Omdömet skrevs 30 mars 2013

Jag och min kille var här 21-28e mars och tänkte dela med mig av lite info som jag gärna hade velat veta... Till att börja med - boka transfer på egen hand, finns billigt på nätet, alt be hotellet fixa detta (kostar 120 egyptiska) alt ta taxi från flyget - det tar ca 10 min till hotellet - då slipper ni bussen, vänte tiden och stoppen till andra hotell, dessutom billigare. På andra sidan gatan (resorten) tillhör samma kedja, hotellet säger att man får använda stranden, men vi använde snacksbaren, poolen och allt gick bra! De har dessutom gratis wifi i receptionen.
På hotellet så kan man välja att bo mot poolen el mot "trägården" och vi bytte till poolutsikt vilket visade sig vara väldigt livat! 2 första nätterna mot trädgården sov vi hur bra som helst - vi hade hört om trafiken, hundar etc etc men det var ingenting jämfört med fulla människor som gick runt poolområdet.
Hotellet arrangerar en massa aktiviteter som yoga, vattengympa, vollyboll, kvällsteman osv... personalen är väldigt vänliga och riktigt riktigt bra med barn!
Poolen är väldigt trevlig - glöm inte att besök de andra (mindre) poolerna + rushkanan längst bort bredvid kinesiska resturangen.
Dessvärre måste man även på denna hotell, upp tidigt och boka solbäddar.
Maten var varierande med olika kvällsteman, tyvärr alltid osaltat men de är försiktiga med folk med hälsoproblem. Deras "kökschef" som ansvarar över all typ mat som serveras på hela hotellet är en känd man från tv - gjort flera matprogram på tv och det visade han stolt i sin smartphone.
Tyvärr såg vi inte ngn box för att dricksa servitriserna - så vi skötte det lite snyggt med handskakning några gånger till de killar vi tyckte gav bra service. Mr italiano - Hamed, förmodligen en av de yngsta är riktigt gullig och serviceminded, likaså Bader men alla var trevliga överlag.
Groggar är som vanligt i sånna länder väldigt starka - så man får säga till. Variationen är inte stor heller men det var inget som störde oss eftersom vi inte var där för att supa och festa.
I receptionen anordnas "goodbye party" på onsdagkvällar mellan 18-20 med olika drinkar och tilltugg eftersom torsdagar för de gäster som lämnar Sharm på torsdagar.
Städpersonalen är väldigt gulliga och gör allt man begär och vill... får de dessutom dricks så är de extra glada.
Till höger om hotellet - ca 300-400 m bort ligger en blå byggnad - det är ett stort varuhus med lite allt möjligt. Besök den gärna... fortsätter man längre bort (ca 50 m) finns även bankomat.
Överlag - bra hotell! Svenskar är bland minoritet, de flesta var engelskmän och måånga öststatare. en del danskar, tyskar mfl.
I det stora hela, fräscha rum, fint pool område, trevlig personal och vi var supernöjda med allt.

Tips för att välja rum: Rummen mot trädgården är mkt mkt tystare (vi testade båda) Välj taxi istället för busstransfer som chartern vill sälja. Förboka på internet el beställ via hotellet om du inte vill pruta på plats. Besök varuhuset (stor blå byggnad) till höger om hotellet. Ta en sväng igenom resorten på andra sidan gatan.
  • Bodde här: mars 2013, reste som ett par
Tack Solnabo
Omdömet skrevs 19 mars 2013

Vi var hela familjen på solsemester, 9 personer, 4-68 år. Allting var till belåtenhet. All personal jättetrevlig och hjälpsamma. Maten omväxlande och god. Absolut prisvärt. Vi var där under sportlovet, hade jättebra väder, som svensk sommar, med kyliga kvällar.

• Bodde här: februari 2013, reste med familjen
Tack Britta K
Omdömet skrevs 13 mars 2013

Hotellet är en liten pärla. Vi är positivt överraskade. Maten var över förväntan. Vi åt på Kinesen 4 ggr och var helnöjda. Den Italienska var också fullt godkänd. Buffén var som brukligt stojig, men gick man in till det högra rummet var det något lugnare. Drinkar vin och sprit var inget vidare. Personalen var jättebra. Vänliga leende och hjälpsamma. Vi bodde i markplan i byggnad 8 med direktkontakt med poolen och hade världens bästa städare Osman. Har skall ha många guldhjärtan! Nära till shopping och hav. Badet dock lämnade en del att önska. Bryggan ut var 800m och då nådde vattnet till knäna. Flygtrafiken över Sharm el Sheikh var för oss besvärande likasom alla ryssar. Helhetsbetyg 4,2.

• Bodde här: mars 2013, reste som ett par
Tack Berit N
Omdömet skrevs 10 februari 2013

Ett mycket trevligt hotell för att vara i Egypten. Poolområdet var mycket inbjudande och fint, hotellrummen helt ok och städes väl varje dag. Maten var bra i bufférestaurangen, precis vad man kan förvänta sig, dessutom fanns det två a la carte restauranger. Vi provade den Italienska som var OK. Personalen var trevlig och hjälpsam och läget var jättebra. Nära till shopping och restauranger. Badbryggan vid stranden var oerhört lång, ca 700 meter för att komma ut till korallreven och ca 350 meter att gå för att kunna gå i o bada. Vi kan tänka oss att åka hit igen.

• Bodde här: januari 2013, reste som ett par
Tack Hovdamen
Omdömet skrevs 12 september 2012

Jag och två kompisar bodde på azure i februari i år. Vi älskade det här hotellet! Personalen var så gästvänliga och trevliga, alltid ett leende. Maten tycker jag va bra! Ha varit med om värre. Och dom som klagar på maten, glömde nog o läsa på lite innan dom åkte. Maten är ingen höjdare i Egypten! Animation teamet var fantastiska! Riktigt duktiga :) vi tyckte det var rent och snyggt överallt. Poolen var lite kall, men en var uppvärmd.
Var till sharm i maj igen, och bodde på ett annat hotell, men gick förbi azure och svängde in. Och många av personalen kunde igen en!
kommer absolut att åka till det här hotellet igen! Rekommenderad!!

• Bodde här: februari 2012, reste med vänner
1  Tack Jennifer J