“Bra ställe för beachhäng”
Omdöme om Ayodya Resort Bali

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Ayodya Resort Bali
Rankad som nummer 16 av 54 hotell i Nusa Dua
Omdömet skrevs januari 25 2017 från mobil enhet

Vi hyrde bara in oss på deras strand/pool område för 600 000 där 100 var för towelservice och man fick mat & dryck. Portionerna är något små, typ club sandwich, kyckling shawarma, vårrullar, 4 detox drickor och en stor flaska vatten.

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack daniel_dinulovic
ayodyaresortbali, Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade februari 20 2017

Dear daniel_dinulovic,

Warmest greetings from Mengiat beach. Thank you for taking your in time in writing us this feedback from your recent experience at our Ayodya Beach Bar. We do hope that you enjoyed it and look forward having you back.

Kind Regards,
Ayodya Beach Bar

Omdömet skrevs augusti 18 2016

Jag och min sambo åkte 3 veckor till Bali i augusti. Spenderade 10 dagar på Ayodya Resort Bali i Nusa Dua.

Ayodya Bali är ett väldigt stort och ståtligt hotell. Hela hotell-lobbyn är fantastiskt vacker.
Incheckningen gick bra och var smidig - vi fick rum 1417, som hade fin utsikt mot den stora dammen. All personal har vart väldigt vänlig.

Nusa Dua är dyrt jämfört med övriga Bali.
1,5 liter vatten kan i restaurangen kosta 80.000 IDR. Medans de i en supermarket kostar 10.000 IDR.
En öl kostar 60.000 i hotellets serveringar och i supermarket utanför mellan 26 - 30.000 IDR.

Strand-delen som Ayodya har är garanterat en av de bästa på hela Nusa Dua. Det är sandbotten och ingen korall. Däremot kan det bli ganska höga vågor och skräpigt både i havet och på land. Det kommer dock personal och städar stranden dagligen så det ser rent och fint ut.

Något som gjorde oss ganska arga är dubbelmoralen för Ayodya - hotellet har satt upp skyltar i hotellrummet där de ber en som gäst att tänka miljövänligt genom att återanvända handdukar och sängkläder.
När det kommer till städning av stranden så är inte Ayodya direkt miljövänliga. Istället för att plocka upp skräpet i soppåsar så gräver de gropar och lägger ner all skräp i vilket resulterar i att när det blir ebb/flod så river vattnet upp allt skräp och man får städa på nytt igen. Hoppas de ändrar detta snarast.

POSITIVT
Bra läge på stranden, 10 min promenad till Bali Collection med shopping och restauranger, fint hotell, verkligen en av de bästa strand-delarna, gratis strand och poolhandukar, hög säkerhet på hotellet och i Nusa Dua, trevlig personal, bra frukostbuffe med stort utbud.

NEGATIVT
Dyrt för bali, inte mycket att göra i Nusa Dua, strandstädningen (!), för liten frukostrestaurang i förhållande till antalet gäster., blir snabbt stökigt och fullt.

När vi var där var det massor med kineser på hotellet som verkar hyra in personal för att fotografera dem på alla möjliga olika sätt. De är överallt och står och skriker och byter kläder, kan vara i vägen osv.

Avslutningsvis
Rekommenderar verkligen det här hotellet om man vill se och uppleva Nusa Dua.
Hotellet i sig är riktigt bra men borde återigen uppdatera sin strandstädning.
Det är Nusa Dua i allmänhet som är dyrt och antagligen inte hotellet.

För den som vill se mer av "det riktiga" Bali skulle jag rekommendera Sanur eller Kuta.

• Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
1  Tack Amanda H
ayodyaresortbali, General Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade augusti 23 2016

Dear Amanda H,

Thank you for taking your time in writing us this wonderful feedback. I'm pleased that you enjoyed your stay in our resort. Commenting on the beach cleanliness that you mentioned and after checking it with our related department, I am not sure if we are at the same page. Rest assured we are taking care our garbage responsibly to have minimum impact to the environment. Our commitment to the sustainable development is not questionable and recently we've received a national award as the result of our hard work and commitment. Please do let me know should you interest to see its process and our team will be happy to take you around.
As I can see you have taken lots of good memories in your basket, we would be happy to see you again in this near future.

Kind Regards,
Martin Aeschlimann

Omdömet skrevs juni 15 2015 från mobil enhet

En mycket vacker resort! Vissa saker var dock inte vad man förväntade sig. Min aircon var trasig och erbjudande om ett annat rum fick jag inte. Det var heller inget de reparerade. Maten var definitivt inte något speciell heller. I det stora hela var det dock fantastiskt!

Bodde här: Januari 2015, reste med vänner
1  Tack Linus B
RMARB, General Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade juni 22 2015

Dear Linus B,

Thank you for taking your time to post a review on TripAdvisor and we are pleased to learn that overall you enjoyed your stay with us. We hope to have an early opportunity to welcome you back.

Kind regards,
Peter Scholz
General Manager

Omdömet skrevs april 28 2014

Väldigt bra hotell med tillmötesgående personal . Då vi hade ett Ayodya Palace rum så hade vi full service. Så allt var toppen . Kan rekommendera detta hotell kommer gärna tillbaka. Rent och snyggt . Bra frukost som var varierande . Restaurangerna inom hotellområdet var också bra med trevlig personal .

• Bodde här: April 2014, reste som ett par
Tack Aje001
Omdömet skrevs januari 13 2013

hotellet har varit bra 1990 när det byggdes (hilton). nu nedslitet och gammalmodigt. vi bodde 6 dagar här, i palace vingen, den lyxigare delen. luftkonditionerkngen var verkligen ljudlig och dålig. rumstemperatuten c 25! trots att den var på 15! allting nedslitet och gammalt. restaurangerna halvbra.

rekommenderar inte hotellet till nuvarande pris!

• Bodde här: December 2012
Tack Johan2354
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Nusa Duahotell
Novotel Bali Nusa Dua Hotel & Residences
1.8 km bort
Sofitel Bali Nusa Dua Beach Resort
Visa priser

Besökt Ayodya Resort Bali? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Ayodya Resort Bali

Adress: Jalan Pantai Mengiat | PO Box 46, Nusa Dua 80363, Indonesien
Telefonnummer:
Region: Indonesien > Bali > Nusa Dua halvön > Nusa Dua
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 8 av Familjehotell i Nusa Dua
Nr 13 av Romantiska hotell i Nusa Dua
Nr 14 av Strandhotell i Nusa Dua
Nr 14 av Spahotell i Nusa Dua
Nr 15 av Lyxhotell i Nusa Dua
Prisklass: 991 kr - 2 127 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Ayodya Resort Bali 4.5*
Antal rum: 537
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ctrip TA, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Ayodya Resort Bali. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Ayodya Resort Bali Hotel Nusa Dua
Ayodya Hotel Bali
Ayodya Hotel Nusa Dua
Bali Hilton

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?