Omdömet skrevs 3 februari 2013

Bara tre stjänor, inte mer. Mögel, smuts, inte fungerande hårtork m m i rummet. Fick säga 3 ggr för att få en lampa utbytt. Maten var inte så bra heller, utom på Mexikansa restaurangen. Stranden är för liten för så stort hotell. Solsängar räckte inte till alla, så många fick lägga sig på t ex betongtrappan. Irritation bland de som kom senare till stranden och inte kunde lägga sig på en solsäng. Rekommenderar inte.

• Bodde här: december 2012, reste som ett par
2  Tack Sickan_13
Omdömet skrevs 2 januari 2013

Svårt att skriva ett omdöme efter vår upplevelse, men jag måste ändå för att ni andra resenärer kan säkra er vistelse när ni väl är där. Vi blev tilldelade ett rum med extrasäng, rummet var så litet att sängarna tog upp hela rummet. Fönstren hade lämnats på vid gavel, detta såg vi inte då gardinerna täckte för.

Vi vaknade på natten av flera hundra mygg, bitna över hela kroppen även vår tvååriga son. Fönstret hade varit öppet, vi förstod senare varför. Kunde inte släppa att madrassen luktade dåligt, lyfte på sänglinnena och ser att hela sängen är nerskitad av turistdiarré. Jag meddelade receptionen och bemöttes med avvisande kyla, inget fel, vi skickar en städare. Jag påtalade att madrassen måste ut ur rummet, den var nerskitad. Vi lyfte ut madrassen till personalens förvåning.

Jag fick tag i reseledaren, grät floder över chocken, mygg, madrassen läget på vårt rum- bortre änden av hotelområdet, som var riktigt chabbigt.

Det dröjde inte länge, manager ringde och bad om ursäkt, vi tilldelades ett Deluxe rum i hotell komplexet. Men det blev inget bad under vår 14 dagars vistelse, pågrund av haj attacker. Det var badförbud. Poolerna var inte uppvärmda på detta hotell, så det blev inget bad på vår semester. Så aldrig mer hit!

Tips för att välja rum: Kolla igenom rummet, klaga meddetsamma.
  • Bodde här: februari 2012, reste med familjen
1  Tack soad r
Omdömet skrevs 11 oktober 2012

Var här i mars 2012, reste med min mor och dotter. Detta är inte ett fyrstjärnigt hotell. Lutar mer åt tre stjärnor och ett plus. Plusset är för anläggningen i sig, som är ganska charmig. Rummen är slitna, vi fick ett rum med en fläckig soffa och där gardinerna hängde på sniskan och de var inte heller så rena, inte fräscht. Varmvattnet slutade fungera efter två dagar. Vi fick hålla på och ringa receptionen en hel dag för att få svar om vad de kunde göra för oss. De tänkte först inte göra något alls men efter flera samtal från mig under dagen så fick vi byta rum. Först fick vi titta på ett sämre rum, nej tack sade vi och jag proppsade på att komma närmare havet. Fick ett rum två hus längre ner mot stranden till efter några turer fram och tillbaka. Kompensationen att vara en hel dag utan varmvatten var en tallrik med frukt??? Jag pratade med personalen i receptionen och de var inte så hjälpsamma eller trevliga heller för den delen. Jag blir lite förbannad, vi har faktiskt betalat pengar och det var inte gratis. Jag har bott på andra hotell tidigare som även de haft fyra stjärnor och då förväntar jag mig inte detta. Maten var ok, mycket att välja på och det smakade gott. Bäst var restaurangen vid havet som serverade Meze, vi gick dit två gånger. Frukosten var mycket bra bortsett från att det inte fanns någon färskpressad juice om man inte betalade extra (borde ingå för det priset) Vi köpte färskpressade jordgubbar varje morgon och den juicen var supergod. Kaffet var blaskigt. Drinkar kan de överhuvudtaget inte blanda till. Den som var någorlunda god var Pina Coladan vid poolen. Det förekom sedvanligt tjat om att köpa spa tjänster. Jag kommer definitivt inte åka tillbaka till detta hotellet. Men absolut kommer vi åka tillbaka till Egypten.

Tack Mrs_Parri
Omdömet skrevs 19 april 2012

Jag och min familj bodde på Sharm plaza under vår vistelse i Egypten den 19/3 till 16/3. Hotellet är fint och personalen och servicen är väldigt bra och de anställda är oerhört trevliga och måna om en. Finns inte mycket att klaga på.

Stort utbud av restauranger så tar man sig bara tid till att boka bord kan man absolut inte hitta något att klaga på, hade dock förväntat mig lite mer av frukost buffen men generellt sätt var även den helt okej! Rummen vi bodde i var stora och rymliga och genom att vara generös med dricks fick man strandhanddukarna bytta varje dag, ett stort minus med hotellet var väl duschen, givetvis kan man inte förvänta sig att allt ska vara som här hemma men inget tryck alls i duschen vilket tog ett tag att vänja sig vid.

Havet var underbart då det var ett stort korallrev precis vid hotellet, kanske inte barnanpassat då det inte är någon sandstrand utan en brygga rätt ut i vattnet. Åkte även ut till ras mohammed för snorkling vilket är big waste of money då snorklingen vid hotellet är MINST lika bra om inte till och med bättre! Vädret i slutet av mars var varmt på kvällen rekommenderar jag dock att ta på sig lite tjockare tröjor då det blåste ganska kyligt.

Vi hade en underbar semester med sol och bad förutom en incident med min mobil första kvällen. Vi kom dit på kvällen och skulle gå och äta innan vi skulle gå och lägga oss och smart som jag var lade jag mobilen på laddning i rummet vilket du absolut inte ska göra! LÅS IN DINA VÄRDESAKER DIREKT NÄR DU KOMMER DIT! När vi återvände efter kvällsmaten var nämligen inte mobilen kvar utan den blev stulen vilket resulterade till en lång procedur med turistpolisen och hotellmanagern inblandad. Förövrigt som ni kanske förstått av andra recensioner så var det många försäljare, men säger du bara till dessa på ett trevligt sätt att du inte är intresserad av att köpa något så stör de inte dig igen.

Tack Emma E
Omdömet skrevs 10 april 2012

Försäljare som konstant skall sälja på dig massage, resor, juice etc inne på området tröttar ut dig efter ett tag. Dålig mat i form av att 5 av 8 vuxna hade magproblem både under och efter resa kan inte var en slump, dålig hygien i köken.

Mögel i duschutrymmen.

De klassar sig själva som 5 stjärnor men servicenivå i form av öppettider ligger närmare en 2:a

Tack JohanALund