Omdömet skrevs 7 augusti 2016

Bättre läge kan en resort inte ha än Centara Hua Hin. Mitt i byn men ändå avskilt från allt runt omkring om du vill ha tillgång till kvällsliv m.m.
Här erbjuds allt, med betoning på allt. Sol, bad, mat, service, afternoon-tea och bartender som kan göra riktiga dry-martini.
Vacker trädgård och bra poolområde och bra läge "mitt på stranden"
Mycket bra service överallt. Här blir du nöjd!!!!

• Bodde här: september 2015, reste med vänner
Tack Peter O
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2016

Dear Peter O,

Thank you very much for your kind review about the resort. We are delighted to learn that overall you enjoyed stay with us.

It is our hope to welcome you gain in the near future.

Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Vi bodde fyra nätter på detta mycket trevliga hotell. Allt var nästan på bästa sätt, mycket trevliga rum, riktigt hög nivå på frukosten, bra restauranger, väldigt fina omgivningar på området, flera fina pooler och ett mycket bra läge i centrala Hua Hin Med andra ord utmärkt, men varför då inte en femma ? Svårt att beskriva men det handlar om hur man agerar kring att debitera sin kund under vistelsen. Det började vid in-checkningen som var på alla sätt smidig men receptionisten tar mitt kort försvinner bort och när hon efter en stund kommer tillbaka meddelar hon att hon reserverat 16 000 baht på mitt kort, helt ok och självklart men jag vill att man säger det till mig innan man tar pengar av mig. Vidare så fick vi varje gång vi beställde något, åt frukost eller middag en känsla av det fanns misstroende eller oro för att inte få påskrivet på notan. Tre gånger under två frukostar hoppade en dam på mig i personalen när jag reste mig från bordet för att förse mig med mer av frukosten. Vi reagerade alla på detta nervösa och lite av misstroende från personalen. Aldrig upplevt det tidigare. Tråkigt för i övrigt var det än väldigt fin upplevelse.

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack JMSwede

Dear JMSwede,

Thank you very much for share your experience following your recently stay at the resort.

We are sorry to hear that we failed to meet your expectations during your stay. Your comments have been noted and will be used towards improving and enhancing the consistency of the services particularly the explanations given at check-in by our reception team.

We look forward to welcome you again in the future.

Omdömet skrevs 30 juli 2016

Ett mycket bra hotell som tidigare drivits i Sofitels regi. Nuvarande management förvaltar arvet väl och har bibehållit de genomgående höga nivåerna på samtligt samt den trevligt s k koloniala stilen; inredning, personal i tropikhjälmar e t c.
Frukostbuffen är förstklassig och så varierad att den tål en längre vistelse. Restaurangens a la carte är superb. Jag blev serverad mitt livs kanske bästa oxfilé (mycket förvånande i Thailand) och även övriga familjen var mer än nöjda.

Tips för att välja rum: Om budgeten tillåter så välj ett större rum. Då blir upplevelsen i särklass.
  • Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
Tack 107kjellr
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2016

Dear 107kjellr,

Thank you so much for writing about our resort, we really appreciate this. We are also glad to hear you enjoyed the service and facilities on the resort as per your positive rating.

With our reiterated thanks, we all look forward to welcome you back in the near future, we remain,

Omdömet skrevs 3 april 2016 från mobil enhet

Centara Grand är ett stämningsfullt och vackert ställe. En underbar atmosfär. Trädgården är magisk. Hotellet går i en vacker kolonial stil. Lite insomnat men med värme. Ett stenkast från hotellet ligger Hua Hins stökiga restaurangkvarter och på Centara Grand finns lugnet intill havet. Vi har tagit deras afternoon tea ett par gånger och måste säga att vi är lite besvikna. Utbudet har minskat men det är fortfarande överdådigt.

Bodde här: januari 2016, reste med vänner
Tack LeoAnders
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 5 april 2016

Dear LeoAnders,

It is a great pleasure to have you at the resort and thank you for sharing your experience of your recent stay. We certainly appreciate your feedback about the resort as per your positive rating.

We look forward to welcoming you back again in the future.

Omdömet skrevs 13 januari 2016 från mobil enhet

En fantastisk resort,helt fantastisk med så lugn miljö mitt i staden. Lugnt o skönt precis i anslutning till strand. Beach ok men ej går inte att jämföra med paradisstränder som finns i Thailand. Dock saknar man inte strand då resorten har mycket fint poolområde. Stort plus att det finns gott om solstolar! Trevlig service kring poolområde,flera gånger per dag delar man ut kalla handdukar o färsk frukt.
All personal otroligt serviceminded o trevliga!! Bästa frukosten vi haft på något hotell!! Allt finns!
Vi hade rum högst upp med utsikt mot havet(vanligt deluxerum) Rent o fräscht,lite gammal stil vilket man kan förvänta sig i denna typ av hus. Några lampor i rummet fungerade ej när vi kom,det åtgärdades omedelbart när vi sa till. Mycket lite insekter (mygg) trots stor grön trädgård. Tack för mycket trevliga o avkopplande dagar hos er på Centara!

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack signejansson
Qmgr, Manager på Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hin, svarade på det här omdömetSvarade 19 januari 2016

Dear signejansson,

Thank you very much for your kind review of the resort. It is great to read that you had a wonderful time here.

We are glad to know that you had relaxing days during the whole stay at the resort.

We look forward to welcoming you back in the near future, we remain,