Spara

från 29,15 US$
från 49,97 US$
från 55,51 US$
Omdömet skrevs 12 februari 2020 från mobil enhet

Tog en longtailbåt med egen chaufför. 4 olika stopp. Fina stränder med tid för bad och avkoppling. Restaurang fanns för lunch och dricka.

Datum för upplevelsen: februari 2020
1  Tack ChriRob
Omdömet skrevs 6 februari 2020 från mobil enhet

Helt fantastiskt ö med kristallklart vatten,och fin sand.Hit kommer vi att återvända till fler gånger.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack Fykell
Omdömet skrevs 21 januari 2020 från mobil enhet

Vi hyrde en egen longtail ifrån Ao Nang. Vi Åkte till Pakbia, Hong lagunen och slutligen Hong island. Vi var helt ensamma på Pakbia när vi kom dit strax innan 9, vilket vara lite häftigt men det var mycket sopor och märkliga bås för en så liten strand. Strax efter kom parkvakterna och fler turister, så vi drog vidare. Vi hoppade av en stund på en ö intill. Ännu mindre strand men inga sopor och där vi var själva. Båten gick vidare till lagunen. Den är värd ett besök! Inte för vattnet, utan för omgivningarna.
Efter det vart det Hong island. En mycket fin badvik med härliga omgivningar. Stenar och rev börjar bara några kliv ut från vattenbrynet, så viken bjuder in till snorkling. Jag lyckades en del roliga arter. Runt lunch så invaderades ön av turister. Från att vara en lugn, mysig vik den ena stunden så byttes denna till ett myller av skrikande turister. Kineser som river upp grejer från revet till sin egen stora förtjusning. Vid rätt tillfälle så är denna ö jättefin men det behövs begränsas hur mycket folk som får besöka ön. Tyvärr så har vissa grupper otroligt svårt att respektera naturen. Kastar saker efter djur, kastar sopor överallt etc.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack SouthMic
Omdömet skrevs 8 januari 2020 från mobil enhet

Åtkom till Hong och det var trevligt. Vi promenerade slingan runt och sedan såg vi flera stora varaner. Det finns en affär om man vill handla och även toaletter. Just idag var det lite molnigt men varmt ändå. Innan detta så besökte vi Hong Lagun och den är mysig, tyvärr långa båtar men möjlighet till fina bilder.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack SuperMita
Omdömet skrevs 27 november 2019 från mobil enhet

Åkte speedboat först till Pakra ön m mycket fisk i vattnet, du behövde inte snorkel men det var bättre sikt med. Underbar strand & klart vatten. Efter det var det Laolading Island också vackert men vattnet var grumligare, stenigare strand o lite genomskinlig fisk inte som på Pakra ön. 3:e stoppet skulle vara lagunen men vi kom inte dit eftersom lagunen var torr när vi åkte dit, synd för det var den jag ville till men men.., Sista stop var Hong Island där gick vi naturstigen först, intressant, ca 600 m, 15 min promenad på bra utmärkt stig. Badade o tittade efter fiskar resten av tiden vi var där. Mycket folk & inga fiskar där vi var. Ta med badskor för stenarna, koralerna är vassa. Har du problem med höfter o ben kan en del av resan vara besvärlig, du ska kunna gå i & ur båten ner i vattnet.
Vi åkte m Mangrove Bay Speed Boat service de var ok m allt utom maten. Vi som var sist fick inte av alt eftersom det var buffé & kycklingen tog slut. INTE OK.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack Niki R