Korona House(Arusha)
Orbitz.com
  • Frukost ingår
Rich Hotel(Arusha)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Vi kom sent på kvällen och åkte tidigt på morgonen så vi utnyttjade roomservice på kvällen. Beställa en burgare och en kyckling, de sa att det skulle ta 20 min, det tog 1 timme. Kom med fel vin och strulade. Frokosten sen var mycket bra. Rummen stora rena och helt ok. Internet finns men är gräsligt långsamt.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack StefanChaos
Omdömet skrevs 13 januari 2017

Inhägnat parkområde med många vakter samt bombkoll av fordon och genomlysning av bagage vid entre´n vilket behövs. Arusha är inte en säker stad så denna oas från kaoset var välkommet. Ganska lyxigt med trevlig personal särskilt om man är trevlig och lite ödmjuk själv och försöker prata lite enkel swahili. Vi bodde där 2 nätter... före och efter safari. Maten och servicen var mycket bra. Vi nyttjade bankomat och forex växlingen samt restauranger. Bra utsikt från övre våningarna över mt.meru och omgivningar. Nyårsafton hade dom ordnat med musik och dans samt fyrverkerier vilket var kul. Kan rekommendera detta ställe särskilt med tanke på säkerheten. Vi kunde enkelt lämna kvar ett par väskor med packning som inte behövdes under safarin.

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack safarijunkie2017
Omdömet skrevs 20 mars 2016

Hotellet ligger vacker vid Mount Meru men är ett stort och ganska opersonligt konferenshotell. Incheckningen tog evigheter där tre personer sprang runt med samma papper och för en grupp på 10 personer tog det över en halvtimma. Rummet hade många brister, säkerhetsboxen var trasig, TV:en gick inte att stänga av, wifi fungerar bara i receptionen , inte på rummet. Vi skulle åta middag på kvällen som bestod av en buffé som var allt annat än god. Den hade stått framme länge och maten var torr och kall. Frukosten var däremot bättre.

• Bodde här: mars 2016, reste i arbetet
Tack CBackman
Omdömet skrevs 6 januari 2016 från mobil enhet

En oas i det i övrigt stimmiga Arusha. En natt innan och efter safaritrippen. Trevligt hotell som hade allt vi önskade. Bra hotell för en natt innan vi tog oss vidare mot Mafia Island. Tyvärr så känns inte staden inbjudande för oss. Turister rekommenderas inte gå ut efter mörkrets inbrott.

Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack AES123332
Omdömet skrevs 19 januari 2015

Vackert beläget vid Mont Meru. Personalen är mycket trevlig. Ofärdiga rum när vi kom och efter lite förvirring fixade personalen det bra. Maten var mycket god mat. På kvällen var det fin afrikansk musik vid baren.

• Bodde här: december 2014, reste med familjen
Tack Johan M