Omdömet skrevs 15 december 2016 från mobil enhet

Vi valde en oceanbed pool villa! Helt underbar med pool, jacuzzi, solsäng samt en liten sittgrupp på altanen.
Incheckning var bland den bästa jag varit med om. Direkt när vi kom så möttes vi av glad personal som direkt ledde oss till vårt rum, först där skötte hon incheckningen samtidigt som hon visade oss rummet och vi fick möjlighet att välja mellan 3 olika brands på schampo, balsam, duschcreme o lotion. En liten men uppskattad detalj.
Rummet var stort, luftigt och gott om avlastningsytor. Bra och stor garderob. Bra ljudsystem via bluetooth, Wi-FI funkade perfekt och snabbt både på rummet och på området. En uppskattad ljusdetalj - på natten så tänds lamporna automatiskt i badrummet via en sensor som känner av när man är på väg in. Ytterligare en genomtänkt liten men uppskattad detalj. Skön säng, ett urval av kuddar att välja på. Rent och fräscht, vi fick själva välja vilken tid vi ville ha städning varje dag.

Varje dag fick vi färskpressade juicer och bakverk från det härliga bageriet som tillhör hotellet serverat på rummet.

Vi åt frukost vid havet, man valde fritt från en à la carte meny. Från Nybakat bröd, färskpressade juicer, smoothies, omeletter till japanskt och thailändskt. Mycket gott som serverandes med ett leende varje morgon.
Åt även lunch och middag där och var lika nöjda oavsett vilken måltid vi serverades. Poolområdet nere vid havet har stora o sköna solsänger och en härlig lounge-känsla.

Dessvärre så gick det inte att vare sig promenera på stranden då det var högvatten eller bada i havet och det är det enda minus jag har att ge detta hotell. Vi kunde inte heller se några strandrestauranger för lunch.
MEN de har gratis tuk-tuk som tar dig till den stora stranden som börjar vid hotell Centara, det tar max 5 minuter dit. Och där kan du promenera, sola och bada på den långa stranden. En tuk-tuk tillbaka kostar 100bath.
Tuk-tuk kan du även använda på kvällarna, de har en egen trafik-vakt som hjälper dig att ta dig över vägen på ett säkert sätt då ena delen av hotellet finns på andra sidan vägen (gymmet, spa, shoppen, bageriet)

Litet, personligt, rofyllt, snyggt, genomtänkt- en riktig pärla i Hua Hin.

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack anbrer
Execsec P, General Manager på Putahracsa Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 21 december 2016

Dear Anbrer,

Thank you very much for your nice review following your stay at the Oceanbed Villa.
Its a plesure reading all your nice words about the amenities and services we provide and we will be happy to post your reply on our team board for all our team as a recognition.

We wish you a happy xmas season and hope to see you again in the future.

Omdömet skrevs 11 augusti 2016

Hotellet ligger bra till i centrala delarna av Hua Hin, ungefär 5 minuter promenad från nattmarknaden. Hotellet har också en taxitjänst, där man hjälper gäster att ta sig från hotellet med tok tuk, däremot får man ta sig hem till hotellet på egen hand. Mycket trevlig personal över lag. Rummet som inte låg på strandsidan, var litet, men välplanerat och riktigt trevligt. Den som har behov av ett arbets/skrivbord, bör säga till om det vid bokningstillfället, vårt rum hade inte bord. Vi uppskattade Nespressobryggaren i rummet och ishinken! som fylldes på vid behov och när rummet städades. Frukosten får ett högt betyg, många val och olika goda fruktjuicer. Riktigt bra kaffe.

• Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack Mikael S
Putahracsa, General Manager på Putahracsa Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2016

Dear Mikael S,

Thank you for your nice review and special mentioning about our breakfast.
It is a pleasure to read that you enjoyed your stay with us.

Thank you again and we hope to see you again in Hua Hin.

Omdömet skrevs 30 april 2016

Vi bodde 10 nätter på Putahracsa i januari och har varit nostalgiska och längtat tillbaka sedan dess. Allt på hotellet var i toppklass; från rummet till spa-anläggningen, gymmet, poolområdet och till hotellets restaurang och bar vid stranden, och framför allt var det servicen vi var imponerade av. All personal var superprofessionell och så trevlig. En dag fick vi en lektion i thai av två av receptionisterna. Maten och drycken på restaurangen Oceanside var underbar, och framför allt är det ett helt otroligt läge där. Ibland hade de DJ nere vid vattnet och det var jättefin stämning. Hotellets design är otroligt snygg och smakfull. Hög kvalitet på säng och kuddar. En annan underbar grej var frukostbuffén, med otaliga färska juicer och smoothies varje morgon, och en exceptionell äggkock. Spa-anläggningen som vi besökte vid flera tillfällen var också den toppen, man fick ett väldigt kunnigt intryck av spa-terapeuterna. Ända från vår ankomst blev vi fantastiskt bra behandlade av receptionen och all övrig personal.
Rummet var supersnyggt och städningen perfekt. Vi hade en generös balkong mot poolen där det gick bra att äta room service ibland.
När vi åkte på utflykt fick vi jättebra hjälp och tips av receptionen, och generellt mycket tips om stadslivet i Hua Hin. Det finns många bra små restauranger nära hotellet.
Det finns en strand utanför hotellet som det går bra att bada i men som tyvärr ibland har lite skräp från centrala Hua Hin i vattnet. Detta gjorde att vi mest badade i poolen. Men det var ingen fara tyckte vi, för bara faktumet att man var nära havet gjorde känslan speciell. Dessutom så tog en kort promenad (ca 1 km) oss till den mer välbesökta stranden söder om Hilton-hotellet där många badar. En gång åkte vi även på utflykt till en närliggande nationalpark och badade från en jättevacker strand där.
Enda anledningen att inte åka till Putahracsa är att man längtar tillbaka för mycket efteråt. Vi hoppas att vi åker dit igen nån gång!

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Sofia B
Putahracsa, General Manager på Putahracsa Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2016

Dear Sofia B,

Thank you very much for the detailed review. We are very happy to read that you are planning to stay with us again in the future.
If your time allows, we also would appreciate your review for our DaySpa and Oceanside Beach Club and Restaurant.

We look forward seeing you again in the future.

Omdömet skrevs 2 mars 2016

Ett hotell med en personlig känsla och mycket trevlig personal. Lyxigt och vackert hotell. Det finns dock några minus. 1. Närområdet är riktigt tråkigt. 2. Ingen strand då tidvatten gör stranden helt otillgänglig större delen av dygnet, även för promenader. 3. Bara en restaurang, samma frukost, lunch och middag med samma meny dessutom. 4. En stor väg korsar genom hotellet och gör det lite svårt att bara "gå upp på rummet".

Tips för att välja rum: Observera vägen emellan de olika hotelldelarna.
  • Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Thomas L
Putahracsa, General Manager på Putahracsa Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2016

Dear Thomas L

Thank you very much for your great review.
We are happy to see that you enjoyed your stay and our facilities and services.

Omdömet skrevs 5 januari 2016

Rummen är mycket fräscha och balkongerna har mycket fina sitt liggytor som är frotté beklädda som bytes ofta.Underbar frukost och restaurangen nere vid havet har mycket bra mat. Personalen är enormt service inriktad på ett mjukt och personligt sätt och fixar det mesta. Vi har nu för tredje året bokat 12 nätter i februari 2016 . Ett lyxigt lugnt och avstressande hotell .

Bodde här: februari 2015
Tack Resande4847
Putahracsa, General Manager på Putahracsa Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2016

Dear Resande,

Thank you very much for nice words regarding your stay and our service and hotel.
We are happy to read that you had a wonderful time with us and we look forward seeing you again in February.