13 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-08
Kostnadsfri avbokning till den 22-10-07
Boka nu, betala på plats
Priceline
Travelocity203 US$
Trip.com203 US$
Omdömet skrevs 10 juli 2018

Det kanske inte är så konstigt om man upplever sitt andra besök på ett bra hotell som till och med bättre än det första. Det beror i vårt fall på att vi då visste exakt hur allting fungerade från första minuten och hur vi själva ville ha det. Bra stora rum, fint städade, bra service i restaurangen där vi västerlänningar kan köpa vårt vin (ganska dyrt), men det finns där när man vet hur man gör. Frukosten alldeles utmärkt och den ingick i vår vistelse. Vi avslutade också dagen ofta här med en enkel men vällagad middag. Vi var här och arbetade en vecka igen och närheten till Dubai Mall, gångavstånd 15 minuter (mest för att man får gå sakta för att inte svettas för mycket), är ännu en av fördelarna. Det är också fortfarande billigt att åka taxi i Dubai och det finns massor av taxibilar, men många av hotellen har också egna bilar som är snäppet dyrare men alltid har fast pris som vi gärna använder. Hade det varit 20 grader istället för 40 hade det bara tagit 7 minuter att ta sig till the Dubai Mall.
Vi ska tillbaka igen i september på en internationell kongress och flyttar då til nästa Rove som ligger ännu närmare mässanläggningen. Vi arbetar också på att komma hit till World EXPO2020 som blir en makalös världsutställning där också Sverige kommer att ha en paviljong. Men se till att boka hotell långt i förväg, det gör vi.

Rumstips: Hotellet är väldigt bra ljudisolerat så man kan ha vilket rum som helst.
Datum för vistelsen: september 2017
Tack Roger K
RoveDowntown, General Manager på Rove Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2018

Hello Rover Roger!

Thank you for the amazing review :)
Have to agree - Expo is coming up fast & Rove has got some great locations :)

I would love to see how we can help you for your future stays - please feel free to reach out to me through Private Message!

See you again soon @Rove :)

Naveen & Team
Rovehotels.com

Omdömet skrevs 15 april 2018 från mobil enhet

Hotell beläget precis bredvid Dubai Mall. Fräscht hotell med trevliga moderna rum och god frukost. Vi hade fantastisk utsikt över Burj Khalifa. Perfekt hotell att bo på om man vill göra några dagars stadsrundtur.

Datum för vistelsen: februari 2018
2  Tack 336ulrikae
Omdömet skrevs 6 september 2017

Vi är i Dubai på en tiodagars arbetsresa och genom Hotels.com hittade vi Rove Downtown. Det tar kanske 15 minuter att gå till Dubai Mall då det är några trafikljus att passera. Men priset vi betalar för två personer inklusive frukost är cirka 1100 kronor per natt. Frukosten är bra, förutom härlig frukt, flera fina yougurtblandningar, bra bröd, så är det bästa av allt att du beställer alla sorters äggrätter och en massa annat gott som alla sorters kaffe. Spännande också att det faktiskt finns en dold bar på samma ställe som frukostmatsalen som till lunch förvandlas till The Daily - lunchrestaurang. Vid baristan där man hämtar sitt morgonkaffe (om man inte vill ha vanligt filterkaffe som man hämtar själv) finns all alkohol man kan behöva som drinkar eller flaskor med vin. Självklart är vin dyrt i jämförelse med i Europa, men det finns. Hit kommer vi självklart tillbaka eftersom vi är i Dubai för arbete 2-3 gånger per år och först nu på min tionde resa hit hittade vi detta hotell som ägs av EMAAR vilket betyder att det är ett inhemskt ägt hotell med gäster från hela världen. Det känns nästan som London eller New York, väldigt modernt snygg inredning. Rummen (åtminstone vårt, nr 427) är ganska enkelt men stort och badrummet är fint. Som vanligt kan systemet för luftkonditionering vara lite svårt att styra och det blir lätt för kallt i rummet. Utanför är det just nu +41 och här inne kanske +20.Inte helt enkelt att styra systemet. Vi arbetar över hela Dubai denna gång och det är enkelt att ta sig från och till hotellet. Vänliga medarbetare, som verkar gilla sitt hotell och städningen är topp både i vårt rum och i hela hotellet. Till och med hissarna, fyra stycken, kommer snabbt. Vi kommer tillbaka! Redan nästa gång.

P.S. Utsikten från fönstret är mot Burj Khalifa, Address Hotel och delar av Dubai Mall. Andra bilden på hotellet från Burj Khalifa mot vårt hotell.

Rumstips: Även rummen mot trafiken är helt tysta!
Datum för vistelsen: september 2017
Tack Roger K
Omdömet skrevs 6 augusti 2017 från mobil enhet

Perfekt placerat med endast 5-10 minuters gångavstånd till Mall of Dubai, 15minuter resa med taxi till flygplatsen, helt enkelt ett jätte bra val för den som vill ha en bra utgångspunkt för att se stora delar av Dubai.
Renligt, trevlig och hjälpsam personal.
Hade problem med en taxi som inte kunde ta kort, men eftersom jag bodde på hotellet så kunde dom hjälpa till med kontanter, hur bra som helst.
Vi hade en tidig flight hem så vi frågade om frukost eftersom den inte skulle ha hunnit öppna.
Dom fixade frukostlådor till oss att ta med.
Kan inte annat än rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack robinj365
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Hotellet är nytt å fräscht modernt inredd. Jättebra städning alltid rent å fräscht ( bodde på 13 våningen) Bra med fik och affär på hotellet. Ca 10 min promenad till Dubai Mall.

Frukosten är helt ok, minimalt med pålägg, bästa kaffet beställer du från baren.

Poolen är jätte liten och de finns ca 20 solstolar....badvakterna är mycket trevliga och hjälpsamma. Synd bara att rökområdet också var vid poolen☹️

Tyvärr hade hotellet hyrt ut poolområdet till privat fest på nyårsafton så vi som bodde på hotellet, var tvungen och lämna den kl.14.00......restaurangen stängdes vid samma tid. Vi fick denna info på en lapp i rummet ca två dar före.... uruselt!! ☹️
Dock fick vi erbjudande och åka till ett annat hotell med pool men vem törs åka då området kring Dubai Mall spärrades av vid nyårsafton och risken att få promenera tillbaka till hotellet var överhängande. Vi fick erbjudande om en nyårsbuff'e, gå 4 betala för 3, med dryck för 650 aed/ per person. Tyvärr var detta fullbokat kl. 18.00......
Denna info fanns inte att tillgå när vi bokade hotellet i juli.

Kan bo på detta hotell typ en till två nätter vid ankomst/hemresa.

Rumstips: Välj boende högt upp med utsikt mot Burj Khalifa.
Datum för vistelsen: december 2016
Tack 409ulrikak
Nila P, General Manager på Rove Downtown, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2017

Hi UP K,

Thank you for staying with us over NYE!
We thank you for still remembering to share your thoughts and feedback with us.

We hope you still had a great time during the party, despite the fact that we closed the pool earlier than usual. We possible, we sent information to all our guests to inform them about the party. Unfortunately you did not get the message and I apologize for that.

We hope to see you soon again in Dubai.

Happy Roving,

Nila