“FAM ENGH”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Tropitel Sahl Hasheesh
Rankad som nummer 26 av 222 hotell i Hurghada
Omdömet skrevs maj 1 2012

Var på detta hotell i slutet av april...ett riktigt lyx hotell! super bra service och mat! Enda minus va att det inte fanns nån brygga som tillhörde hotellet utan bara en till grann hotellet och den fick vi ej använda för vi hade barn och det va ett blue couple...trots att apollo hade lagt ut en bild på denna brygga som "hotellets brygga"...men det ska vi klaga på...toppen väder m runt 37 grader och klarblå him mel! sn va inte polen heller uppvärmd utan svinkall...men å andra sidan så svalkade det skönt=) Bar personalen var trevliga m lite luriga,dom kom ut m tropiska drinkar och kaffe drinkar som vi trodde ingick...men det gör dom inte! Kostar ca 25-30 sek.Matsals personalen var toppen och gjorde ett super jobb,likaså städ personalen!! Extra plus till Mido som jobbade som lekledare,animation! Hur go som helst!! Fin strand promenad till andra sidan bukten som va ca 5 km där jag sprang tidigt på morgonen...Taxi service finns oxå på hotellet! +++++

Tack thereseengh

Omdömet skrevs april 17 2012

Anläggningen eller "anstalten" (vi fick armband som på sjukhus) som jag kallde hotellet, är lyxig men med flera brister. Ofärdigt bygge pågår. Inom anäggningen fanns två restaranger omflutna av stinkande dammar producerande knott som spred sig in i rummen. Stor hård och kall foajé med ointresserad management och skrällande ljudmiljö. Researrangören oengagerad Mat och dryck var riklig men allt smakade lika. Polerna var kalla men det var inte långt till stranden och korallerna.
Det positiva var överflöd av vänlig personal som ständigt frågade "how are you"
Säkerhetsaspekten gjorde att vi var instängda i vår anstalt inga spontana utflykter s.à.s.
Helt dött efter kvällsmaten, det blev TV eller WiFi i den kala foajén .

Tips för att välja rum: Snorkling i korallrevet utanför anläggningen räddade resan varning för kaos på flygplatsen var bere ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
3  Tack Lennart M
Omdömet skrevs april 12 2012

Vi var på detta hotell nu under mars-april, under en vecka och är mycket nöjda. Trevlig och hjälpsam personal. Maten var mycket god och ett plus var att de varierade buffén lite från dag till dag (ingen stor variation dock).
När det gäller rummen så var sängarna liksom kuddarna stenhårda.
Stranden var väldigt långgrund, vilket kommer avhjälpas då man bygger en pir (liknande den som hotellet bredvid har). På stranden fanns små "igloos" som var mycket bekväma och erbjöd solskydd för dem så behövde det!
Barpersonalen erbjuder fruktdrinkar till dem som ligger både vid poolen och på stranden, visserligen mot en mindre kostnad (25 EGP) men de var väl värda sitt pris!

Tips för att välja rum: Välj gärna ett rum en bit bort från receptionen om du/ni vill ha tyst och lugnt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2012, reste med familjen
Tack Anna B
Omdömet skrevs april 7 2012

Vi kom till Tropitel den 29:e mars och åkte den 5:e april 2012.

Hotellet var nu färdigt, bortsett från den högra flygeln med ytterligare 250 rum där ännu ingen bodde. SPA:t, Mexicanaren och Italienska restaurangen var nu klara.

Poolen var uppdelad i flera sektioner var av den större, nedre, var behagligt uppvärmd. En av dagarna strulade dock uppvärmningen.

Rummet vi hade var ett dubbelrum. Vi var två vuxna och två barn som delade på detta och trots många sängar var det gott om plats.

Det kändes i början som om hotellet var en oändlig labyrint. Alla våningar ser likadana ut och de är långa korridorer. Det blev inte enklare av att våningarnas nummer varierade beroende på vilken hiss man tog då hotellet är byggt i olika nivåer.

Stranden var ren och vattnet klart. I vattnet fanns lite maneter men inget som störde. Inga fiskar tyvärr men de kommer tydligen att bygga en pir så som hotellet bredvid (Premier le Reve) har, så att man kan snorkla ute vid revet.

Personalen vid stranden liksom personalen vi poolen var snabba att assistera med dryck och var alltid vänliga. Ett speciellt plus till Ibrahim som hjälpte oss då vår dotter gjorde illa foten.
Observera dock att barpersonalen är snabba på att erbjuda alla gäster drinkar i glada färger, och dessa ingår inte i All Inclusive utan kostar 25 EGP. Något de mumlar snabbt när de ställt ned drinken och är på väg bort.

Barnklubben (en del av Animation team) kändes spartansk och inte särskilt uppstyrd. Tamara från Holland, som var där när vi kom, var engagerad och verkade trivas i sin roll som barnledare medan den tjej från England som kom efter att Tamara åkt hem inte brydde sig om barnen och verkade se jobbet som hennes semester. Enligt en skylt vid barnrummet hade varje dag olika teman på barnaktiviteter, t ex "Indiandag", "Skattjakt" etc, men det efterföljdes inte alls utan barnen fick leka i rummet lite hipp som happ när någon av ledarna "hade lust", kändes det som.

Maten var fräsch och god. Ingen lyxrestaurang, men för att vara buffé kändes det gott och vällagat. Efter några dagar kunde man dock utbudet.

Hotellets lobbybar är mörk, kal och totalt omysig. Som någon skrev - en förlängning av receptionen. Dock med trevlig och uppmärksam personal.

Personalen i överlag är otroligt glada, hjälpsamma och trevliga.

Hela vår vistelse var positiv och kanske kommer vi tillbaka?

1  Tack Richard B
Omdömet skrevs mars 24 2012

Nytt och trevligt hotel. Trevlig och hjälpsam personal. Alltid ett leende på läpparna. Hotellet var ínte färdig byggt helt. Men den delen vi bodde i var klart. Lite inkörningsproblem var där allt, men det löste sig. Maten var varierande och mycket god. Städaren var mycket trevlig och satte ofta in nya blommor på rummet och gjorde figurer av handdukar på vår säng.

• Bodde här: Mars 2012, reste som ett par
Tack josefine a
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Hurghadahotell
15,1 km bort
The Oberoi Sahl Hasheesh
Nr 1 av 222 i Hurghada
1 452 omdömen
Visa priser

Besökt Tropitel Sahl Hasheesh? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Tropitel Sahl Hasheesh

Adress: P.O. Box Block 33 B | Sahl Hasheesh, Hurghada, Egypten
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > Hurghada
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 9 av Familjehotell i Hurghada
Nr 11 av Romantiska hotell i Hurghada
Nr 13 av De populäraste resorthotellen i Hurghada
Nr 16 av Spahotell i Hurghada
Nr 18 av Strandhotell i Hurghada
Nr 24 av Lyxhotell i Hurghada
Prisklass: 353 kr - 955 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Tropitel Sahl Hasheesh 5*
Antal rum: 566
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Tropitel Sahl Hasheesh. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Tropitel Sahl Hasheesh Hotel Hurghada

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?