Omdömet skrevs 9 februari 2017 från mobil enhet

Vi spenderade en natt på Intercontinental då vi hade fått barnvakt till våra två små barn. Vi såg fram emot ett lugnt dygn i lyx och var så nöjda med både rummet, (vi måste ha blivit uppgraderade, pga låg beläggning?) som var stort och fräscht och hade stor balkong med fantastisk utsikt och det härliga poolområdet!
Vi la oss tillrätta på två bäddar vid poolen med varsitt glas vin, underbart! Dock stördes friden ganska rejält av två familjer med små barn som plaskade och hade tutande badleksaker, det står i hotellets poolregler att såna ej är tillåtna men ingen personal sa till.
På morgonen nästa dag var vi tidigt nere vid poolen för att få några timmar på bra solbäddar innan vi skulle åka hem. Solbäddarna med utsikt mot stranden var "paxade" med handdukar utan att någon använde dom under minst 1,5h, ingen i personalen åtgärdade detta trots att det står i hotellets regler att man inte får reservera solbäddar. Ett äldre par kom så småningom och tog stolarna som dom uppenbarligen lagt sina handdukar på innan dom åt frukost- irriterande!
Men överlag ett fantastiskt hotell!

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Linda C
ICHHManagement, Manager på InterContinental Hua Hin Resort, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2017

Dear Linda C,

Thank you for taking the time to tell us about your experience at InterContinental Hua Hin Resort.

Please know that your feedback is extremely valuable to us. We use feedback, such as yours, to continuously make changes to our brand to improve the guest experience. We hope that you will give us the opportunity to serve you again in the future.

Yours sincerely,

Achara Nilnonnet
Quality Manager

Omdömet skrevs 18 december 2016 från mobil enhet

Bokade hotell på ihg sida . Kollade flera gånger om frukost ingår i priset . Det skulle vara så . När vi kom till hotellet visar det sig att jag måste betala extra för frukost
Sedan när jag kollade bokningar ( bekräftelse jag fick på mail och på ihg sida ) det visade sig att på ihg sida fick vi tredje vuxna person som kostar extra 3000 bath !!!!!
Jag trodde att det var mycket bättre hotell . Hade stora förväntningar . Intercontinental i hua hin har bara många stjärnor och är dyrt !!!!!!

Datum för vistelsen: december 2016
Tack Katarzyna B
ICHHManagement, Manager på InterContinental Hua Hin Resort, svarade på det här omdömetSvarade 21 december 2016

Dear Katarzyna B,

Warm greeting from InterContinental Hua Hin Resort,

Thank you for having taken the time to give us feedback on Trip Advisor with regards to your recent stay at the resort.

We certainly have taken good note of the problem you have highlighted about your booking passed IHG website. Please be advised that your reservation booked under IHG Reward Club Advance Purchase, where we provide discount rate with prepayment and excluded breakfast. Which is the extra charge of 3rd person we apologized to making you confused regarding the system was downed. However, our management will improve this problem that we afraid to effect our guest.

We appreciate your feedback and look forward to welcome you gain in the future.

Yours sincerely,

Achara Nilnonnet
Quality Manager

Omdömet skrevs 25 februari 2016 från mobil enhet

Superfina rum. Vi hade bokat ett superium room men uppgraderade två steg då hotellet är i två byggnader och varav ens ligger vid stranden och det andra över stora vägen. Jättefina rum med underbar utsikt! Trevlig personal och fin service. Poolerna uppradade mot stranden. Stranden var ca 1 mil enligt personalen. Vi reste med en 7 månaders bebis och detta hotell var perfekt. Thai personalen var väldigt gulliga och kom fram och busade ofta. Barnsäng fanns om man vill ha på rummet och även barnstol i restaurangen. Barnmuggar etc finns i en hörna i restaurangen. Vi lämnade in nappflaskor som dem diskade åt oss och även andra saker som att dem frös in is till oss etc. Barnstolar i taxi gick att ordna enkelt och det tog endast 5 min till Maket Village som är ett shopping center med AC i 3 våningar. Vi tog bebisen i bärsele och strosade. I centret finns även Tusco som är ett supermarket. Mat, kläder och leksaker till bra priser.

Vi kommer absolut att välja detta hotell nästa gång. Över alla förväntningar! !!

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Petra L
Mgmt_ICHH, Resort Manager på InterContinental Hua Hin Resort, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2016

Dear Petra L,

We are absolutely delighted that we surpassed your expectations of your recent stay!

Thank you very much for sharing your kind words with us - it is wonderful to hear that your baby had all the necessities to offer the whole family a relaxing stay.

We look forward to welcome you back for another memorable family vacation in beautiful Hua Hin.

Warm regards,

Omdömet skrevs 1 februari 2016

Vistades 1 dygn i klubb våning. Dyrt men alla gånger prisvärt. Man blir mottagen med personlig service och separat checkin. Där serveras mousserande vin som ingår. Butler som följer med till rummet och visar hur allt fungerar som tex Illys kaffemaskin, elektriska gardiner på balkongen och musikanläggningen.Ett bubbelbad är inkluderat som personal färdigställer. Massor med bubblor och rosenblad och ett fat med chokladbitar. Fantastiska rum där där sängen och badkaret är i samma rum. Vill man kan man dra för väggar om man vill ha det mer privat. I klubbpriset ingår fri tillgång till vatten, läsk och kaffe i klubb loungen. Därtill ingår ett underbart afternoon tea med delikata snittar och kakor. något senare serveras vin och cocktails med tilltugg och efterrätt vilket ingår. Man får se upp så man sparar lite utrymme till middag! Frukost serveras också i loungen och du beställer ditt eget val av varm frukostmat och resten finns i buffé form. Till klubb loungen hör också en mindre pool och beach nära solstolar där man är näsmast ensam. Hotellet i övrigt går i samma stil dvs fantastiskt. Kanske något att unna sig om man har något att "fira". Jag kommer garanterat att återvända

Datum för vistelsen: januari 2016
Tack agneta017
Mgmt_ICHH, Resort Manager på InterContinental Hua Hin Resort, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2016

Dear agneta017,

We are delighted that you surely will return and we hope it won't be too long!

Thank you for sharing your comments with us and we find it wonderful that you enjoyed the Club InterContinental experience at our resort to the fullest.

Warm regards from Hua Hin,

Omdömet skrevs 6 mars 2015 från mobil enhet

Allt var bra här och då menar jag verkligen allt. Servicen, frukosten, rummen, läget.
Blev erbjudna club Continental som var perfekt eftersom vi inte hade frukost vår bokning. Det innebar frukost, te eller kaffe med små sandwichar och bakverk 15-17, fria drinkar med små aperitifer mellan 17:30-19:30 samt juice eller läsk under hela dagen. Allt detta för 1000 bath/pers och dag. Vårdad klädsel.
Ingen hets på solstolar för badlakan fick bara ligga en timma oanvända på solstolen. Det fanns allt bra platser när man än kom.
Vi var helnöjda med rummet. Stort med en härligt balkong. Rent och fräscht.
Gym, yoga mm. Stor frukostbuffé.
2,5 km till Hilton mitt i city. 100 bath med taxi. Kan verkligen rekommendera detta hotell.
Spa finns också men det kostar ju en del så jag tog massage på stranden för 250 bath istället.
Restaurangerna testade vi aldrig men det fanns både fisk-, italiensk- och Thairestaurang på hotellet.
Kan rekommendera lunch på Andreas som ligget precis utanför eller gå till vänster på stranden till Beachrestaurangen ca 1 km.

Datum för vistelsen: mars 2015
2  Tack camron67
Mgmt_ICHH, Resort Manager på InterContinental Hua Hin Resort, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2015

Dear TripAdvisor Member,
Dear Guest,

Thank you for your 5 star review and thank you for being our guest!

Fantastic that you enjoyed the Club InterContinental benefits and that you took advantage of the different offerings.

We appreciate your great feedback and do hope to welcome you back in the future for another relaxing stay.

Sunny regards,