Omdömet skrevs 14 februari 2017

I övrigt tycker jag nog det är ett helt Ok hotell, med en underbar trädgård, ska var här i 4 veckor och kommer att återkomma med mer synpunkter.
Frukosten är riklig och med bröd som är jättefina(tycker inte det är så vanligt i Thailand.
Bor i bungalow men tror att om man ber om första våningen har man det nog lika bra.

Tips för att välja rum: Ta ett standard rum men välj första våningen
  • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack matsing
Omdömet skrevs 12 februari 2017 från mobil enhet

När det gäller antal stjärnor så är 3 inte lika med 3 i andra länder ex sverige så man bör ta den med en nypa salt.

+nära till billiga restauranger ex ddee eller familjen pong en bit bort.
+ städningen bra
+rumstandard var bra om du bor i dom vanliga rummen. Vet ej standard på bungalow rummen
+ service
+ bästa hotell frukosten hittils för mig när jag jämför med andra hotell med samma standard

Liten parantes på rummen ,bungalows på detta
Hotell är 2rums bungalows så du bor inte själv i en bungalow.

- poolbaren har dyra drink o mat priser o litet sortiment.

Värt att veta , det tar ca 10min till stranden du går igenom hotell ägorna på ett annat hotell som har samma ägare. Det är en liten trappa på slutet ingen handikaps anpassning.
Det finns även vattenslang för att skölja fötterna om du visar att du tillhör the ^the leif on the sand^

När du går ut från hotellet och upp handla inte på melon minimarket priserna där är en aning dyrare jämfört med ex super market som det finns längre ner på gatan.

Restauranger
Om man vill äta billig thai mat men inte gatustånd billigt, på menyerna som visar rätter med ris dom portionerna är oftast mindre än dom utan.
-Ddee
-Pong Family

Det är inga problem att hitta restauranger som serverar västerländsk mat men då blir maten dyrare

Bodde här: februari 2017, reste ensam
1  Tack Notum
Omdömet skrevs 11 februari 2017 från mobil enhet

Ett långt och skönt hotell område som ligger bra till. Nära till restauranger och shopping, även så havet. Personalen trevlig och hjälpsam. Enda minuset var städningen som inte alltid var så bra gjort. Men absolut ett hotell vi gärna återkommer till.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Jessica F
Omdömet skrevs 24 januari 2017 från mobil enhet

Jätte stort hotell område med olika sorters boende där vi bodde i en bungalow.
Två enkel sängar som satts ihop vilket är en nackdel för min dotter då dom delar sig på natten.
Jätte fin varenda med två fåtöljer som vätter ut mot det ena poolområdet.

Hårda sängar men sovit i värre. Stor toalett och dusch, kunde varit fräschare men ett plus att duschslangen går att ta loss vilket underlättar med barn.

Gratis vatten som fylls på varje dag, dock tom kyl vilket är lite tråkigt.

Frukosten är verkligen ett plus på detta hotellet då den är kanon för att vara Thailand

Mindre bra är maten i poolbaren. Jätte dyr och väldigt litet sortiment att välja på, inte ens en barnmeny

Poolen är fin att bada i och lagom barnpool vilket klart är ett plus.

Stranden är det en bit att gå till men inget hinder för mig, kan vara svårt om man är äldre då det är en brant trappa i slutet ner till sanden.
Stranden är mycket mycket vacker och det finns gott om plats att hitta en egen liten bit att vara på för att mysa eller leka, går också att promenera långt.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack Sofia C
Omdömet skrevs 6 januari 2017

En liten chansning att bo på detta hotell. Rummen helt ok, men restaurangen har en hel del att lära vad gäller att vara serviceminded. Faktiskt det första stället i Thailand som jag besökt, där ett slags turisttrötthet finns. Kommer inte att åka tillbaka till Khao Lak då det finns många alternativ som är bättre.

Tips för att välja rum: Välj gärna lägenheter längst bort från pool och restaurang om man vill ha lite lugnare.
  • Bodde här: december 2016, reste med vänner
Tack Kjell-Ivan W