Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin
Om du gillar det här hotellet är du kanske också intresserad av följande:
Ruenkanok Thai House(Hua Hin)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Marrakesh Hua Hin Resort & Spa(Hua Hin)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Hyatt Regency Hua Hin(Hua Hin)
  • Pool
Marriott Hotels
  • Fri parkering
Royal Pavilion Hua Hin(Hua Hin)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Anantasila Villa by the Sea, Hua Hin(Hua Hin)(Mycket prisvärt!)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs november 26 2017 från mobil enhet

Centara är ett fantastiskt vackert hotell i kolonial stil beläget precis havet. Omgivningen är mycket vacker och området är välskött. Atmosfären på hotellet är anrik och det märks att många är återkommande gäster, de allra flesta är äldre. Servicen motsvarar dock inte priset för att bo här. Maten är ok men inte mer, goda men dyra drinkar i baren. Utanför området kan man både äta och dricka betydligt mer prisvärt och godare. Om vi åker tillbaka till Hua Hin kommer vi prova annat hotell.

Bodde här: November 2017, reste som ett par
Tack Maria H
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade december 4 2017

Dear Maria H,

Thank you for taking the time to share your visit and experience with us

We appreciate the feedback on where we can still improve and rest assured we will continue to work hard to improve both the product and service to meet all our guests’ expectations.

Omdömet skrevs juni 29 2017 från mobil enhet

Fenomenalt. Vackert som en annan tidsepok. Tre olika pooler att välja mellan, en lite mer inriktad för barn. Vackra trädetaljer och stora härliga utrymmen. Ligger på en lugn gata med havet som granne. Djurskulpturer i trädgårdarna. Fantastisk frukost. BOKA

Bodde här: Maj 2017, reste som ett par
Tack jshdanwiejn
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade juli 3 2017

Dear jshdanwiejn,

Thank you for your 5 stars review of our resort on TripAdvisor and taking the time to share your feedback with us on your recent stay.

It's great to read that you had enjoyed stay and we hope to welcome you back to the Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin in the near future.

Yorus sincerely,

Omdömet skrevs juni 3 2017

Detta hotell är trevligt att bara vara på och bara gå omkring i området. Lummigt med mycket grönt och växter gör att man känns att man är ute i naturen och inte på ett hotell mitt i Hua Hin, Ligger centralt och nära till allt´, man kan även lätt gå ner till stranden som ligger precis nedanför.
Flera pooler för både stora och små. Väldigt bra mat och även trevlig miljö i alla restauranger. Otrolig frukost , här saknades inget, egengjord marmelad mm.
Bra tennisbanor i bra skick och bra tennistränare om man vill ha det. Otroligt bra service överlag och detta är ett femtjärning i hotell och det märks. Bra rum med balkonger. Det som är sämst är att man får betala för bra Internet, det man får gratis är uruselt. Nu är detta ett anrikt hotell men det är ändå 2017.

• Bodde här: Maj 2017, reste med vänner
Tack Magnus H
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade juni 9 2017

Dear Magnus H,

Thank you so much for your feedback following your recent visit at Centara Grand Beach resort & Villas Hua Hin.

We appreciate the effort and are pleased to note that you had an enjoyable time with us.

If you have the opportunity to visit us again, please do not hesitate to let us know if there is anything we can do for you. We’ll be glad to be of service.

Omdömet skrevs mars 13 2017

Härligt rum och en underbar trädgård med tre pooler. Fantastisk personal och riktigt bra frukost. Om det är ngt som skulle kunna vara bättre är det sängarna. Dom är hårda, som så ofta i Thailand. Läget är toppen med stranden precis utanför och "stan" oxå precis utanför.

Tips för att välja rum: Myggmedel är bra att ha då det är en stor trädgård
  • Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack nith64
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade mars 14 2017

Dear nith64,

We would like to thank you for choosing Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin as your accommodation choice for your recent visit to Hua Hin, and shared your comments with us.

We look forward to welcome you again in the near future.

Omdömet skrevs januari 22 2017

Vi besökte Centara Grand först för att fira min födelsedag och tog då afternoon tea i deras téhörna. Det var magiskt gott, mycket prisvärt och med ett alldeles utsökt service. Priset låg på 550tbh/person (exklusive serveringsavgift och moms, totalt lite över 600). Detta innehäl obgränsat med thé eller kaffe, en serveringsbricka i två plan med snittar, fruktsallad, fruktshot och bakverk med ett glas prosecco som avslut. Om man är där en söndag så har de afternoon tea-buffé för 700-750tbh/person (exkl).

Hotellet är byggt i början på 1920-talet som gästhus åt kungens sommargäster. Från början var det litet och hade bara 14 rum och hette då Hua Hin State Railway Hotel då det byggdes på statliga järnvägens mark. Det köptes senare av Sofitel och hette då Hotel Sofitel Central Hua Hin. Sedan 2014 ägs det av Central Group. Hotellet är med i filmen Killing Fields och heter i filmen Hotel Phnom Penh.

Vi blev så tagna av hotellet att vi beslöt oss att vi måste planera om och bo där vår sista natt i Hua Hin. Sagt och gjort så bokade vi en svit då vi ville slå på lite stort. Priset landade på drygt 12000tbh. Det är mycket pengar för en natt i Thailand men var väl värt priset. Maken till hotell har vi aldrig bott på. Service utöver det vanliga, fantastisk miljö och en oerhört härlig upplevelse. Hotellet har tre poolområden (om jag inte missat något), "egen" strand som är av vit pudrig sand, massor med solstolar runt poolerna (inga på stranden), 4 restauranger, en club för de rum som omfattas av detta, stort gym och aktiviteter som tai chi och yoga som körs utanför gymet, en bar och en théhörna. Jag kan ha missat något. Om man bor i ett rum som har club-förmåner så ingår diverse grejer i paketet. Jag räknar upp några av dem med ungefärliga tider, men långt ifrån alla. Det är snacks mellan 11.30-14 med kaffe/thé, drycker, mackor mm. Afternoon tea 15-16.30 med kaffe/thé och snittar, bakverk mm. Det är pre-dinner cocktails 17.30-18.30 med plockmat där du bjuds på vad du vill dricka (drinkar, bubbel mm). Det enda som konstigt nog inte ingick i vår suit var frukost. Den kostade ca 1000tbh/person extra. Den serveras från 7 i cluben (eller Railway restaurant om du inte har club) och var mycket bra.

På det hela så var denna upplevelsen något alldeles extra! Maken till lyx och miljö har jag aldrig varit med om. Det är en fullständig oas mitt i en bullrig och stökig stad där du kan känna lugnet och bara njuta. Rekommenderas starkt! Om du inte passar på att bo här så måste du i alla fall besöka hotellet och ta deras afternoon tea.

Tips för att välja rum: Titta på bilder på rummen och läs vad som ingår och sätt detta i relation till hur mycket du är beredd att betala. Lägg på lite extra!
  • Bodde här: Januari 2017, reste i arbetet
Tack Oscar A
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade januari 24 2017

Dear Oscar A,

Thank you for spending your recent holiday at Centara Grand Hua Hin. We are happy to note that you had an overall pleasant experience at the resort.

It has been a pleasure having you at the resort and look forward to your return visit again next year.