“Åter i Paradiset”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant
Rankad som nummer 11 av 25 hotell i Bentota
Omdömet skrevs januari 13 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig bungalow, gott om plats och fräscht badrum med TVÅ toaletter.
En härlig plats under tak utomhus där man kan sitta i lugn och ro i sin egen trädgård utan insyn från grannar. Vackra blommande buskar och häckar gör att det känns ombonat och privat. Hela området är kärleksfullt , alltifrån trädgårdsarkitektur, byggnader och den underbara personal som alltid finns tillhands för att göra sitt bästa. Maten MYCKET bra .Lyxmat . Allting fräscht och färskt. Varje dag färsk fisk som tillagats på plats. Frukt närodlad och välsmakande. Massagen och behandlingar av högsta klass utförd av vänlig och duktig personal. Det här var mitt andra besök på Dalmanuta och definitivt inte mitt sista. Jag har med ord svårt att beskriva den obeskrivliga känsla av skönhet och omtanke som jag fått uppleva på Dalmanuta.

Bodde här: December 2015, reste med vänner
Tack Ulla N

Omdömet skrevs mars 1 2015

Allt fungerade fantastiskt! Personalen mycket mån om att ta hand om oss på bästa sätt från första stund till att vi lämnades av i Colombo. Det gällde alla från de som städade, trädgårds mästaren, till köket & restaurangen och doktorn och våra fantastiska "behandlare". En sådan lyx att få börja dagen med yoga, fortsätta med nyttig frukost i en härlig miljö, därefter massage och/eller olika bad. Detta under 6 dagar! Önskar man göra utflykter går det också bra! Men vi hade det så skönt och avslappnande att vi mest höll oss inom området, vid poolen, i örtträdgården eller vid bungalowen! Vi kan verkligen varmt rekommendera detta ställe!

• Bodde här: Februari 2015, reste som ett par
Tack Thulins
Omdömet skrevs februari 6 2015

Hotell Dalmanuta representerar min uppfattning om paradiset. Här fanns allt; uppassning, behandlingar, yoga, en privat läkare, ekologisk mat, nära till havet, värme, transporter efter önskemål och mycket mer.
Personalen på Dalmanuta är inte som annan hotellpersonal. Det kändes mer som om att man hade hamnat i en familj där man själv fick vara delaktig. Vart jag än gick fanns det någon som kunde erbjuda mig service.
Maten i restaurangen var helt fantastisk! Inget annat ställe runt om i området var i närheten av den kvalitén (som jag provade). Allting var närproducerat och ekologiskt och smakade därefter. Jag kände mig extra fräsch och pigg.
Vart vi än ville åka, så kunde de erbjuda oss en resa med antingen tuctuc, båt eller bil, vilken tid på dygnet efter önskemål.
Rummen var fristående lyxiga bungalows med aircondition, drickbart vatten direkt ur kranen (!) och dubbla toaletter. Vart man än gick på området - om det var så i örtträdgården, rummet eller restaurangen - fanns det bra tillgängligt Wi-Fi helt utan extra kostnad. Dessutom hade de ett gym, en lokal med bilder från tsunamin och även en egen liten shop om man var sugen på att ta med sig te eller exempelvis några uppsättningar av de goda doftande tvålarna som man fick i rummen. Perfekt för att få förlänga njutningen lite till väl hemma.
Utöver det var det en fantastisk lugn miljö med dammar, miniöar och pool. Egentligen hade man inte ens behövt lämna området.
Jag rekommenderar Dalmanuta varmt och jag kommer garanterat tillbaka!

• Bodde här: Januari 2015, reste med familjen
1  Tack Adina B
Omdömet skrevs januari 1 2015

Det är framför allt människorna och generositeten jag har med mig hem i mitt hjärta. Detta tillsammans med sköna behandlingar, varierad yoga, utsökt mat, en rogivande atmosfär och vacker omgivning skapade i mig en underbar harmoni. Och mitt knä blev bra - det kommer att förvåna min doktor här hemma i Sverige...

Jag återvänder aldrig till samma ställe, men detta har stora chanser att bli ett undantag...

Cristina Fabo

Tips för att välja rum: Gör som jag - hyr en egen bungalow - då får du mycket utrymme.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2014, reste med vänner
Tack Cristina F
Omdömet skrevs december 17 2014

Karlotta K. Det här var en drömresa för mig. Underbara behandlingar varje dag , liksom yoga på morgonen och på eftermiddagen passade mig förträffligt bra. Den lugna atmosfären överallt påverkade mig mycket positivt. Maten var väl anpassad till var och en och dem goda solmogna frukterna var som pricken över i-et. Läkaren, trädgårdsmästaren, personalen i köket etc. alla var trevliga, svarade gärna på frågorna man hade. Rymligt rum i bungalowen med uteplatsen, poolen och örtträdgården, där man kunde studera och beundra örter och kryddväxter bidrog ytterligare till den totala välbefinnande. Kort och gott, jag hoppas att kunna komma tillbaka redan nästa år. Tack ni alla på Dalmanuta. Karlotta

• Bodde här: November 2014, reste ensam
Tack Karlotta K
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Bentotahotell
3,6 km bort
Rockside Beach Resort
Nr 10 av 25 i Bentota
210 omdömen
Visa priser

Besökt Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant

Adress: No 21 Meegama Rd | Warapitiya, Bentota 80500, Sri Lanka
Region: Sri Lanka > Södra provinsen > Galle District > Bentota
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 5 av Romantiska hotell i Bentota
Nr 7 av Familjehotell i Bentota
Nr 9 av Spahotell i Bentota
Prisklass: 498 kr - 1 045 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant 3.5*
Antal rum: 9
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Agoda, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant Hotel Bentota
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort And Restaurant

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?