Omdömet skrevs 17 juli 2017

Dåligt att klaga på området, när omdömet ska handlar om hotellet!
Ja det ligger nära till Bangla Road - Nej, man störs inte av ljud eller dylik.

Det ligger så centralt i Patong som ett hotell kan ligga. Några få steg och korsa gatan från hotellet och du är på stranden.

Servicen var på TOPP! Personalen hjälpte till med allt från utflykter till tips på cafe/barer/restaurang. Dom såg verkligen till att du fick en bra vistelse. Uppskattas!

Till frukosten finns det verkligen allt möjligt, den är enorm och det går inte att klaga.

Rummen har kylskåp med minibar som vi använde flitig, stor balkong där vi spenderade mycket tid, badkar samt dusch, lite dålig WiFI signal i rummen men är du i Thailand för att konstant vara uppkopplad? Nej, trodde jag inte heller. Super sköna sängar, rent och fint med städning varje dag - kändes som att man bytte rum för dom gjorde det så fint varje gång! Fin pool område med skön music i bakgrunden.
Vi åt ute första natten men provade dagen efter maten på restaurangen på hotellet, det var verkligen GOTT!!! Så vi åt där restan av veckan.

Summan av Kardemumman: Kan varmt rekommendera! återkommer mer än gärna

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Tack Talea_sh
Omdömet skrevs 13 juli 2017 från mobil enhet

Vi valde detta hotell mest för att vi har mycket positiv erfarenhet av ägarna.

8 nätter på Patong Beach Hotel gjorde oss mycket nöjda. Först och främst är det ett jättefint hotell med 'lyxig' entré. Personalen är otroligt gästvänliga. Rummet med connectiondoor till resesällskapet var också fina. Bra städning. Alltid ordning och reda. Det enda på rummet som jag har att anmärka på är att det de facto inte finns någon byrå eller liknande och uppbackningen blev något begränsad.

Kul badrum med både badkar och dusch. Man kan skjuta bort väggen till badkaret och njuta av tv'n medan man tar ett bad. Rummet har jättemånga detaljer. Bla tyg som vackert hänger över sängen. Dessutom är det mängder sv utsnidningar i olika detaljer på väggarna. Modernt.

Kylskåp med minibar.

Stor balkong med konstgräs.

Frukosten är enorm!!! Det finns något för alla. Allt från asiatiskt till västerländskt. Massor av olika ägg-konstruktioner. Pannkakor, fattiga riddare. Flertalet olika bröd. Det finns dessutom både naan och pita. I restaurangen finns en brödrost och en liten 'ugn' ifall man vill göra ex toast. Kaffemaskin som du själv bestämmer om du vill ha stor eller liten kaffe.

Olika sorters juice. Flertalet olika flingor i 'maskiner'.

Grönsaker i mängder. Yoghurt, nötter, russin, müsli. Allt!!! Frukostrestaurangen är inomhus bortsett från ngt bord som står utomhus.

Hotellet ligger 'en väg' från stranden. Du måste korsa Bangla road för att komma över och tack gode Gud för att vägen är enkelriktad.

På vägen mellan stranden och hotellet ligger en liten affär där man kan bättra på utbudet i sin kyl på rummet.

Restaurangen vid poolen på hotellet är trevlig. Poolen är mycket stor. Bra med plats runt poolen.

Vi blev inte störda av något ljud överhuvudtaget bortsett från att det ringde ideligen till ett angränsande rums stationära telefon där ingen svarade. Inget störande från gator eller liknande. Tvärtom hade vi det tyst och behagligt.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell. Mest för att personalen är fantastisk, maten kanonbra, faciliteter helt utan anmärkning.

Bodde här: juni 2017, reste med familjen
1  Tack jennyhanss0n
Omdömet skrevs 2 januari 2017 från mobil enhet

Centralt beläget hotell, med närhet till strand och centrum. Men läget är ytterst utsatt för mycket hög musik som pågår varje natt enda fram till morgonen. Musiken kommer dessutom från flertalet ställen. Byggnaden är ganska sliten o poolområdet som på bilderna ser fint ut har plastgräs o direkt ofräscht.
Personalen är som alltid i Thailand väldigt serviceinriktade o trevliga!
Vi valde att avsluta vår vistelse där efter några dagar trots att vi inte fick pengarna tillbaka för 14 dagars vistelse.

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Kaj S
Omdömet skrevs 3 september 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger mycket nära stranden och till nattlivet på Bangla Road. Rummet var snyggt och rent och även badrummet. På hotellet kunde man boka olika utflyktsturer som ligger nära lobbyn. Servicen var bra och de flesta talar relativt bra engelska. Wi-fi fungerar bra över hela hotellet.

Bodde här: augusti 2016
Tack tege11
Omdömet skrevs 17 juni 2016 från mobil enhet

Mysigt hotell överlag, och superfin inredning på rummen, lite thai-inspirerat. Hotellpersonalen trevlig och kunde väldigt bra engelska! Stort plus.
Vi testade roomservice och 3-4 minuter efter vi hade beställt kom vår mat upp :)
Rymlig pool, och bara 3 minuters promenad ner till själva stranden!
Det som dock drar ned betyget rejält är att internetuppkopplingen var fruktansvärt dålig. Man var ansluten i några sekunder för att sedan kopplas bort. Vi fick gå till restauranger istället för att kolla mail och annat :/ Tycker det är viktigt att hotellet kollar så internet funkar för man betalar ju ändå för "obegränsat wifi".

Nånting annat som jag tyckte var dåligt var att när jag bokade hotellet så gjorde jag det på deras hemsida, och man kunde få 10% rabatt på bokningen (oavsett om rummet hade rabatt sedan tidigare) om man gick med i deras nyhetsbrev. Man skulle då få en kod skickad till sin mailadress. Försökte säkert 20 gånger men koden fungerade inte. Tror snarare detta "erbjudande" är ett sätt för hotellet att få folk att gå med i deras nyhetsbrev :(

Något annat är också att duscharna behöver avkalkas, det var en del avlagringar i vår dusch iallafall.

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack Frida R