Omdömet skrevs 9 januari 2011

Väder: Det var underbart väder alla dagarna, kanonvarmt.

Pool + entertainmentstaff: Poolen var jättestor och superskön. Solstolarna räcker till alla gäster och det finns dyner att lägga på dem så dem är bekväma att ligga på.
Musik spelas under dagarna vid poolen och ett gäng ungdomar jobbar med lite entertainment och tar hand om gästerna vid poolen. Dessa pratar arabiska, franska och engelska. Jag vill inte hålla med om att de franska gästerna prioriteras eller blir bättre behandlade. Det är väl ganska naturligt att de som pratar samma språk kommunicerar mera med varandra? Man får inte glömma att man reser till ett land som normalt inte är engelsktalande. Istället för att klaga så får man ta med sig sitt franska lexikon och vara lite kreativ. Franskan jag lärde mig på grundskolan kunde jag minsann komma långt på!

Barnvänlighet: Barnen blir omhändertagna av samma personal som finns nere vid poolen och personalen är jättegullig. Jag rekommenderar detta hotell till barnfamiljer först och främst!

Lokation: Området är inte vackert. Det är en öken med Hotell. Thats it. Men jag är säker på att om man kollar runt så finns det säkert mycket att upptäcka.

Rum + städning: Rummen är helt okej (man får vad man betalar för. :-)), Stor säng, badkar med ibland bråkigt vatten, mysig balkong. Städningen var jättebra. Glöm ej att dricksa städerskorna och de andra personalen på hotellet. (dem tjänar ca 500 euro i månaden och jobbar 6-7 dagar i veckan). Vattnet är inte luktfritt som det är här i Norden.

Mat & Dryck: All inclusive maten är helt okej, buffen med mat är jättestor. Dock så är maten inte så kryddad, och inte så proffsigt tillagad.. Alkoholen (vin + öl) är inte så bra kvalitet. "Lättdrucket".

Spa: Vi gick till spa:n längre ner på gatan ( till vänster när man kommer ut på stora vägen) Det är billigare.

Lokalbefolkningen gillar att ta överpriser och taxichauffören lurade oss på taxametern.
Men med tanke på vad dem har för livsstandard så har jag svårt att döma dem.

Vi var även på sjukhuset & det gick väldigt smidigt. Ligger ett sjukhus till höger ca 10 minuters promenad när man kommer ut på stora gatan.

• Bodde här: oktober 2010, reste som ett par
Tack LindaAkesson
Omdömet skrevs 26 oktober 2010

Vi var på Isis hotell i Djerba en fantastisk vecka! Bra service av personalen,god mat, rent på hotellet, trevliga och roliga animations gäng, jag rekommenderar hotellet speciellt för barn.

• Bodde här: oktober 2010, reste med vänner
Tack fatimastockholm
Omdömet skrevs 7 oktober 2010

Åkte till ISIS den 21 september 2010 och stannade en vecka med familjen, en fantastisk vecka verkligen! Bra service av personalen, dock lite svårt att förstå ibland eftersom de inte kunde så bra engelska, så man fick försöka använda den lilla franskan man kan ;). Rummet var rent och mysigt, blev ordentligt städat varje dag. Gillade läget och det var väldigt lugnt och avslappnande på hotellet. Aktiviteter på dagen, såsom tex vattengympa, vattenpolo och lekar där man kunde bekanta sig med andra gäster, dock pratade de endast på franska så ganska svårt att förstå ibland, så det hade varit ett STORT + ifall de hade pratat på engelska så fler hade kunnat förstå.

Blev lite enformigt med maten i slutet på veckan, men det var god mat! Fanns lite allt möjligt och bra service i restaurangen, dock likadant här - de kunde inte mycket engelska.

Väldigt rent på hela hotellet, och gott om solstolar ute vid poolen. VÄLDIGT roligt animations-gäng, ett STOOOORT + för dom! Väldigt pratglada mot alla och var väldigt trevliga! Och de jag pratade med kunde engelska! :)
Till middagen på kvällen så dukade personalen även bord ute vid poolen, och startade grillen, väldigt mysigt! Och senare runt 21.30 startade kvällsunderhållningen av animations-gänget. Mycket med dans osv, och andra roliga saker där man fick många skratt! - Dock också på franska. Efter underhållningen öppnade deras disco, med VÄLDIGT bra ljud, hyfsad bra musik, men man får tänka på att man är i Afrika, inte sverige ;) roligast var det såklart när det va mycket folk där inne, ibland var där ganska tomt men jag hade roligt ändå :)

Stranden var fin, dock ett väldigt litet område för själva ISIS, men jag var bara på stranden en gång ändå, tyckte bättre om att hålla mig inom hotellområdet där jag trivdes bäst.

Det mest negativa jag har att säga om hotellet är deras dåliga engelskakunskaper, men inget som jag störde mig väldigt mycket på, jag hade en jätterolig semester ändå och vill verkligen besöka ISIS hotel igen, utan tvekan! :D

• Bodde här: september 2010, reste som ett par
Tack eliiiin
Omdömet skrevs 6 september 2010

Åk inte hit. Du blir magsjuk. Som icke fransktalande blir du KRAFTIGT åtsidosatt. Lokal öl/vin serveras motvilligt i "bäbismuggar" efter KÖ och du tvingas använda dryckeskort/handdukskort utöver armbandet, för att få det du redan betalt för. Allt stänger kl 22! Då startar hotellets sk underhållning för att ytterligare mjölka dig på pengar för fransk/arabisk skit! All service du trodde ingick får du betala extra för! Städningen är god, men sängen är stenhård och är du skandinav så kommer du att LIDA här. Bunkra vattenflaskor kvällen innan, så att du har nått att dricka före 10:00! Det är 1km till stranden (hästvagn) & där serveras EJ ÖL/vin.
VERY BAD KATASTROF HOTELL!

• Bodde här: september 2010, reste som ett par
Tack Paret
Omdömet skrevs 26 augusti 2010

I stort sett allt var till vår belåtenhet och vi kan varmt rekomendera hotellet. Man ska dock komma ihåg att om man väljer all inclusive så kan det bli lite enformigt vad gäller maten som serveras morgon, lunch, middag. Fina upplägg var det och det såg smakfullt ut minst sagt, men tunisierna är inga höjdare på att krydda maten. Så nån större smakupplevelse belv det inte på hotellet.

Vi åt ute vid några tillfällen och det var väldigt trevligt. Vi kan rekomendera en resturang bara nått stenkast ifrån hotellet som heter LA COTE DE BOEUF. Vi var där två gånger och åt, prisvärt och gott.

Även resturang Arischa och Essofra i Houmt Souk är att rekomendera. Maten och miljön på resturang Arischa och Essofra är väl värd att prova. Mysigt, genuint och skonsamt mot plånboken. :)

Vi var på Djerba i en vecka vilket vi tyckte var lagom då det inte finns så mycket att hitta på. Vill man bara sola bada och äta så är det perfekt med sina 344 soldagar om året. Hade kalas väder hela tiden.

Ska man handla från själjarna i alla dessa marknadsstånd och små affärer så tänk på att pruta upp till 75% av priset. Var hård och ge er inte! Vi gjorde en hel del kap under resan. Tyger, sandaler och puffar! :)

• Bodde här: augusti 2010, reste som ett par
1  Tack LAD74