Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

Vi hade en mycket trevlig vistelse på Ayara. Trevlig personal, bra service, bra läge, bra städning, smidigt att få tag på taxi när vi ville ta oss till exempelvis marknaden. Vi bodde vid poolområdet längst bort (den nybyggda delen) vilket passade oss med yngre barn då det även fanns en klätterställning som uppskattades av barnen.

Datum för vistelsen: januari 2020
1  Tack stuttis83
Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Tillbringade 5 nätter över nyår på Ayara Villas.

KhaoLak(Bang Nian beach) är speciellt och det skiljer sig från många andra platser i Thailand. Det som höjer KhaoLak utöver de övriga platserna är att det känns balanserat och framförallt ordnat. Ligger inte skräp överallt och det känns som man lyckas hitta någon form av system för att ta rätt på allt.

Hotellets styrkor:
- Fina rum, fräscha, väl underhållna och uppfyller alla förväntningar. (blev omflyttad från ett Deluxe rum med pool access till deras familje svit)
- Städningen är bra och jag uppskattar att det är klart tidigt så man har fräscha handdukar innan lunch.
- Läget är bra på stranden och det fungerar att promenera in till nattmarknaden.
- Väl dimensionerade pooler.
- Kändes familjärt.
- Ägg hörnan på frukosten, tjejen där hade koll på samtliga ägg och hur många minuter respektive ägg varit i grytan.

Att jobba på:
- Frukostbuffén var en av de sämsta av likvärdiga hotell. Motsvarar inte det man betalar för helt enkelt. Däremot finns det mat och man går mätt därifrån.
- Kulturen, personalen trycker sig efter väggarna när man möter dem, något man inte är ensam om i Thailand.
- Poolen har mycket partiklar i vattnet, syns inte när man tittar från utan men sätt på ett cyklop så syns det väldigt tydligt.
- Påtvingad gala på nyårsafton(läs dyrt). Varit på ett antal hotell med liknande koncept och det här var nog den sämsta - de flesta gästerna lämnade tidigt.
- Tillträde till stranden är inte bra, inget för äldre och rörelsehindrade personer.

Sammanfattningsvis ger vi Ayara Villas ett högt betyg men för att nå 5 krävs det där lilla extra och jag tror det sitter i kulturen. Kan absolut tänka mig att bo här igen.

Datum för vistelsen: januari 2020
1  Tack gruvis
Omdömet skrevs 11 december 2019 från mobil enhet

Mycket vänlig personal och bra service.
Bra frukost och god mat i restaurangen.
Nära till havet och den långa fina stranden.
Vi hade rum med poolaccess, lugnt vid poolen men det fanns öven lediga solstolar vid hotellets strand. Ingen stress med att behöva paxa solstolar. Hotellet bjuder på kaffe och kaka på eftermiddagen.

Datum för vistelsen: december 2019
3  Tack L6250FCmarias
Omdömet skrevs 26 november 2019

Detta ställe är helt fantastiskt och personalen får en att känna sig som hemma.
Bra mat och fina rum med poolacess, dom har en liten barnavdelning där det finns en flera vattenrutchkanor,
det här hotellet kommer vi gärna tillbaka till.

Datum för vistelsen: november 2019
1  Tack elliott_10
Omdömet skrevs 6 juni 2019 från mobil enhet

Bra hotell i tre ”delar”- hotell, bungalow och strandbungalow. Vi, med vår 11 månaders barn, bodde i hotelldelen med balkong mot trädgården. Stort och fräscht rum med liten kyl och diskho. Bra spjälsäng, vi hade med egen kudde, rekommenderar till det. Bra AC, bra städning, bra frukost, jättetrevlig personal. Fräscha pooler, och ja det kan kanske ligga lite löv och frön i men det är träd/ palmer runt och vinden gör sitt. Vattnet är däremot klart och fräscht. Vi badade med vårt kid i poolerna.
Stranden- tyvärr har hotell och resorts sina privata stränder ut med stranden och så även Ayara Villas. Vilket gör att stranden till hotellet är liten. Men den funkar absolut för dopp och bad. Vi badade när det inte var så vågigt med vårt kid. Lite längre bort finns en promenadstrand med bra bad, solbäddar och några riktigt bra strand restauranger.
Vi besökte White Sand Beach och det var härligt. En del turister där, men helt klart värt ett besök för en skön dag vid stranden.
Hotellet har taxis som på kvällen går in till stora gatan och Night Market. Går såklart att även hyra cyklar, moppe eller promenera in också.
Och som alltid- se upp för palmer med kokosnötter. Var du än befinner dig med palmer med kokosnötter.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack 968carolinaa