finns en gångväg längs med havet hela vägen in till centrum.
Hotellet har en stor och två mindre bassänger, skugga på morgonen vid poolområdet fram till ca 11:00 men det finns en takterrass med solstolar där solen är uppe vid ca 9:00. Hotellet har egna solstolar vid stranden om man vill sola ännu tidigare. Det finns gott om solstolar vid stranden och det tar några minuter bara att ta sig till stranden.
Rekommenderar varmt!

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack Haaf79
Omdömet skrevs 17 juli 2019

Hej jag var på montecarlo hotell i alanya nu,kan bara säga en sak. underbar personal och jättegod mat och fint och städat osv plus bra service hela tiden. låg jättemysigt i oba och nära till allt och stranden med bra service och billiga drycker och gratis solstolar osv. resturanger o barer och butiker runt hörnet, plus billkigt och åka buss in till centrum i Alanya endast 3 lire,taxi även det billigt o bra. bemötandet var trevligt och man kände sig välkommen överallt och hotellchefen var en underbart trevlig person och även resturangchefen osv.plus underbara killar som jobbade på hotellet. denna vistelse kan beskrivas som den bästa någonsin ju. detta rekommenderas väldigt mycket av mig Per och min mamma Ulla. mvh Per i skövde.

Rumstips: mycket bra hotell att rekommendera ju.bra personal osv.underbart är ordet.
Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack Per T