Vi stöder följande webbläsare:

“Andreas” 3 av 5 stjärnor
Omdöme om Hotel Emira

De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel Emira
Rankad som nummer 104 av 123 hotell i Hammamet
Linköping, Sverige
“Andreas”
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 31 2010

Jag och min flickvänn reste till detta hotell och vi tyckte det var helt enligt vad vi hadde förväntat oss allt var helt och rent lite slitet rum men mycket trevligt. Nackdelen var avståndet till "byn" och att hotellet låg lite avsides samt den underhållnigen som kördes varje kväll från 20-24 på högsta volym men vi lyckdes sommna ändå. Poolområdet var väldigt fint samt väldigt trevlig personal och städningen var bra 7ggr i veckan rekomenderas för en avslappnande semester.
Hotellstranden var mindrebra sämmre solstolar och fimpar i sanden lite smutsigt. Välj någon annat hotells strand coh betala lite för en solsäng eller ligg vid poolområdet som var väldigt mysigt.

• Bodde där i Augusti 2010, reste som ett par

26 omdömen
5 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 5 2010

Vill man komma in i Tunisiskt vardagsliv så är Emira ett perfekt hotell. Det är nästan lika många tunisier som bor där som européer och runt hotellet ligger verkstäder, affärer som säljer motorcyklar, fläktar och snickerier. Ingen av dem har de minsta intresse av att locka in turister - så man blir lämnad i fred. Ju närmare centrum och den gamla medinan desto mer "inkastare" dyker upp för att inte tala om alla som jobbar som kockar eller servitörer på just Ditt hotell. Det finns massor av enkla snabbmatsställen och vi käkade på utan att bli sjuka en enda gång.

Nackdelarna är att toalett, dusch och airkondition är av mycket varierade kvalitet och det hjälper om Du tar med lite egna verktyg så att Du kan göra enkla reparationer själv (exempelvis av toaletten).

Frukosten kan bestå av kaffe, sockerkaka, bröd och rå lök. Har Du lite tur kan Du får mer grejer som ost, paprika, gurka och om Du hinner fram i tid så kan Du slåss om lite melonbitar.

Det är dock inga insekter, spindlar, råttor eller så på rummet utan det är rent och enkelt på rummen.

Till Stranden går en buss en gång i timmen och chaffören är kul och trevlig. Övrig personal är också trevliga och hjälpsamma.

Så - vill Du komma närmare Tunisien så är det ett mycket bra hotell. Vill Du uppleva lite lyx och flärd - då bör Du nog hitta ett annat hotell.

• Bodde där i Juli 2010, reste med familjen

Tack SnartFemtio
Linköping
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 2 2010

det stod att dem skulle byta lakan i sängen osv 2 gånger i veckan, men vi fick aldrig våra utbytta, och handdukar skulle bytas varje dag, och det gjordes inte heller.

personal och servicen va bra annars!

• Bodde där i Juli 2010, reste som ett par
Tack labanmatte
Stockholm
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs juni 22 2010

Trevligt hotell, med jättebra städservice.
Rummen var ganska standard, men med det väsentligaste. Fina balkonger min vy över pool-området.

Läget var dock inte det bästa, fann inte så mycket i närheten.
Finns dock många små matbutiker med gångavstånd till. Vill man till mer shopping och restauranger får man däremot ta en promenad på ca 2km för att komma dit.

Tips: Taxi är supetbilligt!

• Bodde där i Juni 2010, reste som ett par

Tack Tiaraa
Nyköping, Sverige
Nivå Skribent
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs december 9 2009

Om du står ut med en och annan kackerlacka så är det helt ok,ingen lyx men det funkar. Trevlig personal och bra service. Frukosten var lite fattig och kaffet var sumpigt! men som sagt helt ok!

Bodde där i Juli 2008, reste med familjen
Tack GrynetI
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Hammamethotell
0.0 km bort
Hotel Green Golf
Nr 64 av 123 i Hammamet
3.5 av 5 stjärnor 174 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Emira? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Emira

Verksamhet: Hotel Emira
Adress: Ave Abou Dhabi, Hammamet 8050, Tunisien
Region: Tunisien > Guvernementet Nabeul > Hammamet
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Spa Swimmingpool
Typ av hotell:
Nr 54 av Spahotell i Hammamet
Prisklass (per natt): 214 kr - 402 kr
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Emira 3*
Antal rum: 130
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Expedia, Ebookers, Booking.com, HostelWorld och Hotels.com så att du tryggt kan boka med Hotel Emira. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Emira Hotel Hammamet
Hotel Emira Tunisia

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?