“Vackert, absolut”

och över
Bästa av Ubud Tour med Jungle Swing
Rankad som nr 2 av 86 saker att göra i Ubud
Omdömet skrevs 30 januari 2018

Spännande och lite trevligt med blandad terräng.
Upp, ner, broar, plankor osv osv..!

Vi var som tur pålästa att det pågick så kallade "donations" - så ingen fara där.
Vissa ställen är frivilligt och vissa krävs betalning för att få gå vidare.

Tack Pontus P

Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Lagom långt från Ubud: ca 20 minuter med bil. Sevärda terasser. Billig entré. Vill dock varna för luwak-kaffet. Utnyttjas till att locka turister att pröva något som kan vara vad som helst.

Tack Bertil G
Omdömet skrevs 28 december 2017

Underbart vackert att titta på och väldigt häftigt att se. Roligt att gå runt då man emellanåt fick klättra och gå på broar.

Väldigt många som önskade donationer och på vissa ställen var man tvungen att donera för att gå vidare.

Tack Sanna K
Omdömet skrevs 15 december 2017 från mobil enhet

Det var väldigt fint där och kul att se men medan man gick runt blev vi flera gånger ”tvingade” att donera. Vi donerade väldigt frivilligt vid första för att det var en fin grej men sedan kom en till, en till och en till, när vi inte ville donera till den sista så började han skrika efter oss och var väldigt otrevlig. Vi hade redan donerat till alla innan och förstod inte att det skulle komma fler och fler... detta förstörde upplevelsen litegrann

Tack Mia K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 november 2017

För tre år sedan var vi här,och det var en mycket trevlig upplevelse. Vid en liten bro fanns då ett skjul där man ville ha en "donation" för underhåll. Den var valfri på den tiden, så vi betalade lite. Men den här gången så gick allt över styr. Först ska man betala en meningslös biljett. Tusen försäljare jagar oss och försöker sälja allt möjligt. Bäst var alla barn som sålde vykort "som ett projekt för deras skolarbete". Men det dummaste var alla "donationer" som krävdes för att gå genom odlingen. Det var åtminstone fyra stycken, och de är inte frivilliga. En av dem började dessutom förhandla om priset. Detta har varit en trevlig utflykt, men nu är det bara bortkastad tid och bortkastade pengar. Åk inte hit. Hitta en annan risterass istället. Det finns massor.

Tack Christian T

Resenärer som tittade på Tegalalang Rice Terrace tittade också på

Besökt Tegalalang Rice Terrace? Berätta vad du tyckte!