Omdömet skrevs 17 mars 2016

Fantastiskt resort men personlig service och en familjär stämmning.
Fina bungalows, utmärkt mat och en rofylld trädgård att vandra i.
Jag kan inte föreställa mig en bättre plats för semester och fina utflykter i omgivningen.

Tips för att välja rum: Alla bungalows är fantastiska
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Marie L
Omdömet skrevs 13 januari 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig bungalow, gott om plats och fräscht badrum med TVÅ toaletter.
En härlig plats under tak utomhus där man kan sitta i lugn och ro i sin egen trädgård utan insyn från grannar. Vackra blommande buskar och häckar gör att det känns ombonat och privat. Hela området är kärleksfullt , alltifrån trädgårdsarkitektur, byggnader och den underbara personal som alltid finns tillhands för att göra sitt bästa. Maten MYCKET bra .Lyxmat . Allting fräscht och färskt. Varje dag färsk fisk som tillagats på plats. Frukt närodlad och välsmakande. Massagen och behandlingar av högsta klass utförd av vänlig och duktig personal. Det här var mitt andra besök på Dalmanuta och definitivt inte mitt sista. Jag har med ord svårt att beskriva den obeskrivliga känsla av skönhet och omtanke som jag fått uppleva på Dalmanuta.

Bodde här: december 2015, reste med vänner
Tack Ulla N
Omdömet skrevs 1 mars 2015

Allt fungerade fantastiskt! Personalen mycket mån om att ta hand om oss på bästa sätt från första stund till att vi lämnades av i Colombo. Det gällde alla från de som städade, trädgårds mästaren, till köket & restaurangen och doktorn och våra fantastiska "behandlare". En sådan lyx att få börja dagen med yoga, fortsätta med nyttig frukost i en härlig miljö, därefter massage och/eller olika bad. Detta under 6 dagar! Önskar man göra utflykter går det också bra! Men vi hade det så skönt och avslappnande att vi mest höll oss inom området, vid poolen, i örtträdgården eller vid bungalowen! Vi kan verkligen varmt rekommendera detta ställe!

• Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Thulins
Omdömet skrevs 6 februari 2015

Hotell Dalmanuta representerar min uppfattning om paradiset. Här fanns allt; uppassning, behandlingar, yoga, en privat läkare, ekologisk mat, nära till havet, värme, transporter efter önskemål och mycket mer.
Personalen på Dalmanuta är inte som annan hotellpersonal. Det kändes mer som om att man hade hamnat i en familj där man själv fick vara delaktig. Vart jag än gick fanns det någon som kunde erbjuda mig service.
Maten i restaurangen var helt fantastisk! Inget annat ställe runt om i området var i närheten av den kvalitén (som jag provade). Allting var närproducerat och ekologiskt och smakade därefter. Jag kände mig extra fräsch och pigg.
Vart vi än ville åka, så kunde de erbjuda oss en resa med antingen tuctuc, båt eller bil, vilken tid på dygnet efter önskemål.
Rummen var fristående lyxiga bungalows med aircondition, drickbart vatten direkt ur kranen (!) och dubbla toaletter. Vart man än gick på området - om det var så i örtträdgården, rummet eller restaurangen - fanns det bra tillgängligt Wi-Fi helt utan extra kostnad. Dessutom hade de ett gym, en lokal med bilder från tsunamin och även en egen liten shop om man var sugen på att ta med sig te eller exempelvis några uppsättningar av de goda doftande tvålarna som man fick i rummen. Perfekt för att få förlänga njutningen lite till väl hemma.
Utöver det var det en fantastisk lugn miljö med dammar, miniöar och pool. Egentligen hade man inte ens behövt lämna området.
Jag rekommenderar Dalmanuta varmt och jag kommer garanterat tillbaka!

• Bodde här: januari 2015, reste med familjen
1  Tack Adina B
Omdömet skrevs 1 januari 2015

Det är framför allt människorna och generositeten jag har med mig hem i mitt hjärta. Detta tillsammans med sköna behandlingar, varierad yoga, utsökt mat, en rogivande atmosfär och vacker omgivning skapade i mig en underbar harmoni. Och mitt knä blev bra - det kommer att förvåna min doktor här hemma i Sverige...

Jag återvänder aldrig till samma ställe, men detta har stora chanser att bli ett undantag...

Cristina Fabo

Tips för att välja rum: Gör som jag - hyr en egen bungalow - då får du mycket utrymme.
  • Bodde här: november 2014, reste med vänner
Tack Cristina F