28 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 22-07-15
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 22-07-16
Agoda.com
travelup.com349 US$
Priceline270 US$
Destinia.com423 US$
Omdömet skrevs 19 februari 2020 från mobil enhet

Vi var skeptiska till att bo så här nära Patong för vi hade fått höra att området inte är bra att bo i för att stranden och vattnet kanske inte är bäst och för att orten har mycket tingeltangel. Vi fastnade ändå för att prova Amari Phuket trots att priserna var i högre klassen när vi bokade. Vi ångrade inte oss. Hotellet har fantastisk personal allt igenom, hög servicegrad och du blir uppmärksammad med ett leende så snart du behöver något. Hotellområdet är kuperat med mycket nivåskillnader men hotellet erbjuder skjuts när du så behöver det. Rum och städning är mycket bra. Utsikten från vårt rum var fantastisk om än det saknades balkong vilket vi normalt värdesätter mycket. Hotellet skämde bort oss lite extra och vi fick också möjlighet att prova club loungen ett par dagar. Innan bokningen tyckte vi inte att denna var värd extra kostnad men efter att ha provat kan vi bara rekommendera er att minst ta ett par nätter här då poolen och förmånerna är värda det! Prova också snorkling från hotellets egen brygga då denna är superb! Frukosten är fin och mycket att välja på och det finns gott om solstolar kring poolerna. Happy hour flera gånger om dagen är trevligt inslag och vill man åka in till orten kostar det 200baht såvida man inte tajmar hotellets shuttle. För en frisk Skandinav som gillar att gå är promenadavståndet in till city heller inget problem. Stranden i Patong är trevlig att vara på men vattnet var någon dag lite smutsigt när vinden låg på in mot stranden. För film på snorklingen se insta ”henkedu”. Ps åk inte till Paradise beach som är närliggande. Det är en turistfälla.

Datum för vistelsen: februari 2020
2  Tack H75
Omdömet skrevs 5 december 2016

På vår resa bodde vi bland annat på Amari Phuket. Blev uppgraderade vid incheckning och fick ett härligt rum med fantastisk utsikt ut över hela stranden. Hotellet ligger mycket kuperat upp på en höjd vilket kan tyckas besvärande vid ett första intryck. Hotellet servar sina gäster genom att köra dem runt hotellområdet med club vars typ golfbil. Bara att ringa så kom de o hämtade dygnet runt. Trevliga poolområde och bra service.
Helt underbara sängar med pillowmenu så det var bara att ringa o be att en annan av de ca. 10 alternativ de erbjöd, även det dygnet runt!

Datum för vistelsen: november 2016
3  Tack N5338XNeval
AmariPhuket, Manager på Amari Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 6 december 2016

Dear Eva L,

Many thanks for the great review of our property.

We are delighted to learn that you enjoyed all the features of the hotel including our great location, hotel products and facilities.

Thank you again for sharing your experience. We look forward to personally welcoming you back to your “home” in Phuket in the near future.

With kind regards,

Omdömet skrevs 2 februari 2016

Första intrycket av hotellet var imponerande med en fantastisk reception och bar med panoramautsikt över Patong beach. Personalen i receptionen var otroligt trevliga och tillmötesgående. Amari är ett stort hotell med många olika byggnader och trappor, vi hade tur och blev uppgraderade till ett rum med havsutsikt som låg nära pool och restaurang. Rummet var modernt och fräscht, det enda minuset med rummet var badkaret och duschdraperiet som kändes lite ofräscha. Frukostbuffén var spretig och ganska smaklös, det märks att det är många olika nationaliteter på hotellet då det fanns allt från pasta till sushi. Även buffémiddagen, surf & turf, som serverades på samma restaurang som frukosten (inte La Gritta) var smaklös och lite tråkig. Lunch- och middagsmenyn var däremot desto bättre. Det bästa med Amari måste ändå vara deras spa, Breeze. Vi bokade en varsin massage och blev väldigt proffsigt bemötta av receptionisten där vi fick fylla en blankett med vad vi förväntades oss av massagen, om vi hade ont någonstans, skador etc. Vi fick följa en av massörerna upp för en del branta trappor och kom fram till en öppen bungalow med fantastisk utsikt över havet. Massagen var en av de bästa jag någonsin fått. Så om ni bor på Amari så är det ett måste att boka Annie för massage! Amari är ett dyrt hotell men man får verkligen vad man betalar för.

Datum för vistelsen: januari 2016
1  Tack Lisa P
AmariPhuket, Manager på Amari Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2016

Dear Lisa P,

Many thanks for the wonderful review of our property.

With kind regards,

Omdömet skrevs 2 oktober 2015 från mobil enhet

Ett hotel vid Patongs sida som är väldigt vackert. Utsikten över bukten kan man inte se sig mätt på. Hotellet ligger lite avsides vilket är positivt eftersom nattlivet i staden kan bli lite väl påträngande. God mat och bra pooler som delar upp gästerna lite. Väl värt ett besök.

Datum för vistelsen: januari 2015
2  Tack rogerj338
AmariPhuket, Manager på Amari Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 4 oktober 2015

Dear Roger J,

Thanks for selecting Amari Phuket as your preferred holiday destination during your recent visit to Thailand.

We sincerely appreciate you taking your valuable time writing to us about your experience and, we are very happy to learn you enjoyed your stay. Thanks for the great comments about the location, the food and the pools.

We all look forward to welcoming you back to Amari Phuket in the near future.

Yours sincerely,

Omdömet skrevs 19 februari 2013

Vi bodde i ett deluxe room, vilket var perfekt!! Kunde inte ha varit renare och nyare. Fin balkong med härlig utsikt. Såg ett standard room innan vi åkte hem och är väldigt glad för att vi inte hade bokat det. För de behöver verkligen renoveras efter ha sett deluxe room..
Frukosten var kanon och personalen väldigt trevliga. Fina pooler!

Rumstips: Välj deluxe rum, mycket finare än standad room. Värt de extra pengarna.
Datum för vistelsen: februari 2013
3  Tack Holidayforever78