Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (6 784)
Filtrera omdömen
6 784 resultat
Medlemsbetyg
3 816
1 918
657
235
158
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
3 816
1 918
657
235
158
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 6 784 omdömen
Omdömet skrevs 1 november 2017

Vi blev mycket förtjusta i vår egna villa med pool. Stilfullt och bekvämt i vackra omgivningar. Personalen på hotellet var genomgående mycket vänlig och restaurangerna förstklassiga.
Den Level lounge där vi startade varje kväll var ett fynd med en personal (Anggita och hennes kollegor) som verkligen pysslade om oss.

Tips för att välja rum: De egna villorna och de fördelar som följer med det valet är väl värda sitt pris
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
    • Standard
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack 645christer
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
qualitymanager2017, Quality Control Officer på Melia Bali, svarade på det här omdömetSvarade 3 november 2017
Google-översättning

Dear 645christer,
Warmest Greetings from the Island of Gods!

Thank you for choosing Melia Bali as you staying destination on this beautiful island and for taking your valuable time to share your opinion on TripAdvisor.

We were glad to know that your overall experience was very enjoyable and you loved our private villa and THE LEVEL service. There are 10 villas in our hotel and they are set separately from the main resort, each measuring 350 square meters. The Garden Villas offer a secluded world of luxury. Surrounded by high walls of lush tropical gardens with a private plunge pool. Every detail is exquisitely presented. Designed for those who demand privacy, Balinese architecture and attentive service in the finest accommodation for a different perspective of Paradise.

We appreciate your compliments to our staff as it is due to their dedication and hard work we are able to create unique experiences for our valued guests. You may rest assured that I will personally forward your commendation to Anggita for her outstanding performance.

Please, consider Melia Bali you home away from home and do not hesitate to contact us for any assistance with your future bookings in any Melia Hotel all around the world.

Sincerely,
Eka O.

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 8 oktober 2017 från mobil enhet

Det här hotellet är ett av dom bästa hotellen jag varit på. Hade egen villa med pool. Fräscht och trevligt. Frukosten är helt otrolig. Personalen är alltid trevlig. Poolområdet och stranden är städad och fin. Bra mat i restaurangerna.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack hannaelinjo
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
qualitymanager2017, Quality Control Officer på Melia Bali, svarade på det här omdömetSvarade 10 oktober 2017
Google-översättning

Dear hannaelinjo,

Tropical Greetings from the beautiful island of Bali!
Thank you for choosing Melia Bali as your staying destination and for reviewing us on TripAdvisor.
We are thrilled to know that Melia Bali exceeded your expectations and created truly unforgettable experience for you. You may rest assured that your comments have been forwarded to the various Departments of the Hotel to motivate ourselves in our daily efforts to create unique moments for our valued guests.
Please, consider Melia Bali to be your home away from home and we are looking forward to welcome you back in the nearest future. Please do not hesitate to contact us for any assistance with your future booking.

Best regards,
Eka O.

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 4 oktober 2017

Vi hade vår smekmånad på detta hotell, 2 veckor i augusti.
Hotellets standard är bra. Rummen luktar avlopp (vi fick byta rum 2 gånger) och ska man bo här skall man definitivt välja lagoon access, det är rummen med egen poolutgång. Annars kryllar gemensamma poolen med barn och alla solsängar är tagna redan 08 på morgonen. Restaurangen El Patio har ingen bra mat alls, men frukosten är helt OK. Det bästa med detta hotell är personalen. Dem är helt underbara.

Jag hamnade på sjukhus 2 dagar och då kom en av hotellets chefer till sjukhuset tillsammans med en personal bara för att se hur jag mådde och lämnade en stor fruktkorg till mig. När vi var tillbaka på hotellet hade jag fått världens största blombukett av hotellet, som välkommen hem present. Det gjorde såå mycket!

Helheten är att hotellet och resmålet var bra, men ingenting man åker tillbaka till. Räcker att ha upplevt en gång. Stranden på hotellet var fint, älskade att det fanns mycket att göra (vattensporter och aktiviteter).

Området Nusa Dua är det dyraste på hela Bali, kan vara bra att känna till innan man åker hit, något vi inte kände till. så räkna ej med billig mat och shopping.

Tips för att välja rum: Välj Lagoon Access rummen
  • Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
1  Tack Rozsharif
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Ara J, Manager på Melia Bali, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2017
Google-översättning

Dear MisterRozsharif

Thank you for saying that the standard is good and mentioning our staff is nice and wonderful.

We are happy to know that you appreciated when we visited you were at the hospital.

We do rememnber you and we thank you very much for your nice commnents.

Our warmest regards
Charlotte Fournier

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Ett hotell utöver det vanliga. Det första man slås av när man kommer dit är hur stort allting är och vilken praktfull entré som får varje anländande gäst att känna sig väldigt speciell. Personalen är glada och serviceminded, noga med att vi som gäster får det vi behöver. Rummen är stora och med bra standard , vi uppgraderade till familjerum eftersom vi var 2 vuxna och en tonåring. Vattentrycket väldigt lågt vilket är frustrerande. Städningen är bra, handdukar och vatten fylls på minst 2 ggr om dagen om du vill. På poolområdet finns många solbäddar, men som vanligt paxas de bästa platserna tidigt på morgonen. Vattengympa och vattenbasketboll erbjuds varje dag vid lunch. Många andra aktiviteter finns att vara med på dagligen och är gratis, allt från att lära sig laga Balinesisk mat till dans, målning och att skära ut konstverk av frukt . Stranden är jättefin och har flera sköna solbäddar både o sol o skugga. Massage kan köpas av hotellets SPA både inomhus o utomhus i sköna bungalows. Runt 300 kr för 50 minuter. Tidvattnet är påtagligt och varje dag redovisas på en tavla när det är högt och när på dagen det börjar ändras till lågvatten. Stor jättefin frukostbuffé varje morgon. Det finns 5 restauranger med ett hyfsat utbud av rätter, tveksamt om du tjänar på att ha All invlusive, möjligen om du äter 3-rätters vid både lunch o middag samt tar flera öl och vin/dricka under dagen. Sällan man äter så mycket. Dessutom finns billigare matställen utanför hotellet i bl.a. ett affärsområde som heter Bali Collection. Hotellet har en fantastisk trädgård som består av en mängd olika träd och palmer små dammar med porlande vatten och fiskar mängder av blommor. Allt hålls efter noga och flera arbetare syns fixa o dona både ute o inne på dagarna. Om du vill göra utflykter så kan du enkelt hyra en chaufför några timmar som tryggt o säkert tar dig dit du vill, reseagenter på plats erbjuder olika förslag på utflykter men till varierad kvalitet. Välj noga och jämför med andra. Taxi är billigt, 18 kr för en resa på 20 min.
Överlag ett välordnat , snyggt och bra hotell, värt 4 stjärnor tycker jag.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack Climber687184
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
qualitymanager2017, Quality Control på Melia Bali, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2017
Google-översättning

Warmest Greetings from the Island of Gods!

Thank you very much for choosing Melia Bali as your staying destination in Bali and for taking time to share your great experience with other travelers on TripAdvisor.
We are glad to learn that you enjoyed your family holiday with our friendly staff and beautiful and clean hotel facilities. We appreciate your kind comments and you may rest assured that your comments have been forwarded to the various Departments of the Hotel to motivate ourselves in our daily efforts to create unique moments for our valued guests.
Please, consider Melia Bali to be your home away from home and we all are looking forward to welcoming you back in the nearest future. Please do not hesitate to contact us for any assistance with your future bookings in any Melia Hotel all around the world.

Best regards,
Ara J.

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 juli 2017 från mobil enhet

Om du ska boka in dig på detta hotell är det bra att veta att på detta hotell är poolområdet är inte till för alla. Man behöver uppgradera sig. Finns tre olika: vanlig våning 2, 3 och 4 där det är ganska litet poolområde. De som bor på 1:a våningen har ett gemensamt poolområde som bara är till 1:a våningen. Sen finns the villa garden med eget område på hotellområdet där de också har en egen pool. Det är bra att veta så att man inte tro att poolområdet är stort. Ett plus är att man i alla fall hade nära till havet. Family room var ganska slitet och restaurangerna hade inte så bra mat. Det var ändå nära till köpcentret med flera resturanger som var både prisvärda och hade bra restauranger.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
1  Tack Lena R
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Ara J, Quality Control Coordinator på Melia Bali, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2017
Google-översättning

Dear Lena R,

Thank you very much for staying with us and for taking time to share you recent experience.

We regretted to learn that we did not impress you with some of our services and facilities. Nowadays hotels and other companies are flexible to the guest's needs, offering different packages of services and facilities. At Melia Bali in addition to different room types we also offer superior service THE LEVEL to those who prefer to have quiet vacation, for only USD 30 a day, THE LEVEL gives access to the club areas like Sorrento breakfast, private pool and beach. THE LEVEL can be purchased by any guests who finds this option more suitable for their vacation. At Melia Bali we are striving for perfection and creating memorable experiences for each guest from family travellers to honeymooners.

Once again, thank you for your review and hope to welcome you back in the future.

Best regards,
Ara J.

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen