Öppet i dag: 06:00 - 18:00

från 40,00 US$
från 20,00 US$
från 50,00 US$
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Otroligt vackert att vandra runt bland de vackra risterasserna! Inträde kostar 10.000 IDR.

Vad som förstörde vår upplevelse var de fruktansvärt ignoranta, ouppfostrade och snåla turisterna som också ville gå omkring på området. För att trampa runt bland terasserna vill markägarna ha så kallade ”donationer” på cirka 5.000 IDR (vilket för en västerlänning i princip inte är någonting alls, bara småpengar, i svenska kronor är detta 3kr!!!). Det står även tydligt när man köper inträde till risfälten att dessa ”donationer” är obligatoriska eftersom vi turister trampar sönder markägarnas marker och på så vis i viss mån förstör deras skörd, deras levebröd. Ändå fick vi höra, vid varje markägare, som sitter i ett litet hus i början av deras markområde, turister som skriker och ställer till med scener på grund av att de VÄGRAR att betala dessa små små kostnader för att få passera. Turister som tycker att det är orimligt att betala en liten peng för att få trampa sönder en bondes risfält och få den perfekta instagram bilden. Det är så att jag mår illa.

Jag läser kommentarer om hur ni tipsar om att bara ignorera markägarna och gå förbi de, eller hur recensenter har ”haft dåliga upplevelser” på grund av markägare som blivit arga när turisterna vägrat betala. Detta är helt fruktansvärt! De enda vi hörde som skrek och bråkade var snåla elaka turister som vägrade ge en liten donation för att bonden ska tjäna någonting på att släppa in turisterna på sin risterass. Skärpning!

Datum för upplevelsen: mars 2018
1  Tack Hannarosenholm
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Vilket ställe! Sjukt roligt att vandra runt på och så fint där. Det finns de som tar betalt även ute på risfältet men det är inget man behöver göra, bara säga att man redan har betalt och gå vidare. Vi passade även på att käka där och vi åt satay chicken, så gott!

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack Bystrom
Omdömet skrevs 14 februari 2018 från mobil enhet

Du tar bilen 45 min från Ubud och du möter denna fantastiska miljö och grönska. Det finns många ställe där du kan stanna till och fika.
Inte lång därifrån finns det kafé Pulina som erbjuder Kafé Luwak. Jag dricker inte så mycket kaffe men ingefära teet var mycket gott.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack Ikachan1
Omdömet skrevs 30 januari 2018

Spännande och lite trevligt med blandad terräng.
Upp, ner, broar, plankor osv osv..!

Vi var som tur pålästa att det pågick så kallade "donations" - så ingen fara där.
Vissa ställen är frivilligt och vissa krävs betalning för att få gå vidare.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Pontus P
Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Lagom långt från Ubud: ca 20 minuter med bil. Sevärda terasser. Billig entré. Vill dock varna för luwak-kaffet. Utnyttjas till att locka turister att pröva något som kan vara vad som helst.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Bertil G