Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (5 132)
Filtrera omdömen
5 132 resultat
Medlemsbetyg
2 920
1 531
455
140
86
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
2 920
1 531
455
140
86
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 5 132 omdömen
Omdömet skrevs 18 augusti 2016

Jag och min sambo åkte 3 veckor till Bali i augusti. Spenderade 10 dagar på Ayodya Resort Bali i Nusa Dua.

Ayodya Bali är ett väldigt stort och ståtligt hotell. Hela hotell-lobbyn är fantastiskt vacker.
Incheckningen gick bra och var smidig - vi fick rum 1417, som hade fin utsikt mot den stora dammen. All personal har vart väldigt vänlig.

Nusa Dua är dyrt jämfört med övriga Bali.
1,5 liter vatten kan i restaurangen kosta 80.000 IDR. Medans de i en supermarket kostar 10.000 IDR.
En öl kostar 60.000 i hotellets serveringar och i supermarket utanför mellan 26 - 30.000 IDR.

Strand-delen som Ayodya har är garanterat en av de bästa på hela Nusa Dua. Det är sandbotten och ingen korall. Däremot kan det bli ganska höga vågor och skräpigt både i havet och på land. Det kommer dock personal och städar stranden dagligen så det ser rent och fint ut.

Något som gjorde oss ganska arga är dubbelmoralen för Ayodya - hotellet har satt upp skyltar i hotellrummet där de ber en som gäst att tänka miljövänligt genom att återanvända handdukar och sängkläder.
När det kommer till städning av stranden så är inte Ayodya direkt miljövänliga. Istället för att plocka upp skräpet i soppåsar så gräver de gropar och lägger ner all skräp i vilket resulterar i att när det blir ebb/flod så river vattnet upp allt skräp och man får städa på nytt igen. Hoppas de ändrar detta snarast.

POSITIVT
Bra läge på stranden, 10 min promenad till Bali Collection med shopping och restauranger, fint hotell, verkligen en av de bästa strand-delarna, gratis strand och poolhandukar, hög säkerhet på hotellet och i Nusa Dua, trevlig personal, bra frukostbuffe med stort utbud.

NEGATIVT
Dyrt för bali, inte mycket att göra i Nusa Dua, strandstädningen (!), för liten frukostrestaurang i förhållande till antalet gäster., blir snabbt stökigt och fullt.

När vi var där var det massor med kineser på hotellet som verkar hyra in personal för att fotografera dem på alla möjliga olika sätt. De är överallt och står och skriker och byter kläder, kan vara i vägen osv.

Avslutningsvis
Rekommenderar verkligen det här hotellet om man vill se och uppleva Nusa Dua.
Hotellet i sig är riktigt bra men borde återigen uppdatera sin strandstädning.
Det är Nusa Dua i allmänhet som är dyrt och antagligen inte hotellet.

För den som vill se mer av "det riktiga" Bali skulle jag rekommendera Sanur eller Kuta.

Datum för vistelsen: augusti 2016
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Amoma.com
1  Tack Amanda H
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ayodyaresortbali, General Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2016
Google-översättning

Dear Amanda H,

Thank you for taking your time in writing us this wonderful feedback. I'm pleased that you enjoyed your stay in our resort. Commenting on the beach cleanliness that you mentioned and after checking it with our related department, I am not sure if we are at the same page. Rest assured we are taking care our garbage responsibly to have minimum impact to the environment. Our commitment to the sustainable development is not questionable and recently we've received a national award as the result of our hard work and commitment. Please do let me know should you interest to see its process and our team will be happy to take you around.
As I can see you have taken lots of good memories in your basket, we would be happy to see you again in this near future.

Kind Regards,
Martin Aeschlimann

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 15 juni 2015 från mobil enhet

En mycket vacker resort! Vissa saker var dock inte vad man förväntade sig. Min aircon var trasig och erbjudande om ett annat rum fick jag inte. Det var heller inget de reparerade. Maten var definitivt inte något speciell heller. I det stora hela var det dock fantastiskt!

Datum för vistelsen: januari 2015
Restyp: Reste med vänner
1  Tack Linus B
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
RMARB, General Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2015
Google-översättning

Dear Linus B,

Thank you for taking your time to post a review on TripAdvisor and we are pleased to learn that overall you enjoyed your stay with us. We hope to have an early opportunity to welcome you back.

Kind regards,
Peter Scholz
General Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 28 april 2014

Väldigt bra hotell med tillmötesgående personal . Då vi hade ett Ayodya Palace rum så hade vi full service. Så allt var toppen . Kan rekommendera detta hotell kommer gärna tillbaka. Rent och snyggt . Bra frukost som var varierande . Restaurangerna inom hotellområdet var också bra med trevlig personal .

Datum för vistelsen: april 2014
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Aje001
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Mengiat A, Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2018
Google-översättning

Dear Aje001,

Warmest Greetings from Ayodya Resort Bali...!

Thank you for staying with us and for your valuable feedback, it is great to know that you had an exceptional experience with us. We are very happy to hear your great experience during your stay in the resort. We are keep our good standard services and keep maintain our facilities as well.

We look forward to welcoming you again

Regards,
The Management of Ayodya Resort Bali

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 januari 2013

hotellet har varit bra 1990 när det byggdes (hilton). nu nedslitet och gammalmodigt. vi bodde 6 dagar här, i palace vingen, den lyxigare delen. luftkonditionerkngen var verkligen ljudlig och dålig. rumstemperatuten c 25! trots att den var på 15! allting nedslitet och gammalt. restaurangerna halvbra.

rekommenderar inte hotellet till nuvarande pris!

Datum för vistelsen: december 2012
    • Standard
    • Läge
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Johan2354
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 2 oktober 2018

Datum för vistelsen: september 2018
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Ayodya R, Manager på Ayodya Resort Bali, svarade på det här omdömetSvarade 2 oktober 2018
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen