“Intressant att besöka denna kaffeodling”

Satria Coffee Plantation
Rankad som nr 26 av 139 saker att göra i Ubud
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

En av de måsten jag hade med denna resa var att besöka en kaffeplantage då den indonesiska kaffe traditionen är stor i hela värden med exempelvis Javakaffe som kan vara Arabica och Robusta kaffe. Vi fick prova tolv olika smaker av kaffe och tea och egentligen var det bara det Balinesiska kaffet som jag fastnade för. De hade även choklad som jag visste mindre om och det var riktigt gott. Alltid lär man sig något. Vi hade en mycket bra chaufför som beskrev alla olika frukter som fanns där.

Tack Bengt J

Omdömet skrevs 24 december 2017 från mobil enhet

Besöket var innehållsrikt och då man fick använda alla sinnen! Både möjlighet att testa på deras kaffe och tee samt även pröva deras stora gunga! Detta passar perfekt för par, vänner och familjer väldigt Bra!

Tack Lucas F
Omdömet skrevs 21 december 2017 från mobil enhet

Rekommenderas att se denna kaffeodling och smaka deras kaffe och te. Utsikten var mycket fin och personalen var trevlig. Inget att klaga på

Tack Emelie S
Omdömet skrevs 18 juli 2017 från mobil enhet

En lika lärorik som trevlig upplevelse med många intryck för de flesta sinnen, inte minst smaksinnet. Efter en pedagogisk genomgång av kaffepulvrets tillblivelse, så fick vi prova 12 olika smakrika kaffe- och Tea-sorter utan att bli besvikna! Ett riktigt bra ställe som vi varmt kan rekommendera att besöka!

Tack wmmadahl
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Fick se hur det dyra kaffet odlas och framställer . Samt läsa om Holländaren som började med kaffe odlingen . Intressant läsning . Smaka på olika teer och kaffe .

Tack Eva-marie A

Resenärer som tittade på Satria Coffee Plantation tittade också på

Besökt Satria Coffee Plantation? Berätta vad du tyckte!