“Tropitel Sahl Hasheesh - prisvärt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Tropitel Sahl Hasheesh
Rankad som nummer 27 av 222 hotell i Hurghada
Omdömet skrevs juli 27 2012

Allt var bra med detta hotell, maten, städning, rummen och poolen etc. En enda nackdel var de små affärerna i anslutning till receptionen som tar hutlösa priser för sina saker. jag upplevde försäljarna som väldigt oseriösa.
Jag rekommenderar er att åka till shoppingcentret som ligger ca 20 minuter bort och shoppa. Billigt, trevligt och lagom stort,

Tips för att välja rum: Ingen idé att betala extra för bättre standard. Det verkar som om alla rum har samma standard.
2  Tack stockholmsfamiljen

Omdömet skrevs maj 30 2012

Blev RÅNADE nattetid när vi sov. Inbrott via balkong från taket. OBS Balkongerna har 2 st öppningsbara dörrar med olika låsfunktioner. Efter det inträffade tittade jag från marken upp mot balkonger och obseverade att många hade den ena dörren som har ett ordinarie dörrvred i uppvikt läge (alltså ej låst) Detta observerades även på bottenvåningen. Samma vecka blev också ett Tjeckiskt par rånade på samma sätt. Dett är bara ena huskroppen som är klar för nyttjande, den andra är färdig utvändig mej ej insida. Denna ej färdiga huskropp har också dörrhantag i bottenplan i uppvikt läge (skyltar tydligt med ej låst välkömmen in) Min åsikt är att säkerhetsfolket på hotellet invaggar gästerna i falsk trygghet.
Öka säkerheten med att låsa av byggnaden så att Ej tillträde kan ske för obehöriga, samt tillgänglighet att nyttja trappor upp till yttertak.
Vi blev även ifrågasatta med hur skulle någon kunnat komma in med låst balkongdörr. De kollade då endast det enkla låset på balkongdörren utan att kolla det med vred som var nervikt.
Det nervikta kollade jag senare själv samma dag och upptäckte att det var satt ur spel.

Tips för att välja rum: För er säkerhet välj EJ bottenvåning eller takvåning. Lås bägge balkongdörrarna! Maten är perfekt o ...
  • Bodde här: Maj 2012, reste med familjen
3  Tack Helen H
Omdömet skrevs maj 9 2012

Jag tyckte att det här hotellet var väldigt bra!! Det som var lite negativt var det att när jag var där så var det väldigt nytt och allting hade inte kommit igång än. Därför var maten inte topp och utbytet var inte jätte stort. Även om jag är väldigt "van" med god mat så tyckte jag ändå att det var helt okej och det är inte det som skulle hindra mig att åka tillbaka!

En annan sak jag tänkte på är att det är ganska isolerat och det är längst bort av all hotellen. Men det är enkelt att beställa en taxi eller dyl och bara komma närmare staden.

Apollo fixar massa med olika saker som man kan hänga med på, men vi fixade eget med hotellet då det är billigare och enkelt att pruta. Vi snorklade och det var helt underbart och tipsas!!

Hotellet var helt fantastiskt och perfekt för att vila upp sig och bara kunna slappa, jag skulle absolut vilja åka dit igen!!!!!

Hela personalen var helt underbar! Alla var väldigt trevliga och väldigt välkomnande och väldigt lätta att prata med! Det jag blev mest imponerad över var ändå bartendern Sayed som gör oerhört goda drinkar samtidigt som han kastar upp glas och fångar dom. Han är verkligen en trollkar och han kan det han gör!!!

Alla verkar klaga på att poolen var kall men jag kan inte hålla med. Den var inte uppvärmd och det var lite kyligt att komma ner men när man hade kommit ner var det helt underbar temperatur. Stranden var helt ofattbart nära och varm och helt underbart vacker!

Annars skulle jag deffenitivt åka tillbaka till det hotellet om jag hade pengar!!!!!!

Tips för att välja rum: Vi var där som familj och beställde två rum, då fick vi två rum med varsin dörr mellan så att man ku ...
  • Bodde här: Maj 2012, reste med familjen
1  Tack Elisa-m-karlsson
Omdömet skrevs maj 1 2012

Var på detta hotell i slutet av april...ett riktigt lyx hotell! super bra service och mat! Enda minus va att det inte fanns nån brygga som tillhörde hotellet utan bara en till grann hotellet och den fick vi ej använda för vi hade barn och det va ett blue couple...trots att apollo hade lagt ut en bild på denna brygga som "hotellets brygga"...men det ska vi klaga på...toppen väder m runt 37 grader och klarblå him mel! sn va inte polen heller uppvärmd utan svinkall...men å andra sidan så svalkade det skönt=) Bar personalen var trevliga m lite luriga,dom kom ut m tropiska drinkar och kaffe drinkar som vi trodde ingick...men det gör dom inte! Kostar ca 25-30 sek.Matsals personalen var toppen och gjorde ett super jobb,likaså städ personalen!! Extra plus till Mido som jobbade som lekledare,animation! Hur go som helst!! Fin strand promenad till andra sidan bukten som va ca 5 km där jag sprang tidigt på morgonen...Taxi service finns oxå på hotellet! +++++

Tack thereseengh
Omdömet skrevs april 17 2012

Anläggningen eller "anstalten" (vi fick armband som på sjukhus) som jag kallde hotellet, är lyxig men med flera brister. Ofärdigt bygge pågår. Inom anäggningen fanns två restaranger omflutna av stinkande dammar producerande knott som spred sig in i rummen. Stor hård och kall foajé med ointresserad management och skrällande ljudmiljö. Researrangören oengagerad Mat och dryck var riklig men allt smakade lika. Polerna var kalla men det var inte långt till stranden och korallerna.
Det positiva var överflöd av vänlig personal som ständigt frågade "how are you"
Säkerhetsaspekten gjorde att vi var instängda i vår anstalt inga spontana utflykter s.à.s.
Helt dött efter kvällsmaten, det blev TV eller WiFi i den kala foajén .

Tips för att välja rum: Snorkling i korallrevet utanför anläggningen räddade resan varning för kaos på flygplatsen var bere ...
3  Tack Lennart M
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Hurghadahotell
15.1 km bort
1 394 omdömen
3.1 km bort
Pyramisa Sahl Hasheesh Resort
Visa priser

Besökt Tropitel Sahl Hasheesh? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Tropitel Sahl Hasheesh

Adress: P.O. Box Block 33 B | Sahl Hasheesh, Hurghada, Egypten
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > Hurghada
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 11 av Familjehotell i Hurghada
Nr 11 av Romantiska hotell i Hurghada
Nr 15 av De populäraste resorthotellen i Hurghada
Nr 17 av Spahotell i Hurghada
Nr 18 av Strandhotell i Hurghada
Nr 25 av Lyxhotell i Hurghada
Prisklass: 381 kr - 1 032 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Tropitel Sahl Hasheesh 5*
Antal rum: 566
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Tropitel Sahl Hasheesh. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Tropitel Sahl Hasheesh Hotel Hurghada

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?