Omdömet skrevs 28 november 2016

Vi bodde här i 5 nätter. Hotellet känns fräscht i en modern stil. Läget är bra, jättenära till stranden o ca 15 min promenad till Bangla Road. Vi anlände en tidig förmiddag men fick ändå rummet direkt. Vi bodde intill hotellpoolen. Rummet var stort o luftigt med en helt ok säng med sköna kuddar. Luktade lite fukt i rummet. Badrummet var oxå rymligt o fint o det ingick schampoo,balsam o duschtvål som fylldes på varje dag. Stor uteplats med skön soffa o takfläkt. Vi hade en ploungepool precis utanför med ett trappsteg ner så man kunde sitta o plaska med fötterna, men vattnet var helt stillastående o skräpigt o ingen gjorde rent det så det kändes lite ofräscht. En minibar ingår o där får man en liten burk cola, en liten burk sprite, 4 flaskor vatten o två små burkar juice varje dag. Städningen var bra! Hotellets pool var fin med ljummet vatten o gott om solstolar runt om. Finns ingen poolbar, bara en disk med en telefon som man får ringa ner till hotellets bar o beställa det man vill ha. Där missar man nog en hel del, kändes inte som om många gäster orkade gå o ringa, man tog med egenköpt öl/dricka istället. Dyra priser på öl o drinkar även vid Happy Hour. En trevlig grej var att de kom o bjöd på små snittar under eftermiddagarna vid poolen! Helt ok frukost med lite variation. Vi åt lunch i restaurangen en dag o middag en kväll o det var både gott o prisvärt! Jobbigt bara att personalen ska stå intill bordet när man äter bara för att kunna ta bort tallrikarna så fort man ätit klart. Missa inte deras smoothies, de var supergoda, speciellt den med passionsfrukt/jordgubbe!

• Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Inga-lill A
TheNapPatong, General Manager på X2 Vibe Phuket Patong (Former Nap Patong), svarade på det här omdömetSvarade 11 december 2016

Dear Inga-lill A

Thank you very muchf to taking your time to post your positive feed back on Tripadvisor. We appreciated for staying wit us during your recently trip to Phuket. It's our pleasure to learn that you were happy with our hotel and service. Hopefully to welcome you back to Nap Patong again.

Best Regards.

Panya W.

Omdömet skrevs 26 november 2014

Myckt trevligt hotell! Vi bor alltid här när vi är i Phuket. Nytt och fräscht, trevliga rum o badrum. Bodde på plan 5 med bra utsikt över poolområdet och även havet. Bra poolområde, med gott om plats och inga problem att få stolar. Servering av dryck och enklare måltider fanns vid poolen. Badhanddukar både vid poolen och på rummet att ta med till stranden! Väldigt trevlig och serviceinriktad personal som hjälpte till med allt från punktering på moped däck till bokningar. Trådlöst bra fungerande internet på rummet. Rent o fint på hela hotellet. Frukostbuffén jättegod med kockar som lagade olika äggrätter efter önskemål. Var med en temakväll men tyvärr var buffén ganska tråkig men det som fanns var gott. Hotellet ligger i ett lugnt område mellan två gator. Nära till stranden, restauranter, shopping, Det mesta ligger på promenadavstånd! Vi kommer att åka tillbaka igen till detta super trevliga hotell. Klart rekommenderbart.

Tips för att välja rum: Man bör bo högre än plan 2 mot poolside
  • Bodde här: november 2014, reste som ett par
Tack Lena M
Omdömet skrevs 4 augusti 2014

Vi bokade på The Nap och valde den billiga rumstypen. När vi kom in så stank det urin i badrummet och AC:n utgav fukt så möblerna var helt fuktiga. Vi klarade inte av doften och var rädda att vår packning skulle få fuktskador. Vi klagade och då fixade de ett annat rum till oss, som var längst ner (utsikten blev i princip ett garage), då skulle fixade de ett annat rum åt oss, när vi öppnade dörren stod ett kinesiskt par som blev vettskrämda. Jag tror personalen skämdes och uppgraderade oss till den bättre rumstypen. Där kände vi att vi hamnade på ett hotellrum som inte luktade illa och var fuktskadat. Hela incidenten var jobbig och tog över en timme.

Personalen var jätte trevlig, speciellt frukostpersonalen förtjänar en eloge. Underbart glada och pigga. Poolområdet var bra, liten pool, och trädecket gav oss över 10 stickor på våra fötter. Låt inte barnen gå där. Städningen i rummet var bra, men tydligen inte i de billigare rummen. Promenaden till Bangla och Jungceylon tog över en kvart, men den var inte så farlig.

Tips för att välja rum: Boka de dyrare rummen.
  • Bodde här: juli 2014, reste som ett par
Tack Robert1988
Omdömet skrevs 8 december 2012

Fantastiskt trevligt hotell! Nytt och fräscht, trevliga rum o badrum. Bodde på plan 2, snabbt ute vid poolen om man vill ut o ta ett dopp eller sola men utsikten är bättre från plan 3 och uppåt.Trevligt o bra poolområde, oftast med gott om plats. Det enda vi inte gillade var att de spelade musik hela tiden i poolområdet, annars ok. Badhanddukar både vid poolen och på rummet att ta med till stranden! Mycket trevlig och hjälpsam personal som hjälpte till att felsöka min dator som gick sönder!! Trådlöst nätverk på rummet, två datorer i biblioteket till för alla. Städerskan gjorde fint på rummet varje dag och bytte handdukar. Allt fanns i badrummet från tops till hårinpackning - allt man kan önska sig! Rent o fint på hela hotellet. Minibaren jättebra med juice, dricka och vatten. Fylldes på varje dag. Frukostbuffén jättegod, kockarna lagade omelett hela tiden, bara att peka på vad man ville ha i. Färskpressad juice, bara att peka på frukter att ha i. Åt en fin middag som var mycket bra. Missade tyvärr maten på tema-kvällana. Kom på det för sent. Hotellet ligger lugnt, mellan två stora gator. Nära till stranden, nära till restauranter, shopping, massage och olika kroppsbehandlingar i hela stan.Toppen!! Det mesta ligger på promenadavstånd! Hade en fantastisk semester på Nap Patong. Kan varmt rekommendera detta hotell!!! Fam Gustavsson

• Bodde här: mars 2012, reste som ett par
1  Tack InkanEskilstuna
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 25 mars 2011

Hotellet är idealiskt beläget ungefär 200 yard från Patong beach. Det hade den bästa service som finns att få och varje medlem av personalen är artig, vänlig, ödmjuk.
Matservice var mycket bra om än begränsad. Rummet var mycket rymligt. Servicen var snabb från incheckningen och framåt. Ett måste att bo här med tanke på situationen, värt pengarna.
Det fanns arton olika matställen inom gångavstånd som serverade många typer av mat.
En minnesvärd vistelse och planerar att det ska bli ett stående hotell under framtida besök.
King Club Medlemskap Nr 27838215

Tack sid_01Bangalore
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.in. Visa original