Omdömet skrevs 18 november 2015

Vi bodde 7 nätter här i ett Deluxe Room. Första intrycket av rummet var att det var rymligt men med gamla,slitna möbler. Väggar o tak såg ut att ha fått ny färg men golvets stora klinkerplattor var spruckna o en platta helt lös. Min man skar sig i foten så det blödde på en av de spruckna golvplattorna. En liten,gammal "tjock tv" stod instoppad i skåpet ovanpå minibaren,kändes väldigt omodernt. Badrummet var stort o ganska fräscht även om taket skulle behövt ny färg. Sängen hård o obekväm med två små,platta kuddar. Efter två nätters dålig sömn sa vi till i receptionen o fick genast två extra kuddar så servicen var bra. När en säkring gick en kväll o ett par glödlampor var trasiga kom de direkt vi ringde o fixade det. Stor rymlig balkong o varje kväll kom en personal o tände en myggspiral så man kunde sitta ute utan att bli anfallen. Städningen var jättebra, sängen bäddades rent varje dag o där finns inget att klaga på. Rummet hade däremot inte havsutsikt som det stod i beskrivningen utan vette mot poolen o hotellets parkering. Poolen var stor men att lägga en pool intill parkeringen är jättekonstigt. Inte speciellt mysigt! Frukosten var helt ok, extra plus för frukttallriken man fick varje dag. Lite tråkig i längden kanske om man stannar några dagar då det enda som ändras från dag till dag är smaken på juicen o marmeladen, men det som serverades var gott! Maten i restaurangen var oxå jättegod. deras Deviled Chicken var fantastisk, liksom de stora räkorna o det fantastiskt goda kokosmjölkbrödet med "vitlökssåsen". Dessutom fick man verkligen "spicy" när man bad om det! Lite dyrare än på de små lokala ställena men portionerna var betydligt större o råvarorna bättre. Personalen var jättetrevlig o det var roligt att småprata lite. Solstolar o parasoll fanns på stranden o det fanns alltid personal där som fixade badlakan, något att dricka o.s.v. Järnvägen var inget problem, lite kul med farbrodern som stod där o vaktade när man skulle gå över! Besökte havssköldpaddorna några gånger på hotellets rescue center o det var roligt o lärorikt. Vi släppte ut några nyfödda ungar i havet o det var ett minne för livet! Överlag ett trevligt hotell som behöver fräscha upp sina rum betydligt! Minus för att inte ha wifi på rummen o att det inte ingår vatten på rummet, det är riktigt dåligt! Två flaskor vatten per rum o dag har ingått på alla hotell vi bott på innan!

• Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Inga-lill A
Omdömet skrevs 3 mars 2015

Vi blev jätteglada när vi kom till Wunderbar. Rummet var mycket fint. Inte så mycket sjöutsikt som vi hoppats på men det var ok. Det går en järnväg mellan stranden och hotellet men det var mest lite kul. Störde inte. De har en massa sköldpaddor i bassänger som vår 4-åring tyckte var toppen. Helt ok restaurang. Nära till den otroligt fina stranden. Den är makalös.

Tips för att välja rum: För bästa utsikten välj rum i huvudbyggnaden. Ju högre upp desto bättre utsikt.
  • Bodde här: februari 2015, reste med familjen
Tack Anders_Wilhelmsson
Omdömet skrevs 19 februari 2015

Wunderbar är ett mycket fint litet hotell vid en underbar folktom strand. Rummen är rymliga och har a/c, tv, kylskåp och balkong. För att vara på Sri Lanka är sängarna mycket komfortabla, faktiskt även kuddarna. Normal Sri Lanka standard är annars att de är hårda som sten. Badrummen i den äldre byggnaden närmast havet skulle nog behöva en uppgradering, dock fyller de sin funktion.
Städningen är mycket bra. Hela hotellet är väldigt rent och fräscht.
Finns en pool som barnen gillade att simma i, kan vara svårt att simma i havet p.g.a. strömmarna.
Vi serverades en mycket bra frukost. Mycket färsk frukt och underbara juicer. Även bröd och ägg och bacon fanns om man ville ha det.
Vid lunch och middag kunde köket upplevas som lite långsamt, men vi hade ju semester så detta vara knappast något problem.
Det går en järnväg mellan hotellet och stranden, finns en vakt som håller koll på om något tåg är på väg när man skall passera spåret. Vi fann det ej störande och var ej heller oroliga fastän vi hade småbarn med på resan. Vakten var mycket alert. Dessutom passerar ej så många tåg per dygn. Flest på morgnar och eftermiddagar.
Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående, gör verkligen allt för att uppfylla ens önskemål.
Stranden är helt fantastisk, knappt några människor alls. Uppskattar att vi var ca.50 personer på ungefär 2km lång strand. Hotellet har gratis solsängar och parasoller. Går även att beställa dryck och lättare mat ner till stranden.
In till Aluthgama/Bentota centrum tar det ca. 5min med Tuk-tuk. Finns flera Tuk-tuks på hotellet.
Har varit många gånger på Sri Lanka då min fru kommer härifrån och jag måste faktiskt säga att detta är det bästa hotellet jag har bott på där. Finns så klart lyxigare hotell eller hotell som ligger direkt på stranden, men med tanke på pris, läge, personal, renlighet etc. så är Wunderbar nummer 1!

Tips för att välja rum: Super Luxury rummen i den nyaste byggnaden har väldigt fina badrum. Dessutom ligger de lite längre bort ifrån järnvägen.
  • Bodde här: februari 2015, reste med familjen
Tack Mange M
Omdömet skrevs 11 februari 2015 från mobil enhet

Vi bodde våra första 3 nätter här. Stora rena rum. Städningen är i världs klass.
Personalen är mycket trevlig och hjälpsamma.
Stranden är jätte fin att bada på och små mysiga restauranger ligger vid stranden.
Tar ca 15 minuter att promenera in till centrum.

Bodde här: februari 2015, reste som ett par
1  Tack uppisarna
Omdömet skrevs 8 december 2010

Jag och min sambo har just avslutat en 2veckor lång semster på Sri Lanka.Vi stannade 10dagar på Wonderbar och det är nog dom bästa 10 dagarna i vårt liv.Hotellet är litet och mysigt! Servicen på hotellet är den bästa, det är som en enda stor familj! Och vi bodde i ett luxury room och det var kanon fint,högt till tak och en underbar balkong. - var att duschen funkade lite halvklent men det gick bra iaf.=) Läget var kanon med 75m ner till havet där man var nästan själv på stranden.Mycket vågor så inte att rekomendera små barn att bada i,men dom har en underbar pool att bada i om man nu vill det.Järnvägen som går mellan hotellet och havet är inget man störs av alls.Vi åkte en två dagars tur till Kandy och tittade på elefanter m.m. det var heeelt fantastiskt.Och resan dit var mycket billig.Vill man göra en kortare tur kan man prata med Sisi Papa en tucktuck förare som tog oss med på en heldag med bad vid vattenfall, besök i tempel och äta underbar lankesisk mat. TOPPEN!Maten var okej men inget över sig men det finns andra matställen i närheten om man vill ha något annat.Men som sagt det var ett helt underbart ställe som jag verkligen kan rekomendera.Vi ska åka dit även nästa år om allt går som det ska:)

• Bodde här: november 2010, reste som ett par
Tack superleksing