Omdömet skrevs 27 oktober 2018 från mobil enhet

Detta hotell kan varmt rekommenderas till andra resenärer. Fina rum, utsikt över havet bra frukost. Vi bodde på våning 8 där Hiren var den som städade och höll ordning i vårt rum. Hiren vill vi ge ett extra stort plus för hans bemötande och engagemang för att vi skulle ha det bra. All annan personal var riktigt tillmötesgående och en av höjdpunkterna var när de kom med tårta på rummet till min mans 60-årsdag. Stranden med fritt strandkit från hotellet var perfekt. Poolen på hotellet kunde vara bättre med lite fler soltimmar då den ligger mestadels i skuggan.
Tack för oförglömliga veckor på detta hotell . Janne & Maja

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack Resort820268
Omdömet skrevs 12 augusti 2018 från mobil enhet

Underbart hotel med fantastiskt läge i början av the Walk. Frukostbuffén var otroligt bra, det fans massor att välja på för alla smaker. Personalen otroligt serviceinriktade. Litet supermarket på innergården bakom hotellet.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Annica N
Omdömet skrevs 29 april 2018

Ganska lyxigt med utsikt över havet från egen balkong. Eget gym och pool med bar i anslutning. Man får låna badhanddukar, liggunderlag och parasoll till stranden. Vi hade halvpension och både frukosten och middagen vr utsökt. Litet fånigt att behöva betala extra för vatten till middagen, ganska dyrt, när man får gratis vatten på rummet hela tiden.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack Jan E
Omdömet skrevs 11 april 2018

Hotellet ligger perfekt om du vill ha nära till vatten, shopping och "det du förväntar dig" om du reser till Dubai.
Underbart läge, med rena rymliga rum med utsikt över havet.
Fantastisk strand som du får plats på utan att trängas.
Närheten till fina shoppinggatan The Walk ligger precis vid stranden & hotellet.
Maten utsökt, servicen likaså.
Airconditionen ger så kallt att du inte kan ha den i botten, du fryser du, så det är skönt.
När transferbussen hämtade & lämnade andra resenärer var vi glada att vi valt denna del av Dubai.
Fria liggunderlag till stranden, likaså handdukar och parasoll.
Gratisbussar flera ggr om dagen om man bokar den tex t&r Dubai mall.

Det ända som är tråkigt är att poolen inte har sol hela dagen, man får passa på den stunden på dagen som den lyser där. Men det var inget som störde.

Slutligt betyg - bästa hotellet jag bott på!

Datum för vistelsen: april 2018
Tack js762016
Yasser M, Cluster General Manager på JA Ocean View Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2018

Dear js762016,

Thank you for taking the time to share your review here on TripAdvisor.

I am happy to know that you had an enjoyable stay with us and a wonderful time in Dubai.

However I am equally concerned though that you felt let down by your poolside experience. Please allow me to recommend our pool deck area and the utilization of our private beach and pools situated at our sister property, JA Jebel Ali Golf Resort with complimentary shuttle service to take you to and from the resort

We hope to welcome you back to the hotel hopefully in the not too distant future.

Warm regards,

Yasser Mansour
Cluster General Manager

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

18e våningen, underbar havsutsikt!
Rent och fräscht överallt. Rummet städades två gånger per dag, handdukar byttes båda gångerna (fast vi hade hängt upp på tork) + tofflorna vid sängen och choklad vid sänggående. Vattenflaskor gratis på rummet varje dag. (AC överallt.)

Mycket god service, tillmötesgående personal.
Härlig pool med poolbar/mat.
Kort promenad till sandstrand och strandpromenaden. Utlåning av badlakan, liggunderlag och parasoll varje dag (gratis).
Stor frukostbuffé, finns något för alla smaker.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack Cecilia W