Omdömet skrevs 4 augusti 2018 från mobil enhet

Jag och min partner åkte hit på vår bröllopsresa och vi är verkligen nöjda med vår vistelse! Hotellet är fräscht med städning varje dag, rummet kändes lyxigt (vi bodde i ett deluxerum med havsutsikt), frukostbuffén är kanon och personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående - speciellt Ragi (som är mycket vid poolområdet). Han såg till att man trivdes extra bra med sin glada personlighet och härliga sätt att vara på! Även personalen i restaurangen var väldigt serviceminded och pratade gärna med en medan dem exempelvis stekte en omelett eller pannkaka till en. Vi rekommenderar absolut detta hotell till andra!

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack swedenlouise
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2018

Dear swedenlouise,

Thank you for choosing Sofitel Dubai Jumeirah Beach and for sharing your feedback on Trip Advisor.

We are glad to hear that you enjoyed your stay with us and you were well looked after by our staff offering the best service quality.
Your positive feedback will definitely be shared with the team members & Ragi.

We look forward to welcome you again soon.

Kind regards,

Tamara El Lakkis
Guest Experience Manager

Omdömet skrevs 22 juni 2018 från mobil enhet

Vi älskade:
- Läget. Nära till strand, bra restauranger och marinan.
- Renligheten. Städning varje dag och fräscht och fint.
- Trevlig personal som tog väl hand om en vid ankomst och avfärd samt alltid hälsade.

Saker som kan förbättras:
- 2000 AED i deposition är sjukt mycket pengar.
- Poolområdet. Fin pool m.m men dåligt planerad. Fanns inte mycket platser.

Skulle kunna bo här igen!

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack ida708
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade 24 juni 2018

Dear Valued guest,

Thank you for staying at Sofitel Dubai Jumeirah Beach on your recent visit to Dubai. I'm glad you enjoyed your stay and liked the location and our services.

Thank you for the comment concerning the pool, we are currently redesigning the whole pool area to provide a better experience for our guests.

We look forward to welcoming you back again soon.

Hussein Al Kurdi
Director of Operations

Omdömet skrevs 10 maj 2018 från mobil enhet

Fantastiskt lläge otroligt trevlig personal. Härligt pool område med den bästa servicen. Rory gjorde allt han kunde för att vi skulle trivas. Vill tipsa om att utnyttja Uber taxi det finns 9000 bilar i stan så enkelt att boka o till samma pris.

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack AnetteG132
SofitelDubaiJBR, Responsable relations clients på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade 11 maj 2018

Dear Valued guest,

Firstly, I want to thank you for choosing Sofitel Dubai Jumeirah Beach for your stay in Dubai.
And thank you for taking the time to share your experience with us.

It is always a pleasure to receive positive feedback.

We are convinced that this feedback will have a positive effect and stimulates them to offer an even better service.

We hope to welcome you again in the future and that your next visit will be good or better as you previous one.

Salma Istembouli
In Charge of Guest Experience
Sofitel Dubai Jumeirah Beach

Omdömet skrevs 27 april 2018 från mobil enhet

Fantastik service. Väldigt trevlig personal.
Flotta rum med utmärkt roomservice och renhållning.

Poolområdet är det bästa. Väldigt bra personal som kommer med uppfriskningar og kalla handdukar.

Frukostbuffé av särklass!

Kan bara ge de bästa rekommendationer på detta fina hotell.

Bodde här: april 2018, reste som ett par
Tack RadomBergen
SofitelDubaiJBR, Responsable relations publiques på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2018

Dear Mr Radom,

Thank you for your exellent feedback.

We are pleased to read that you had a fantastic week in our property. Your compliments about our friendly and attentive staff are very valuable as they encourage us to keep improving the quality of our services to exceed your expectations. I will share you comment with our staff.

We look forward to welcoming you back again soon,

Salma Istembouli
In Charge of Guest Experience

Omdömet skrevs 9 maj 2017

Vi åkte ett gäng tjejer från Sverige för en lång-weekend till Dubai och hade bestämt oss för att bo nära marinan eller beachen. Vi hade hört mycket bra om just detta hotel och bokade det då vi inte ville bo långt ute på palmen.

Vi anlände sent på kvällen och blev bra bemötta i receptionen om än det tog en evighet att checka in. Varför förstod vi senare. De var "slut" på standardrum och hade valt att uppgradera två av våra 4 rum. Detta var förstås inget vi andra uppskattade utan pratade med receptionen som efter mycket om och men uppgraderade de två andra också. Sviterna var magiska och hamndade på våning 28 och 29. Vilken utsikt, vilken rymd, vilka sängar... Detaljerna var lyx. Bose surround system, Hermes dusch-tvålar, Nespresso-maskin mm. Två balkonger som vette ut över Persiska viken. Otroliga rum. Rekommenderar varmt att boka det bättre rummen.

Ursäkta mig för min freudianska felsägning, men kan tyvärr inte herrns namn. Men det var en lång, mörk man som arbetade på hotellet som var magisk. Otroligt service-minded man som gjorde det där lilla extrra för gästerna. Stjärna till honom.

Hotellet ligger otroligt bra, med en 2-minuters promenad till stranden. Hotellet gav en liten bag som du kunde ta med till stranden som bestod av handdukar, vatten och en portabel "solbädd". Dock är det otroligt svårt för taxi-bilarna att ta sig in till hotellet då det är lite av en flaskhals. Vill ni ta taxi, så rör er ut mot stora vägen och plocka en där. Då sparar ni allt mellan 15-45 minuter.

Hotellet serverade oss mat 02 på natten då vi anlände sent, otroligt hjälpsamma.

Strunta i att be herrarna att ta upp baggaget på rummet - det tar en väldigt lång tid - så vill du iväg på en gång och inte vill vänta ngn timme, ta med dem själv.

Enda anledningen till varför de inte fick en fullpott av mig var för att det tog lång tid vid inceckning samt att vi kände oss lite förda bakom ljuset då de visste att det endast fanns 2 standard-rum. Samt att solbäddarna tog slut väldigt fort och det är begränsat med sol runt poolen och "sol-området". I baren serverar de alkohol från kl 12. Samt att det är alldeles för få hissar för så stort hotell - där får du vänta länge.

Men kan varmt rekommendera hotellet och skulle absolut kunna tänka mig att bo här igen.

Tips för att välja rum: Högra våningar, sviterna är att rekommendera
  • Bodde här: april 2017, reste med vänner
2  Tack Veronika B
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2017

Dear Ms. Veronika,

It is with great pleasure that we read your review about the Sofitel Dubai Jumeirah Beach!

We are happy you have chosen our hotel for your long weekends with your friends.

Your wonderful words about our caring ambassadors, the quality of our facilities, location and attention to detail means a lot to our team. We take great pride in the authentic service and experiences we provide to our guests.
I will make sure to share your kind words with Qassim.

It is only with your feedback that we are able to create exceptional memories for our guests. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future.

Kind Regards,
Omayma Mourai