De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant
Rankad som nummer 10 av 25 hotell i Bentota
Omdömet skrevs februari 6 2015

Hotell Dalmanuta representerar min uppfattning om paradiset. Här fanns allt; uppassning, behandlingar, yoga, en privat läkare, ekologisk mat, nära till havet, värme, transporter efter önskemål och mycket mer.
Personalen på Dalmanuta är inte som annan hotellpersonal. Det kändes mer som om att man hade hamnat i en familj där man själv fick vara delaktig. Vart jag än gick fanns det någon som kunde erbjuda mig service.
Maten i restaurangen var helt fantastisk! Inget annat ställe runt om i området var i närheten av den kvalitén (som jag provade). Allting var närproducerat och ekologiskt och smakade därefter. Jag kände mig extra fräsch och pigg.
Vart vi än ville åka, så kunde de erbjuda oss en resa med antingen tuctuc, båt eller bil, vilken tid på dygnet efter önskemål.
Rummen var fristående lyxiga bungalows med aircondition, drickbart vatten direkt ur kranen (!) och dubbla toaletter. Vart man än gick på området - om det var så i örtträdgården, rummet eller restaurangen - fanns det bra tillgängligt Wi-Fi helt utan extra kostnad. Dessutom hade de ett gym, en lokal med bilder från tsunamin och även en egen liten shop om man var sugen på att ta med sig te eller exempelvis några uppsättningar av de goda doftande tvålarna som man fick i rummen. Perfekt för att få förlänga njutningen lite till väl hemma.
Utöver det var det en fantastisk lugn miljö med dammar, miniöar och pool. Egentligen hade man inte ens behövt lämna området.
Jag rekommenderar Dalmanuta varmt och jag kommer garanterat tillbaka!

• Bodde här: Januari 2015, reste med familjen
1  Tack Adina B

Omdömet skrevs januari 1 2015

Det är framför allt människorna och generositeten jag har med mig hem i mitt hjärta. Detta tillsammans med sköna behandlingar, varierad yoga, utsökt mat, en rogivande atmosfär och vacker omgivning skapade i mig en underbar harmoni. Och mitt knä blev bra - det kommer att förvåna min doktor här hemma i Sverige...

Jag återvänder aldrig till samma ställe, men detta har stora chanser att bli ett undantag...

Cristina Fabo

Tips för att välja rum: Gör som jag - hyr en egen bungalow - då får du mycket utrymme.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2014, reste med vänner
Tack Cristina F
Omdömet skrevs december 17 2014

Karlotta K. Det här var en drömresa för mig. Underbara behandlingar varje dag , liksom yoga på morgonen och på eftermiddagen passade mig förträffligt bra. Den lugna atmosfären överallt påverkade mig mycket positivt. Maten var väl anpassad till var och en och dem goda solmogna frukterna var som pricken över i-et. Läkaren, trädgårdsmästaren, personalen i köket etc. alla var trevliga, svarade gärna på frågorna man hade. Rymligt rum i bungalowen med uteplatsen, poolen och örtträdgården, där man kunde studera och beundra örter och kryddväxter bidrog ytterligare till den totala välbefinnande. Kort och gott, jag hoppas att kunna komma tillbaka redan nästa år. Tack ni alla på Dalmanuta. Karlotta

• Bodde här: November 2014, reste ensam
Tack Karlotta K
Omdömet skrevs december 16 2014

På Dalmanuta gardens blev vi väl omhändertagna från dag ett t.o.m sista dagen. En kunnig läkare som ordinerade oss goda individuella behandlingar och medicin var dag. Här kände man sig sedd och omhändertagen av alla på många sätt. Från städ, terapeuter, restaurang personal och läkare. Alla ville dem att vi skulle vara "lyckliga" som dom uttryckte det. Exotisk mat och vackra rymliga rum i bungalowen. Yoga varje dag. 10ddgr fick mig att känna i kroppen som om jag varit där minst en månad! Tack all underbar personal för att ni med era stora hjärtan gjorde detta till en upplevelse som jag alltid kommer att bära inom mig! Tack! // Pia

• Bodde här: November 2014
Tack Pia K
Omdömet skrevs december 8 2014

Detta är ett fantastiskt ställe för att varva ner och bli helt stressfri. Min erfarenhet är från fullboard ayurveda treatment vilket är en väldigt härlig upplevelse. Efter två veckor kände jag mig mycket lättare både i sinnet och fysiskt. Ayurveda programmet är seriöst. Läkare, terapeuter, mat och yoga är verkligen noga genomtänkt och utfört med precision. Lugnet, den vackra trädgården, djur och fågellivet, floden, allt detta tillsammans med den underbara personalen gör detta till ett unikt ställe.

• Bodde här: November 2014, reste som ett par
Tack iafburen
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Bentotahotell
3.1 km bort
878 omdömen
3.4 km bort
Paradise Road The Villa Bentota
Visa priser

Besökt Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant

Adress: No 21 Meegama Rd | Warapitiya, Bentota 80500, Sri Lanka
Region: Sri Lanka > Södra provinsen > Galle District > Bentota
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 5 av Romantiska hotell i Bentota
Nr 7 av Familjehotell i Bentota
Nr 8 av Spahotell i Bentota
Prisklass: 432 kr - 1 027 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant 3.5*
Antal rum: 9
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Agoda, Ebookers, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort And Restaurant
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant Hotel Bentota

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?