“Bra start och avslutning på safarin”
Omdöme om Arusha Planet Lodge

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Arusha Planet Lodge
Rankad som nummer 3 av 43 hotell i Arusha
Omdömet skrevs november 27 2016

Stora rymliga rum med stor bekväm säng och en liten balkong. Mysig omgivning där rummen låg i små hus i hotellets trädgård. I trädgården finns en pool med fin utsikt över Mount Meru. Hotellet hade väldigt trevlig personal.

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack Linn L

Omdömet skrevs februari 12 2016

Vi bodde här två nätter, före och efter vår safari.
Rummen här har olika storlek trots att de utifrån ser lika ut.

Första natten bodde vi i ett större och vackrare rum, men tyvärr så fungerade elen inte. Service-killen fick komma två tillfällen. På dagen kör de på solenergi, och den fungerade tyvärr dåligt. På kvällen slår de igång generatorn, men det behövde fixas manuellt. På natten fungerar inte ACn, men genom att öppna fönster så klarar man värmen.

Andra natten bodde vi i ett mindre rum där dock elen fungerade bra.

Det positiva är att trädgården är väldigt charmig, de har odlat många olika typer av träd, avocado, citrusträd, bananträd, papaya, många olika typer av blommor. En bra pool finns i området och maten var bra.

• Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
Tack Sen C
Omdömet skrevs januari 5 2016 från mobil enhet

En natt inför safarin. Trevlig mkt tillmötesgående personal. Bra service generellt. Sköna sängar, bra myggnät. Fungerande AC. Tv på rummet. Trevlig trädgård med härliga soffor. Fin pool med personal och poolhanddukar. Buffé till både frukost och kvällsmat.

Bodde här: December 2015, reste med familjen
Tack Eva L
Omdömet skrevs januari 4 2016

Fina småhus med två rum i varje belägna i lummig trädgård med fin pool och poolbar. ACn fungerade inte på natten, men det blev inte så varmt. Strömmen gick även i vår stuga på kvällen och då kom en från personalen och fixade det direkt. Mycket trevlig personal. Bra middag på kvällen med kock som grillade det man ville ha och med goda tillbehör.
Wifi i lobbyn.

• Bodde här: December 2015, reste med familjen
Tack Sofia Å
Omdömet skrevs november 1 2015 från mobil enhet

Vi hade två sköna dagar här efter lyckad safari. Helt ensamma vid trevlig pool. Rum med AC, TV med sport och ett par engelska filmkanaler. Kylskåp i ett av våra rum. Låne-flip-flops. Bra tillagad mat a la carte för ca $10. Rätt stora portioner - vi delade på rätter till lunch. Gott rött vin på glas. Bra trevlig service. Internet bra för hotell i Tanzania, tillgängligt dygnet runt i rum och vid pool men kräver lite pyssel med inloggning och tålamod med nedladdning. Ljud från vägar kom ibland, störde inte oss.

Bodde här: Oktober 2015, reste med familjen
Tack Linus B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Arushahotell
5.6 km bort
Kigongoni Lodge
Nr 9 av 43 i Arusha
137 omdömen
Visa priser

Besökt Arusha Planet Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Arusha Planet Lodge

Adress: Plot 2271, Moshono Village, Arusha, Tanzania
Region: Tanzania > Arusha Region > Arusha
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 3 av 43 hotell i Arusha
Prisklass: 755 kr - 1 437 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Arusha Planet Lodge 3*
Antal rum: 28
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Arusha Planet Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?