“Bästa sol/bad-semestern!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
7 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 18 hjälpsamhetsröster
“Bästa sol/bad-semestern!”
Omdömet skrevs april 9 2012

Bästa sol/bad semestern vi varit på. Åkte 2 vuxna och 3 barn (1,8,15 år) alla gav 10/10. Inte det minsta konstiga i magen men hotellet var jättenoga med hygien/städning. Kommer åka tillbaka många gånger.

• Bodde där i April 2012, reste med familjen
2 Tack Johan A

2 801 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (5)
Datum | Betyg
Svenska först
Koping, Sverige
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs mars 26 2012

Vilket utmärkt hotell, vilken trevlig personal, vilken god mat, vilka rymliga dubbelrum, summa summarum: Åk hit!
Vi (familj med barn på 11 och 1 år) har precis kommit hem efter en vecka på Jungle Aqua Park och vi är mer än nöjda. Vi frågar oss: Vart ska vi åka nu när vi varit här?? Det blir svårt för andra ställen att överträffa detta komplex som också är så prisvärt när man betänker allt man får. Vi åt och drack mest hela tiden. Det finns sex restauranger (asiatisk, italiensk, engelsk, tysk, orientalisk o medelhavsinspirerad) samt enklare matställen vid både vattenlandet och på stranden där man alltså får utnyttja sin all inclusive. Det finns dessutom många pubar och en nattklubb och att städpersonalen alltid såg till att det fanns flaskvatten i kylskåpet tyckte vi var kanon (välling...) Vi hade urskoj i vattenparken (vad kostar inte entrén annars för en familj?), jätteroliga attraktioner och personalen är hjälpsam (aldrig några problem att t ex värma barnmat) och det fanns alltid lediga solsängar. Det är grönt och rent på hela området - personalen arbetar ihärdigt med bevattning,poolskötsel (det finns mängder av pooler på området, säkert ett fyrtiotal!!) och rumsstädning. Det mer eller mindre "haglar" av jättetrevlig personal. De bär dina resväskor, de sopar, städar, serverar dig så gott som dygnet runt. "Vår" rumsstädare var otroligt duktig och ödmjuk, precis som servitörerna och all övrig personal. De tiggde ALDRIG efter dricks, vilket vi hört förekommer på andra hotell i Hurghada, men självklart tog de tacksamt emot den när vi gav dem. De är vansinnigt förtjusta i barn, de lekte och skojade ständigt med vår ettåring. Vi var innan avresan oroliga för magbesvär men det visade sig inte bli några problem - hygienen sköttes exemplariskt på hotellet. Samtliga kockar bär handskar, de sköljer i flaskvatten och du kan också vid varje måltid ställa dig i kö till en kock som tillagar din egna omelett, pasta, pizza, fisk, köttgryta, kyckling etc. På en restaurang (den första fr receptionen sett) finns det t o m en bagare som bakar din alldeles egna frukostfralla. Kan mat blir mer nylagad och fräsch än så?! Vill ni ha roligt tillsammans på semestern, så är detta hotell ett perfekt resmål.

• Bodde där i Mars 2012, reste med familjen

4 Tack gurkansmamma
Höör, Sverige
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs mars 13 2012

Är mycket förvånad till er som skriver negativt om Jungle Aqua Park! Har rest en hel del och för att vara all inclusive så har vår familj (barn 6 och 7 1/2 år) aldrig varit med om bättre mat och dess service var otroligt hög. En del skriver om skumma magar, vi vuxna blev inte dåliga alls men våra barn fick magproblem i 2 dagar. Vi vet att det inte är maten utan poolvattnet de får i sig av kallsupar, inget vi kan hjälpa. Pengarna som är skitiga rörde inte barnen. Fast vårt rum inte låg nära varken restaurangerna, vattenparken eller receptionen kan vi inte klaga, man är ju på semester och har all tid på sig att ta sig fram. Visst det underlättar att vara i väg i 2 veckor.
Om vi ska klaga på något så är det de andra turisterna som har en förmåga att bara tränga sig i alla köer, vare sig det är till maten, vattenkanorna, läsken, baren mm så är vi svenskar väldigt tåliga och har lärt oss att stå i kö och vänta på vår tur.
Underhållningen får man ta! Barnen älskade showerna fast de inte fattade engelska. Vi hade väldigt kul, vad mer kan man begära då de arbetar 12+ timmar om dagen med att underhålla oss på dagen med vattenpolo, vattengympa, dart mm och sen show på kvällen. Helt ok för oss.
Fritidresor ska ha en stor eloge också. Vilken service! Både vid ankomst, under resan och hemfärd. Allt fungerade. Våra kompisars barn fick feber den dagen de skulle på utflykt, de fick pengarna tillbaka plus en present till barnet med kort om att krya på sig.
Vi åker gärna tillbaka:)

3 Tack Carina d
Öland, Sverige
Nivå 1 Skribent
4 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs mars 10 2012

Familjehotell med all inclusive. En megaanläggning sammankopplad med flera andra hotell så det mer kändes som en enda hotellstad. 6 bra restauranger med trevlig personal. Vattenparken helt ok även om vissa nedfarter var direkt farliga. Ständigt pågående byggnationer, även nattetid, var besvärande. Likaså den ständiga musiken, olika anläggningar spelade olika slags musik vilket var stressande. Extremt högljutt på kvällarna fram till 22.30 eller 00.30 och då hjälpte inte ens de hastigt införskaffade hörselskydden. Strålkastarna från restaurangerna var direkt riktade mot hotellrummen hela natten. Hade otur med städarna som kom när som helst, ibland flera gånger om dagen utan att man såg att någon städning utförts.

Tips för att välja rum: Så långt bort från restaurangerna som möjligt!
Visa fler tips på hur du väljer rum

1 Tack CaSach
Malmö, Sverige
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
Omdömet skrevs mars 3 2012

Hotellet var enormt. Får man rum nära vattenlandet och kedjan av restauranger har man tur. Får man rum en bit bort så lär man precis som vi irra omkring de första dagarna innan man hittar rummet.
Hotellet i sig var fint. Vattenparken är helt fantastiskt och lokalerna med restauranger är jättefin. Men... Hotellrummet vi fick var katastrof! Ett minikylskåp som lät som ett mindre flygplan. Luftkonditioneringen lät som ett större flygplan. Ville man duscha innan middag så fanns inget varmvatten och ibland inget vatten alls. En av nätterna gick det inte att spola i toaletten. Rummet var för övrigt fint och stort.
Underhållningen höll en låg kvalitet och det var svårt att få fram vad de olika showerna var.
Maten var urusel. Där var massor av restaurangen som alla serverade samma smörja. Det var tur de hade goda bullar för de höll oss på fötterna hela veckan.
Personalen var bra och trevlig. Servicenivån var överlag mycket hög.

1 Tack expired
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Hurghadahotell
2.1 km bort
Jaz Aquaviva Resort
Nr 2 av 30 i Makadi Bay
2 165 omdömen
Visa priser

Besökt Jungle Aqua Park? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Jungle Aqua Park

Verksamhet: Jungle Aqua Park
Adress: Safaga Road, Hurghada, Egypten
Region: Egypten > Röda havet och Sinai > Hurghada
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 48 av 222 hotell i Hurghada
Prisklass (per natt): 308 kr - 2 351 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Jungle Aqua Park 4*
Antal rum: 860
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Ebookers, Expedia, Booking.com, TripOnline SA, 5viajes2012 S.L. och Hotelopia så att du tryggt kan boka med Jungle Aqua Park. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?