Omdömet skrevs 1 februari 2018

Kan verkligen rekommendera detta hotell. Stora pool områden, bra frukost buffé. Trevlig personal. Ligger mitt i smeten , men området så tyst o lugnt.
Par som barn familjer passar lika bra här, stora ytor för barn att leka, lekhus mm.
Trevlig liten pool bar

Rumstips: gärna nära den stora poolen. då ligger man mitt i
Datum för vistelsen: januari 2018
Tack kent p
duangjitt2018, Director of Sales på Duangjitt Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2018

Dear Valued Guest,

Thank you for your good feedback during stay with us on you holiday! We hope to see you soon :)

Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Första intrycket är något som de misslyckats med här. Inchecknings-tjejen var otrevlig. Tittade knappt på mig och gav mig ingen info ang hotellet så som man är van vid. Verkade riktigt sur. Hotellet är väldigt stort så en golfbil körde oss till rummet. Vi är en stor familj och behöver två rum. De gav oss två rum med connecting dörr så vi kunde bo tillsammans. Toppen! Rummen ok men toaletterna behövs renoveras. Pooler finns flera men de flesta ligger vid den största. En del bokade solstolar på morgonen men det behövdes knappt. Överhuvudtaget tror jag inte hotellet var fullbelagt alls. Så var känslan.
Frukostutbudet var stort men som svensk är man ovan vid att det mest serverades varmrätter. Kändes mer som en middagsbuffe. En del saker tog slut och ingen fyllde på. Så var det under hela vistelsen.
Vi åt lunch en gång vid poolen. De missade en av våra rätter och servicen var noll. Samt 3 ggr priset från utanför.
Gymmet var rätt bra. Svalt och fräsch. Dock kunde de bjudit på vatten istället för att ta betalt för det. Hotellet ligger lugnt och pattongs liv och rörelse finns direkt utanför när man vill ha det. 200 baht till Jung ceylon köpcenter om man ej vill gå.
Det känns som om hotellet haft sina bästa dagar och management har givit upp. Brist på ekonomi eller engagemang vet jag ej. Men med lite fler leenden och serviceminded personal samt renovering av rum kan detta bli ett toppenhotell. Förutsättningarna finns. Får man detta hotell till ett schysst pris är det absolut värt.

Datum för vistelsen: december 2017
Tack Viggiling
duangjitt2018, Director of Sales på Duangjitt Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2018

Dear Valued Guest,

Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

Sincerely,
Duangjitt Resort & Spa

Omdömet skrevs 3 april 2017

Plus:
Läget för hotellet är fantastiskt. Nära stranden och många trevliga restauranger.
Mycket härligt poolområde och stort hotellområde/trädgård som var en fantastisk oas till Patongs kaos utanför.
Bra städning, rent och fräscht.

Minus:
Det är inte 4-stjärnig klass på rummen (standardrum).
Hotellet börjar bli lite slitet, stolarna på balkongen flagade färg (man hade bruna prickar på armar och rygg när man suttit i dem) och sängarna är stenhårda.
Toaletten var på gränsen till stopp i hela tiden och duschen var gammal och kändes lite 'mögelvarning' på.
Frukosten är sådär. Var svårt att hitta nyttigare alternativ, fanns mycket varm mat men inte så mycket som ej var socker och sött eller vitt rostat bröd. Ex. ost och yougurt är inte tillräckligt kylt och skinkan uppvärmd ibland kokta maten. Men detta är ju dock ganska vanligt i Thailand.
Man fick varsin drinkbiljett men den kunde bara användas mellan 20-22 när de flesta är ute och äter redan och när gick dit den tiden så satt det 2 personer och drack en drink och en skrikig bandspelare körde 'hissmusik'. Ge ingenting eller ge alla en gratis dricka vid poolen istället (kan ju vara kaffe, te, läsk eller juice, behöver ju inte vara alkohol). Skulle uppskattas mera!

Rumstips: Vi såg deluxerummen utifrån bara (bodde själv i standardrum). Tror de var lite nyare och byggda senare så är nog värt att välja det.
1  Tack simbagirl68
Omdömet skrevs 26 mars 2017

Tredje besöket till Duangjitt och vi kan verkligen rekommendera detta hotell till alla som vill bo i paradis liknande miljö med fantastiska trädårdar och fler lika fantastiska pooler. dessutom en fantastiskt trevlig och tillmötesgående personal som ser till att du/ni kommer att få en semester utöver det vanliga, Tack för den här gången Duangjitt ! vi kommer tillbaka, hälsningar från Roger och Christina .

Tack 254RogerS
Omdömet skrevs 22 mars 2017

Hotellet har en sagolikt vacker park med ett helt fantastiskt poolområde, rummen är okej men väldigt små balkonger. Mycket tråkig restaurang och frukostmatsal om man inte fick någon plats utomhus. Personalen var inte ovänllig men verkade trötta och uttråkade inte det vänliga glada Thailand tyvärr.

Rumstips: familjesvit
2  Tack Ledtje2015