Spara

från 450,00 US$
från 25,00 US$
från 40,00 US$
Omdömet skrevs 15 januari 2020 från mobil enhet

En båttur med en bra engelskspråkig guide är ett måste. Massa byggnader efter vattnet som har en massa historia. Ceremonier på kvällarna.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack patrics27
Omdömet skrevs 23 mars 2018

Efter floden Ganges ligger c.a 80 Ghat, platser där trappor går ner till floden. Varje ghats har sin egen karaktär, med byggnader -båthamnar -religiösa byggnadsverk -restauranger-cafèr och platser där man döper människor och kremerar de döda. Dessutom är det mycket hundar och kor, som kliver på trapporna, förutom alla människor,vilka samlas på särskilda platser utefter floden.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack Erling G
Omdömet skrevs 29 januari 2018

Du kan stå i timmar på samma ställe och bara titta. Show med tragik, humor och sällsamheter på samma plats. Kommer du på morgonen är det människor av alla de slag, fattiga och rika blandas. Kommer du på kvällen är skillnaden total, mystik, många som söker sanningar, eldar och häftiga möten.

Datum för upplevelsen: januari 2018
1  Tack Silpa L
Omdömet skrevs 16 augusti 2017

Glad att ha varit där men kommer inte återvända, en stilla tur på Ganges en tidig morgon i roddbåt med tända ljus som flöt i vattnet, vackert men svårt att förstå.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack jesperjmohlin
Omdömet skrevs 7 mars 2017 från mobil enhet

Hur sätta ord på detta ? Ja det går ju förstås inte, men av alla platser jag någonsin besökt i livet ,så är det denna som var mest magisk , märkligast , äldst. Agra,Taj Mahal ,Munnar , Delhi , Bombay Rajasthan all ära . men det här var Höjdpunkten på min resa.

Datum för upplevelsen: januari 2017
1  Tack 200ulfk