“Trevligt hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Mount Meru Hotel
Rankad som nummer 4 av 43 hotell i Arusha
Omdömet skrevs augusti 15 2017 från mobil enhet

Ett mycket prisvärt hotell.
Rena och fina rum. Jag fick ett rum med utsikt mot Mount Meru vilket var otroligt vackert. Pool området är trevligt men bra service och bra utbud av mat och dryck. Restaurangerna serverar bra mat och personalen är mycket trevliga. Kan varmt rekommendera detta hotell och jag kommer garanterat bo här nästa gång jag ska till Arusha.

Bodde här: Mars 2017, reste med vänner
Tack Anders U

Omdömet skrevs juli 19 2017

Vi kom sent på kvällen och åkte tidigt på morgonen så vi utnyttjade roomservice på kvällen. Beställa en burgare och en kyckling, de sa att det skulle ta 20 min, det tog 1 timme. Kom med fel vin och strulade. Frokosten sen var mycket bra. Rummen stora rena och helt ok. Internet finns men är gräsligt långsamt.

• Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack StefanChaos
Omdömet skrevs januari 13 2017

Inhägnat parkområde med många vakter samt bombkoll av fordon och genomlysning av bagage vid entre´n vilket behövs. Arusha är inte en säker stad så denna oas från kaoset var välkommet. Ganska lyxigt med trevlig personal särskilt om man är trevlig och lite ödmjuk själv och försöker prata lite enkel swahili. Vi bodde där 2 nätter... före och efter safari. Maten och servicen var mycket bra. Vi nyttjade bankomat och forex växlingen samt restauranger. Bra utsikt från övre våningarna över mt.meru och omgivningar. Nyårsafton hade dom ordnat med musik och dans samt fyrverkerier vilket var kul. Kan rekommendera detta ställe särskilt med tanke på säkerheten. Vi kunde enkelt lämna kvar ett par väskor med packning som inte behövdes under safarin.

• Bodde här: December 2016, reste med familjen
Tack safarijunkie2017
Omdömet skrevs mars 20 2016

Hotellet ligger vacker vid Mount Meru men är ett stort och ganska opersonligt konferenshotell. Incheckningen tog evigheter där tre personer sprang runt med samma papper och för en grupp på 10 personer tog det över en halvtimma. Rummet hade många brister, säkerhetsboxen var trasig, TV:en gick inte att stänga av, wifi fungerar bara i receptionen , inte på rummet. Vi skulle åta middag på kvällen som bestod av en buffé som var allt annat än god. Den hade stått framme länge och maten var torr och kall. Frukosten var däremot bättre.

• Bodde här: Mars 2016, reste i arbetet
Tack CBackman
Omdömet skrevs januari 6 2016 från mobil enhet

En oas i det i övrigt stimmiga Arusha. En natt innan och efter safaritrippen. Trevligt hotell som hade allt vi önskade. Bra hotell för en natt innan vi tog oss vidare mot Mafia Island. Tyvärr så känns inte staden inbjudande för oss. Turister rekommenderas inte gå ut efter mörkrets inbrott.

Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
Tack AES123332
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Arushahotell
5.6 km bort
Rivertrees Country Inn
Nr 2 av 43 i Arusha
474 omdömen
Visa priser

Besökt Mount Meru Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Mount Meru Hotel

Adress: Nairobi - Moshi Road | Sekei Area, Arusha 2673, Tanzania
Region: Tanzania > Arusha Region > Arusha
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 4 av 43 hotell i Arusha
Prisklass: 471 kr - 1 494 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Mount Meru Hotel 5*
Antal rum: 178
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Ebookers, Expedia och Agoda så att du tryggt kan boka med Mount Meru Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?