Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant
Centara Ceysands Resort & Spa Sri Lanka(Bentota)
  • Precis vid stranden
  • Fri parkering
Vivanta by Taj - Bentota(Bentota)
Taj Hotels
Saman Villas(Bentota)
Agoda.com
  • Frukost ingår
AVANI Bentota Resort & Spa(Bentota)
Priceline
  • Pool
  • Restaurang
Agoda.com
  • Frukost ingår
Janus Paradise Rest(Bentota)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs januari 1 2015

Det är framför allt människorna och generositeten jag har med mig hem i mitt hjärta. Detta tillsammans med sköna behandlingar, varierad yoga, utsökt mat, en rogivande atmosfär och vacker omgivning skapade i mig en underbar harmoni. Och mitt knä blev bra - det kommer att förvåna min doktor här hemma i Sverige...

Jag återvänder aldrig till samma ställe, men detta har stora chanser att bli ett undantag...

Cristina Fabo

Tips för att välja rum: Gör som jag - hyr en egen bungalow - då får du mycket utrymme.
  • Bodde här: November 2014, reste med vänner
Tack Cristina F
Omdömet skrevs december 17 2014

Karlotta K. Det här var en drömresa för mig. Underbara behandlingar varje dag , liksom yoga på morgonen och på eftermiddagen passade mig förträffligt bra. Den lugna atmosfären överallt påverkade mig mycket positivt. Maten var väl anpassad till var och en och dem goda solmogna frukterna var som pricken över i-et. Läkaren, trädgårdsmästaren, personalen i köket etc. alla var trevliga, svarade gärna på frågorna man hade. Rymligt rum i bungalowen med uteplatsen, poolen och örtträdgården, där man kunde studera och beundra örter och kryddväxter bidrog ytterligare till den totala välbefinnande. Kort och gott, jag hoppas att kunna komma tillbaka redan nästa år. Tack ni alla på Dalmanuta. Karlotta

• Bodde här: November 2014, reste ensam
Tack Karlotta K
Omdömet skrevs december 16 2014

På Dalmanuta gardens blev vi väl omhändertagna från dag ett t.o.m sista dagen. En kunnig läkare som ordinerade oss goda individuella behandlingar och medicin var dag. Här kände man sig sedd och omhändertagen av alla på många sätt. Från städ, terapeuter, restaurang personal och läkare. Alla ville dem att vi skulle vara "lyckliga" som dom uttryckte det. Exotisk mat och vackra rymliga rum i bungalowen. Yoga varje dag. 10ddgr fick mig att känna i kroppen som om jag varit där minst en månad! Tack all underbar personal för att ni med era stora hjärtan gjorde detta till en upplevelse som jag alltid kommer att bära inom mig! Tack! // Pia

• Bodde här: November 2014
Tack Pia K
Omdömet skrevs december 8 2014

Detta är ett fantastiskt ställe för att varva ner och bli helt stressfri. Min erfarenhet är från fullboard ayurveda treatment vilket är en väldigt härlig upplevelse. Efter två veckor kände jag mig mycket lättare både i sinnet och fysiskt. Ayurveda programmet är seriöst. Läkare, terapeuter, mat och yoga är verkligen noga genomtänkt och utfört med precision. Lugnet, den vackra trädgården, djur och fågellivet, floden, allt detta tillsammans med den underbara personalen gör detta till ett unikt ställe.

• Bodde här: November 2014, reste som ett par
Tack iafburen
Omdömet skrevs april 3 2014

Att berätta om Dalmanuta Gardens blir en riktig hyllningskör.
Stället är så fint och genomtänkt. Riktigt lyxigt att kunna få ayurvediska behandlingar på resortens egen klinik utan att behöva avstå från god mat i den fina restaurangen vid floden. Vi gjorde yoga, låg vid poolen, åkte en tur på floden och kopplade av i vår bungalows trädgård. Hela stället är en harmonisk lugn oas.
Sist men inte minst vill jag tacka all personal för deras vänlighet och goda service.
Jag hoppas få möjlighet att återvända.
Malle S

Tips för att välja rum: Alla hus låg fint.
Bodde här: December 2013, reste med vänner
1  Tack Sommarskymning