“Ett litet paradis som innefattar allt du behöver och med älskvärd personal.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant
Rankad som nummer 10 av 25 hotell i Bentota
Omdömet skrevs december 16 2014

På Dalmanuta gardens blev vi väl omhändertagna från dag ett t.o.m sista dagen. En kunnig läkare som ordinerade oss goda individuella behandlingar och medicin var dag. Här kände man sig sedd och omhändertagen av alla på många sätt. Från städ, terapeuter, restaurang personal och läkare. Alla ville dem att vi skulle vara "lyckliga" som dom uttryckte det. Exotisk mat och vackra rymliga rum i bungalowen. Yoga varje dag. 10ddgr fick mig att känna i kroppen som om jag varit där minst en månad! Tack all underbar personal för att ni med era stora hjärtan gjorde detta till en upplevelse som jag alltid kommer att bära inom mig! Tack! // Pia

• Bodde här: November 2014
Tack Pia K

Omdömet skrevs december 8 2014

Detta är ett fantastiskt ställe för att varva ner och bli helt stressfri. Min erfarenhet är från fullboard ayurveda treatment vilket är en väldigt härlig upplevelse. Efter två veckor kände jag mig mycket lättare både i sinnet och fysiskt. Ayurveda programmet är seriöst. Läkare, terapeuter, mat och yoga är verkligen noga genomtänkt och utfört med precision. Lugnet, den vackra trädgården, djur och fågellivet, floden, allt detta tillsammans med den underbara personalen gör detta till ett unikt ställe.

• Bodde här: November 2014, reste som ett par
Tack iafburen
Omdömet skrevs april 3 2014

Att berätta om Dalmanuta Gardens blir en riktig hyllningskör.
Stället är så fint och genomtänkt. Riktigt lyxigt att kunna få ayurvediska behandlingar på resortens egen klinik utan att behöva avstå från god mat i den fina restaurangen vid floden. Vi gjorde yoga, låg vid poolen, åkte en tur på floden och kopplade av i vår bungalows trädgård. Hela stället är en harmonisk lugn oas.
Sist men inte minst vill jag tacka all personal för deras vänlighet och goda service.
Jag hoppas få möjlighet att återvända.
Malle S

Tips för att välja rum: Alla hus låg fint.
Visa fler tips på hur du väljer rum
Bodde här: December 2013, reste med vänner
1  Tack Sommarskymning
Omdömet skrevs juli 21 2013

Min familj reste i sri lanka i tre veckor - dalmanuta gardens var det bästa stället vi bodde på. Så smakfullt och genomtänkt, personal med koll och känsla, härliga behandlingar och atullas mat drömde vi om långt efter vår vistelse där!! Mina barn kallar det för det "där harmoniska hotellet vi bodde på". :-)

• Bodde här: Juli 2013
2  Tack Mammamarly
Omdömet skrevs mars 5 2013

Att resa långt betyder som till Sri Lanka och vara där i 2 veckor så vill det till att resan motsvara förväntningarna. Dalmanuta gör detta med råge, inte bara för sin personal eller läget vid vattnet, utan för den totala upplevelsen.
Allt är precis som man drömt om att få göra någon gång i sitt liv där allt bara stämmer.
Man vaknar till ett lugn som sedan finns kvar i själen hela dagen och som vid frukosten lunchen och middagen kröns med ett alldeles perfekt kök som lagas av ett mycket bra team med kocken Atullah i spetsen.
Vi upplevde, jag, fru och tonårig son under vår 9 dagars vistelse ett så genuint och kärleksfullt intresse att ge oss allt av det bästa som såväl Dalmanuta som Sri Lankla har att erbjuda.
Det bevisas inte minst när sonen fick akut öroninflammation då såväl hotelchefen, platschefen, ayervedadoktor och kocken och alla andra för den delen som var på plats gjorde precis vad som stod i sin makt för att hjälpa till, då befinner man sig i den allra bästa av världar.
Att sedan rummen( husen) miljön, alla olika behandlingar och massage är av allra högsta klass gör ju att vi redan när vi kan resa tillbaka, vi kom hem för 1 dag sedan.
DEt enda som inte är kul med Dalmanuta är att man måste åka därifrån.

• Bodde här: Februari 2013, reste med familjen
1  Tack Anders E
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Bentotahotell
3.1 km bort
881 omdömen
3.4 km bort
Paradise Road The Villa Bentota
Visa priser

Besökt Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant

Adress: No 21 Meegama Rd | Warapitiya, Bentota 80500, Sri Lanka
Region: Sri Lanka > Södra provinsen > Galle District > Bentota
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 5 av Romantiska hotell i Bentota
Nr 7 av Familjehotell i Bentota
Nr 8 av Spahotell i Bentota
Prisklass: 432 kr - 998 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant 3.5*
Antal rum: 9
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Agoda, Ebookers, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort & Restaurant Hotel Bentota
Dalmanuta Gardens - Ayurvedic Resort And Restaurant

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?