“Väldigt mysigt ställe innanför murarna”
Omdöme om Poppies Restaurant

Poppies Restaurant
Rankad som nr 64 av 1 178 Restauranger i Kuta
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Familjer med barn, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Väldigt mysigt ställe innanför murar som håller ljudet borta. Trevlig personal som var aktiva och hade koll. Vi tog en stor prova på rätter som var väldigt gott och kul att pröva flera rätter. Rekommenderar varmt detta ställe

Datum för besöket: februari 2020
Tack Vigor1900
SambalSamuiBali, Owner på Poppies Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 3 mars 2020

We're so delighted that you had a good time at Poppies Restaurant!

Skriv ett omdöme.Omdömen (2 498)

Omdömet skrevs 22 december 2019

Att jag missat att besöka Poppies vid mina två tidigare besök på Bali är för mig en gåta men nu hamnade vi här och i en väldigt mysig och drömsk miljö utomhus med grönska, småbord och ringlande gångar så är miljön oslagbar.

Vi hade tur och fick ett bord trots att vi inte hade bokat så vi var nöjda över detta och bemötandet vi fick här. Fick ett bord invid en mängd olika växter och under ett tak av grönska så stämningen var genast mycket mysig. Stället är fullt med folk som alla ser ut att må på topp.

Jag var hungrig och valde att köra på lite av allt (nästan). Började med sashimi som var riktigt fint upplagd och dessutom smakade ruskigt bra. Detta följde jag upp med grillspett baserade på läckerheter från havet. Dessa smakade riktigt bra, perfekt grillade och serverades med sallad, pommes och sås. Spetten serverades på en liten grill som höll dess varma, riktigt trevlig touch måste jag säga. Inte var dag man råkar ut för detta.

Mätt och belåten såg jag att de hade en banansoppa till dessert och var så klart tvungen att prova denna även om jag knappt fick plats men ner åkte den. God såklart och detta är en restaurang som sätter värde på detaljerna och råvarorna såväl som inramning och kundbemötande - rekommenderas starkt om du besöker Kuta. Den ligger nästan längst ner på Poppies Lane 1 om man går från stranden. Håll ögonen öppna efter en liten port och en skylt ovanför - lite hemligt är det allt.

Datum för besöket: juli 2019
Tack mickerehn
SambalSamuiBali, Owner på Poppies Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 24 december 2019

Thanks for such a kind review. We're so delighted you found us at last!

Omdömet skrevs 8 juli 2018 från mobil enhet

Otroligt mysig restaurang som ligger lite avsides. Åt tonfisk som var lite väl mycket tillagad, men beef curryn var bra. Plus för servicen

Datum för besöket: juli 2018
Tack ewelinab559
SambalSamuiBali, Owner på Poppies Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2018

Thank you. We're sorry the tuna was overcooked. We'll try harder to prevent that happening again..

Omdömet skrevs 2 februari 2018 från mobil enhet

Gå dit vi hade inte hittat hit utan rekomendationer ifrån vänner Joakim Andersson sim skrivit komentar på tripp miljön kanon maten vi hade en snurra full med lokalmat gå dit

Datum för besöket: februari 2018
Tack rolfb639
SambalSamuiBali, Owner på Poppies Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2018

Thanks for a great review!

Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Supermysig miljö i en gömd trädgård. Man ska veta att man ska till detta ställe. Vi delade en rätt med olika indonesiska smårätter för att få så många smaker som möjligt samtidigt.
God vällagad mat och bra service!

Datum för besöket: oktober 2017
Tack SaraNorberg
SambalSamuiBali, Owner på Poppies Restaurant, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2017

Thank you, we're very grateful for your review

Resenärer som tittade på Poppies Restaurant tittade också på

Besökt Poppies Restaurant? Berätta vad du tyckte!