“Vackra risterrasser”

Boka i förväg
Mer information
35,00 US$*
och över
Full-Day Ubud Tour med vattenfall och Kecak Fire ...
Rankad som nr 2 av 141 saker att göra i Ubud
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Under vår heldagstripp besöktes dessa risterrasser som var riktigt vackra fast vi hade sett terrasser i andra länder. Till viss del är det kommersialiserat men tycker att det är bra för då får odlarna in annan ekonomi än från risfälten. Åk gärna hit oh gynna odlarna och dessutom få lite vackra vyer som du kan titta på när du kommer hem.

Tack Bengt J

Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Otroligt vackert att vandra runt bland de vackra risterasserna! Inträde kostar 10.000 IDR.

Vad som förstörde vår upplevelse var de fruktansvärt ignoranta, ouppfostrade och snåla turisterna som också ville gå omkring på området. För att trampa runt bland terasserna vill markägarna ha så kallade ”donationer” på cirka 5.000 IDR (vilket för en västerlänning i princip inte är någonting alls, bara småpengar, i svenska kronor är detta 3kr!!!). Det står även tydligt när man köper inträde till risfälten att dessa ”donationer” är obligatoriska eftersom vi turister trampar sönder markägarnas marker och på så vis i viss mån förstör deras skörd, deras levebröd. Ändå fick vi höra, vid varje markägare, som sitter i ett litet hus i början av deras markområde, turister som skriker och ställer till med scener på grund av att de VÄGRAR att betala dessa små små kostnader för att få passera. Turister som tycker att det är orimligt att betala en liten peng för att få trampa sönder en bondes risfält och få den perfekta instagram bilden. Det är så att jag mår illa.

Jag läser kommentarer om hur ni tipsar om att bara ignorera markägarna och gå förbi de, eller hur recensenter har ”haft dåliga upplevelser” på grund av markägare som blivit arga när turisterna vägrat betala. Detta är helt fruktansvärt! De enda vi hörde som skrek och bråkade var snåla elaka turister som vägrade ge en liten donation för att bonden ska tjäna någonting på att släppa in turisterna på sin risterass. Skärpning!

1  Tack Hanna R
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Vilket ställe! Sjukt roligt att vandra runt på och så fint där. Det finns de som tar betalt även ute på risfältet men det är inget man behöver göra, bara säga att man redan har betalt och gå vidare. Vi passade även på att käka där och vi åt satay chicken, så gott!

Tack Bystrom
Omdömet skrevs 14 februari 2018 från mobil enhet

Du tar bilen 45 min från Ubud och du möter denna fantastiska miljö och grönska. Det finns många ställe där du kan stanna till och fika.
Inte lång därifrån finns det kafé Pulina som erbjuder Kafé Luwak. Jag dricker inte så mycket kaffe men ingefära teet var mycket gott.

Tack Ikachan1
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 januari 2018

Spännande och lite trevligt med blandad terräng.
Upp, ner, broar, plankor osv osv..!

Vi var som tur pålästa att det pågick så kallade "donations" - så ingen fara där.
Vissa ställen är frivilligt och vissa krävs betalning för att få gå vidare.

Tack Pontus P

Resenärer som tittade på Tegalalang Rice Terrace tittade också på

Besökt Tegalalang Rice Terrace? Berätta vad du tyckte!