Omdömet skrevs 20 april 2016

Mycket bra hotell vid havet på östra Phuket. Var nöjd med det mesta,personal,rum, pool,frukost intogs på two-Chefs(hotellfrukosten) lugnt och skönt. Havet går ända upp till hotellet,men tyvärr inte badbart pga långgrunt och vassa koraller. Går badbussar från hotellet till Nai Harn (10 min).Nai Harn är en av dom bästa stränderna på Phuket. Detta hotell kan rekommenderas,speciellt under lågsäsong,då priserna är bra.

Rumstips: Välj gärna en lägenhet med balkong och utsikt över havet.
Datum för vistelsen: april 2016
Tack boAorm
Urs A, General Manager på Serenity Resort & Residences Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2016

Thank you very much for your nice review and compliments.
With best regards, Urs - General Manager

Omdömet skrevs 16 mars 2016 från mobil enhet

Efter en lång resa från Sverige landade vi i paradiset! Först fick vi ett relativt litet rum för typ 4000 för en vecka, vi uppgraderade , efter 30 minuters prutande till h20 pool sviten, för 3750:- xtra. Sååå värt det! Egen pool , jacucci och två terasser. Maten är toppen , om än lite dyrare än "utanför murarna".
Trevlig och hjälpsam personal.
Rekommenderas för den late som kan tänka sig en del av sin semester på hotellet med närområde.
Riktigt bra gym oxå.

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Ylva E
Urs A, General Manager på Serenity Resort & Residences Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2016

Dear Ylva, thank you very much for your nice review and compliments!
Sincerely, Urs - General Manager

Omdömet skrevs 30 januari 2016 från mobil enhet

Själva hotellet är fint. Vi bodde i en stor svit som va väldigt fin. Det negativa med sviten var att de inte städade uteplatsen, det va mycket intorkat fågelbajs och en askopp full med cigaretter som stod där under hela vår vistelse. Annars var det fantastiskt fint.

Hotellet ligger helt för sig själv vilket är mycket negativt. Stranden utanför är skitig och går inte att bada från, går knappt att promenera där heller. Ska man äta måste man ta taxi vilket kostar 600 bath tur o retur. Vi åt på flera bra restauranger i Rawai som va väldigt prisvärda.

Restaurangen på hotellet är bra men dyr. Gå inte på thaibuffen de har på tisdagar den är dyr i förhållande till vad man får. Frukosten är bra.

Det går gratistransfer varje dag till nai harn som är en fin strand.

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack Mari L
Urs A, General Manager på Serenity Resort & Residences Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2016

Dear Mari,
Thank you very much for your review.
We apologize for the fact that our housekeeping seems to have forgotten to empty the ashtray on your balcony and I will discuss this with our team.
With kind regards, Urs - General Manager

Omdömet skrevs 3 januari 2016 från mobil enhet

Härlig resort med fantastisk frukost! Ligger precis vid vattnet och lägenheterna är spatiösa och rymliga med gott om plats och tom ett eget kök.
Vi testade att bo en natt för att planera för nästa resa och vi kommer absolut välja att bo del av semestern här nästa gång.
Mycket trevlig och tillmötesgående personal.

Datum för vistelsen: januari 2016
1  Tack 831pernillal
Urs A, General Manager på Serenity Resort & Residences Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2016

Dear Pernilla,
Thank you so much for your nice review and we are happy to hear that you enjoyed your holidays at Serenity!
Sincerely, Urs - General Manager

Omdömet skrevs 4 november 2013

Bodde här nio nätter tillsammans med min dotter. Mycket bra service och fina rum. Vi uppgraderade två nätter till svit precis vid havet. Egen pool, eget soldäck, stora utrymmen och fantastisk takterass. Helt enkelt överdådigt. Resterande nätter var ett vanligt hotellrum. Förstås betydligt mindre men helt ok. Stranden är inget att ha, så man använder poolen eller åker 15 min till Nai Harn eller KataNoi. Däremot har man nästan alltid en bris från öster. Särskilt under högsäsong. Detta gör att det är fritt från mygg och ger en skönare tillvaro både dag och kväll. Restaurangen är mycket bra. Ett tips för frukost är dock att gå 5 min på stranden söderut till Friendship Beach och inta frukosten där. Halva priset och man sitter precis vid vattnet.

Datum för vistelsen: oktober 2013
1  Tack AndersB218