Omdömet skrevs 27 april 2018 från mobil enhet

FANTASTISK personal. Fantastisk mat, frukostbuffén kan man äta upp sig 10 kg på. Flera olika sorters restauranger att välja bland på hotellet. Här kan man vara ostörd från stadstrafik och man kan gå på upptäcktsfärder i djunglerna runt omkring. Se bara till att ha myggmedel! Bra tillgänglighet på poolstolar. Rekommenderar alla att besöka Freedom beach. Missa INTE solnedgången där! Men glöm ej ta bra skor, det är en bit att gå och sen väääldigt många jobbiga trappor... men värt utsikten! 10/10

Bodde här: april 2018
Tack Melanie A
Pim Y, Public Relations Manager på Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2018

Dear Melanie A,

Thank you for the review and the five star ranking! We're happy to hear you had a great experience and hope to welcome you back real soon.

Omdömet skrevs 20 februari 2018

Läge på hotellet är super bra... lugnt, grönska och snorkel. Fräsa och rum bra städning. Undvik om det är möjligt att bo nära hissen den " plingar ding -dong " rätt högt så på natten hörs detta ljudet ganska mycket i ditt rum. Stranden är mycket stening men det beror på att det är korallrev strand...ebb och flod. Missa inte badskor och snorkel utrusning, massa fina fiskar som tycker om banan eller bröd. Personalen på hotellet är väldigt hjälpsamt och trevligt särskilt stor tack till servitrisen Kelly, men tyvärr några av personalen har svårt med engelska de gör vad de kan men ofta var det roligt "fel". Vill man ha fisk för man kyckling ...med det var gott ändå. Det var bra att vi inte lyssnade på andra och bestämde oss för all inklusive. Maten och dricka på hotellet är ganska dyrt. Inte särskilt billigt är i Pa Tong häller (pizza på hotellet från 220 bath ...pizza i centrum från 180 bath). Hotellet ligger drygt 3 km från centrum taxi kostar 300 bath en väg så 600 T/R. Det finns en alternativ att äta utanför hotellet men enkel lunch för 3 personer kostade 1500 bath...maten var super god och även att hade vi all ink så bestämde vi oss att besöka berömda Tiger som ligger vid stranden till vänster ...vi var inte besvikna ... värd att besöka !!! Solkrämer kostar lika mycket som hemma. Se upp för kokosnätter ...såg hur en stor har ramlat på deck vid poolen nära en hotellgäst...han hade tur. Ta kanot det kostar inget och paddla till Freedoms Beach man behöver inte ta long trail boat. Vi är nöjda att vi valde detta hotell och vi kan rekommendera hotellet till andra men ordet att Thailand är svenskarnas PARADIS stämmer inte för oss.

Bodde här: februari 2018
2  Tack beata1965
Pim Y, Public Relations Manager på Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach, svarade på det här omdömetSvarade 20 februari 2018

Dear beata1965,

Thank you for the high rating and the comments on TripAdvisor. We're glad you enjoyed the trip and look forward to welcoming you back again!

Omdömet skrevs 20 februari 2018 från mobil enhet

Har varit på Merlin tri trang 3 gånger. Vi tillbringade första veckan i kao Lack vilket var betydligt lungnare och skönare. Vi upplever detta mer som ett stort charterhotell med låg mysfaktor. Fördelen med detta Hotell är att snorklingen är mycket bra. Stranden är inte badvänlig utan badskor. Liten strandremsa att vara på. Vi tog rum med Poolacces och hamnade lite avskiljt och mera privat vilket är ett mycket bra val. Det finns utbud av 4 restauranger på Merlin. Maten är alldeles för dyr i förhållande till kvaliteten smaklöst i alla restauranger. Man är ganska fast på resorten om man inte väljer att åka till Patong 15min och 300 Bhat vilket har ett brett utbud av Restauranger till nästan halva priset. Frukosten är helt okey men mycket högljud matsal detta får man dels skylla Chineserna för de är mycket högljuda och har dåligt uppförande vid frukosten. Det märks tydligt att västvärlden har en betydligt lungnare uppförandekod vid Resor alla fall i Thailand. För barnen är det en bra resort om man gillar aktiviteter finns mycket att underhålla sig med vilket är bra på en Resort. I övrigt är det ett bra val beroende på vad man betalar för att vistas här.

Bodde här: februari 2018
Tack Mikael72Jkpg
Trevor M, General Manager på Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach, svarade på det här omdömetSvarade 20 februari 2018

Dear Mikael72Jkpg

Greetings from Phuket and thank you for being a repeat guest to the resort , 3rd time now and we certainly look forward to welcome you back for your 4th visit in the future

Best Regards

Trevor May
General Manager

Omdömet skrevs 21 januari 2018 från mobil enhet

Nyss hemkommen från en underbar 2 veckors vistelse på Marriott Resort and spa, Merlin beach Reste tillsammans med min 9-åriga dotter som även hon stortrivdes.
Vi hade rum med direkt utgång till pool vilket var härligt. Bara att kliva ut o bada. Dessutom fanns ett lugnt och trevligt litet område vid denna pool där solstolar fanns i mindre mängd. Här tillbringade folk tid för lugn o ro. Rummet var rent med städning och byte av sängkläder dagligen. Hygienprodukter var bra och fylldes på dagligen. Minibar finns på rummet med överkomliga priser. Gratis dricksvatten fanns och fylldes på dagligen. Kaffe och the finns också på rummet. Fräsch vattenkokare. Fräsch och skön säng, bra tv med bra kanalutbud. I badrummet finns både badkar och dusch. "Safetybox" finns och kostade inget extra. Helhetsmässigt är vi mkt nöjda med rummet, det som kan noteras är möjligen behov av en liten modernisering, men detta är inget som skulle hindra mig från att boka här igen.
I övrigt fanns 2 poolområden till, en familjepool och en mer allmän pool som hade poolbar med happy hour mellan 16-18. Poolerna var stora och kändes aldrig trånga. Vid poolbaren fanns små matmenyer och goda drinkar med bra musik och stämning.
Vid familjepoolen fanns en vatten- rutschkana och basketkorgar.
Stranden har vit, finkornig sand och det går att båda där men man får se upp för korallerna. På kvällarna är det jättefint att sitta där vid beach baren och beskåda solnedgången.
När det gäller maten så hade vi bokat all inklusive hemifrån vilket jag upplevde som fördelaktigt då priser på dryck och mat på hotellet var förhållandevis dyrt som brukligt är på hotell. En middagsbuffe kunde kosta oss två 1600 -2000 baht. Så jag rekommenderar all inklusive, särskilt som det är några kilometer in till Patong och taxi tur o retur kostar 600 baht.
Maten var alltid god och vällagad. Otroligt bekvämt att välja mellan de olika restaurangerna och bara äta och dricka där man vill (Ingen risk för viktnedgång här inte.) Restaurangutbudet var bra och finns väl beskrivet på hotellets hemsida. Frukosten trivdes vi bäst med att äta vid restaurangen vid stranden (Beach grill). Mycket lugnare och fin utsikt. Vi provade alla restauranger och är nöjda med allihopa. Förutom restauranger så fanns ett fik med jättegott kaffe och mackor, fikabröd och glass bland annat.
Aktiviteter för både barn och vuxna finns dagligen. Bland annat så deltog vi i Zumba klass.
I loungen spelades musik live varje kväll, trevligt att sitta där och njuta av nåt svalkande i dryckesväg. En gång i veckan har de ostbrickekväll också. Jättefint och gott. Ingick också i all inklusive.
Shoppingbussar in till Jungceylon går regelbundet dagligen, föranmälan krävs.
Summa summarum så tycker jag att detta hotell passar familjer och par men även vänner i grupp, dock så är det ju en liten (överkomlig) bit in till Patong så vill man festa ordentligt så kanske inte detta hotell är förstahandsval. Vi saknade dock ingenting och stortrivdes verkligen. All personal på hela hotellet arbetade hårt och var alltid mån om att ge god service med ett bra bemötande. Jag kan verkligen rekommendera Marriott resort and spa, Merlin beach.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
2  Tack Liliane635
Pim Y, Manager på Phuket Marriott Resort & Spa, Merlin Beach, svarade på det här omdömetSvarade 21 januari 2018

Dear Liliane635,

Thank you for the detailed review on TripAdvisor. We appreciate you taking the time to write to us. We're glad you enjoyed hte pool, facilities, rooms and the food and beverage options. We hope to welcome you back again in the future and hopefully get a five-star ranking on your next visit.

Omdömet skrevs 16 januari 2018 från mobil enhet

Måste säga att resorten är riktigt bra och välskött. Trevliga människor och utomordentlig service. Vi till ringade 2 veckor här och har upplevt det mesta hotellet har att erbjuda. Rena fina poolområden med blandad aktivitet. Det finns lek o relax områden. Överlag mkt bra bufféer och restauranger. Det vi kunde önska var att Thai restaurangen kunde leverera en bättre upplevelse både i mat och omgivning. Vi föredrog att äta ala cart frukosten ute vid havet som var riktigt bra men inte hade riktigt det utbudet som stora frukostmatsalen erbjuder men full tillräckligt. Vi hade frukost inkluderat och köpte till mat o dryck rabatt genom att förbetala en vald summa. Då fick man öven 10% på allt i restaurangerna och barerna.
Taxi fanns alltid tillgång till direkt på gatan utanför. 300 bath till patong o 600 Karon
Vi såg inga problem med stranden vid hotellet utan upplevde den som positiv med sitt tidvatten och mkt fina snorklings rev. Rent o fint vatten o lite folk. Longtail båt fanns oxå samt lån av konoter o paddle board vid högvatten. Vi tyckte att little tiger restaurangen på kullen vid hotellet inte levererade lika bra som hos Luna i backen mot Paradise beach. Fina rum. Välj gärna sea view. Gröna mjuka gräsmattor där solstolarna stod uppskattades av oss.
Mindre livs butik finns i närheten.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack DanielL14

Dear DanielL14,

Thank you for writing to us on Tripadvisor and for giving us a five-star ranking. We're pleased to know you enjoyed the experience and the destination. We look forward to welcoming you back again in the future.