Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant
Hostelworld.com
  • Frukost ingår
Centara Ceysands Resort & Spa Sri Lanka(Bentota)
  • Precis vid stranden
Rabattmeddelande! 21 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 21 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 133 US$/natt.

• Fri parkering
Vivanta by Taj - Bentota(Bentota)
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 187 US$/natt.

Rabattmeddelande! 19 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 19 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 88 US$/natt.

AVANI Bentota Resort & Spa(Bentota)
Panchi Villa(Bentota)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
Saman Villas(Bentota)
Orbitz.com
Omdömet skrevs 1 mars 2015

Allt fungerade fantastiskt! Personalen mycket mån om att ta hand om oss på bästa sätt från första stund till att vi lämnades av i Colombo. Det gällde alla från de som städade, trädgårds mästaren, till köket & restaurangen och doktorn och våra fantastiska "behandlare". En sådan lyx att få börja dagen med yoga, fortsätta med nyttig frukost i en härlig miljö, därefter massage och/eller olika bad. Detta under 6 dagar! Önskar man göra utflykter går det också bra! Men vi hade det så skönt och avslappnande att vi mest höll oss inom området, vid poolen, i örtträdgården eller vid bungalowen! Vi kan verkligen varmt rekommendera detta ställe!

• Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Thulins
Omdömet skrevs 6 februari 2015

Hotell Dalmanuta representerar min uppfattning om paradiset. Här fanns allt; uppassning, behandlingar, yoga, en privat läkare, ekologisk mat, nära till havet, värme, transporter efter önskemål och mycket mer.
Personalen på Dalmanuta är inte som annan hotellpersonal. Det kändes mer som om att man hade hamnat i en familj där man själv fick vara delaktig. Vart jag än gick fanns det någon som kunde erbjuda mig service.
Maten i restaurangen var helt fantastisk! Inget annat ställe runt om i området var i närheten av den kvalitén (som jag provade). Allting var närproducerat och ekologiskt och smakade därefter. Jag kände mig extra fräsch och pigg.
Vart vi än ville åka, så kunde de erbjuda oss en resa med antingen tuctuc, båt eller bil, vilken tid på dygnet efter önskemål.
Rummen var fristående lyxiga bungalows med aircondition, drickbart vatten direkt ur kranen (!) och dubbla toaletter. Vart man än gick på området - om det var så i örtträdgården, rummet eller restaurangen - fanns det bra tillgängligt Wi-Fi helt utan extra kostnad. Dessutom hade de ett gym, en lokal med bilder från tsunamin och även en egen liten shop om man var sugen på att ta med sig te eller exempelvis några uppsättningar av de goda doftande tvålarna som man fick i rummen. Perfekt för att få förlänga njutningen lite till väl hemma.
Utöver det var det en fantastisk lugn miljö med dammar, miniöar och pool. Egentligen hade man inte ens behövt lämna området.
Jag rekommenderar Dalmanuta varmt och jag kommer garanterat tillbaka!

• Bodde här: januari 2015, reste med familjen
1  Tack Adina B
Omdömet skrevs 1 januari 2015

Det är framför allt människorna och generositeten jag har med mig hem i mitt hjärta. Detta tillsammans med sköna behandlingar, varierad yoga, utsökt mat, en rogivande atmosfär och vacker omgivning skapade i mig en underbar harmoni. Och mitt knä blev bra - det kommer att förvåna min doktor här hemma i Sverige...

Jag återvänder aldrig till samma ställe, men detta har stora chanser att bli ett undantag...

Cristina Fabo

Tips för att välja rum: Gör som jag - hyr en egen bungalow - då får du mycket utrymme.
  • Bodde här: november 2014, reste med vänner
Tack Cristina F
Omdömet skrevs 17 december 2014

Karlotta K. Det här var en drömresa för mig. Underbara behandlingar varje dag , liksom yoga på morgonen och på eftermiddagen passade mig förträffligt bra. Den lugna atmosfären överallt påverkade mig mycket positivt. Maten var väl anpassad till var och en och dem goda solmogna frukterna var som pricken över i-et. Läkaren, trädgårdsmästaren, personalen i köket etc. alla var trevliga, svarade gärna på frågorna man hade. Rymligt rum i bungalowen med uteplatsen, poolen och örtträdgården, där man kunde studera och beundra örter och kryddväxter bidrog ytterligare till den totala välbefinnande. Kort och gott, jag hoppas att kunna komma tillbaka redan nästa år. Tack ni alla på Dalmanuta. Karlotta

• Bodde här: november 2014, reste ensam
Tack Karlotta K
Omdömet skrevs 16 december 2014

På Dalmanuta gardens blev vi väl omhändertagna från dag ett t.o.m sista dagen. En kunnig läkare som ordinerade oss goda individuella behandlingar och medicin var dag. Här kände man sig sedd och omhändertagen av alla på många sätt. Från städ, terapeuter, restaurang personal och läkare. Alla ville dem att vi skulle vara "lyckliga" som dom uttryckte det. Exotisk mat och vackra rymliga rum i bungalowen. Yoga varje dag. 10ddgr fick mig att känna i kroppen som om jag varit där minst en månad! Tack all underbar personal för att ni med era stora hjärtan gjorde detta till en upplevelse som jag alltid kommer att bära inom mig! Tack! // Pia

• Bodde här: november 2014
Tack Pia K