Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Priserna för mat och dryck vid poolen är väldigt höga samtidigt som man inte får ta med egen mat och dryck. Värst var när vi ville ta med oss en frukost på avresedagen då vårt plan går tidigt. Oftast brukar det ingå på hotell men här ville de ha 540 baht för en minimal frukostlåda. Hotellet är även väldigt lyhört. Poolområdet är dock väldigt trevligt med flera fina pooler. Även bra läge på hotellet.

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack AlsiSTHLM
Omdömet skrevs 8 december 2017 från mobil enhet

Nej, det är inte någon fyrstjärnigt hotell. Bara för att man uppfyller en ticbox med alla uppsatta kriterier betyder inte att kundupplevelsen är fyrstjärnigt. Det började redan vid incheckningen. Vi bokade 2 vuxna + 2 barn. Rummet vi fick var ett mindre rum med en dubbelsäng och en extra säng. Budskapet från receptionen var att barnen får sova ihop i extrasäng annars kostade det 1000bath/natt extra om man ville ha ytterligare en extrasäng!
Otrevliga människor i receptionen som pratar kass engelska. Övriga personalen pratade ingen engelska alls. Dock var städpersonalen mkt hjälpsamma och tillmötesgående. Pool och barpersonalen tjafsar med gester om medtagna öl och colaburkar. Förståligt då de vill sälja sina egna som är 3 ggr så dyra som på närliggande krog.
Vidare var vår barnvagn stulen utanför vårt rum. Vi fick tillbaka den till slut. Den stod utanför ett annat rum i en annan byggnad.
Vi bodde på högsta våningen i huvudbyggnaden som var reellt slitet och undergånget. Efter en natt med skyfall läkte det vatten i badrumstaket. Äckligt med alla dessa råttor med.
Plus för frukosten och ganska lugna och fina poolområden. Men ALDRIG mer Patong Merlin! Det finns betydligt bättre och trevligare hotell i närområden för samma pengar.

Bodde här: december 2017, reste med familjen
3  Tack IdaN745
Omdömet skrevs 8 april 2017

vid två tillfällen var det stora råttor vid våra fötter det kan jag klara men när dom går och plockar ormar i buskar och palmer det blev för mycket. såg själv när dom tog 5st. bad om att få byta rum till högst upp och det fick vi. sovit mycket dåligt då ambulans och polis kom till hotellet då en kvinna blivit biten i hakan av en orm då hon låg och sov i sitt rum. Finns inga aktiviteter för barn och musiken dom hade på kvällarna va för 70 plus. (är 59 själv). Hotellet tar 5000 bath i deposition när ni kommer. Har jag aldrig varit med om fast jag varit i thailand många gånger. Är du rökare åker du till fel hotell, glöm kaffe och cigg vid poolen. finns några rökrutor dit du är förpassad. För övrigt så var det samma priser som hemma på hotellet. Kaffe 40kronor en drink ca90 kronor. Fint och rent men förstörd semester.

Tips för att välja rum: bo högst upp
  • Bodde här: mars 2017, reste med familjen
2  Tack minisanna
Omdömet skrevs 2 april 2017

Hotell med bra läge, men har med åren blivit slitet och personalen är ej lika trevlig som förr då vi bott på detta hotell. Deras största uppgift är nuförtiden att vara "poliser" vem som handlar drycker som medtaget till polen som de säger att är helt förbjudet på grund av att det är ett familj hotell. Otroligt oroligt med skrikande barn som springer i korridorerna mellan rummen. Och högljudda nattliga gäster stör nattsömnen ofta.

• Bodde här: april 2017, reste som ett par
1  Tack Jklinkma
Omdömet skrevs 27 mars 2017 från mobil enhet

Vi bodde på Patong Merlin i 2 veckor, hotellet var bättre än jag föreställt mig utav bilder och recensionerna!
Det är fina rena rum, skön säng och kuddar, bra hotell artiklar som man får nytt varje dag.
Trevlig personal, super läge.
3 st fina pooler med mycket grönska överallt (som en djungel), blommor, palmer, kvittrande fåglar!
Rekommendera att man har rum mot poolen.
Väldigt bra frukost, fanns all sorts frukostmat plus vanlig mat varje dag.
Det enda negativa med hotellet är wi-fi tyvärr.
Lever upp till sina fyra stjärnor, kommer definitivt bo här igen!
Rekommenderas starkt!!!!

Bodde här: mars 2017, reste som ett par