“Grymt läge!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Sofitel Dubai Jumeirah Beach
Rankad som nummer 65 av 561 hotell i Dubai
Omdömet skrevs maj 9 2017

Vi åkte ett gäng tjejer från Sverige för en lång-weekend till Dubai och hade bestämt oss för att bo nära marinan eller beachen. Vi hade hört mycket bra om just detta hotel och bokade det då vi inte ville bo långt ute på palmen.

Vi anlände sent på kvällen och blev bra bemötta i receptionen om än det tog en evighet att checka in. Varför förstod vi senare. De var "slut" på standardrum och hade valt att uppgradera två av våra 4 rum. Detta var förstås inget vi andra uppskattade utan pratade med receptionen som efter mycket om och men uppgraderade de två andra också. Sviterna var magiska och hamndade på våning 28 och 29. Vilken utsikt, vilken rymd, vilka sängar... Detaljerna var lyx. Bose surround system, Hermes dusch-tvålar, Nespresso-maskin mm. Två balkonger som vette ut över Persiska viken. Otroliga rum. Rekommenderar varmt att boka det bättre rummen.

Ursäkta mig för min freudianska felsägning, men kan tyvärr inte herrns namn. Men det var en lång, mörk man som arbetade på hotellet som var magisk. Otroligt service-minded man som gjorde det där lilla extrra för gästerna. Stjärna till honom.

Hotellet ligger otroligt bra, med en 2-minuters promenad till stranden. Hotellet gav en liten bag som du kunde ta med till stranden som bestod av handdukar, vatten och en portabel "solbädd". Dock är det otroligt svårt för taxi-bilarna att ta sig in till hotellet då det är lite av en flaskhals. Vill ni ta taxi, så rör er ut mot stora vägen och plocka en där. Då sparar ni allt mellan 15-45 minuter.

Hotellet serverade oss mat 02 på natten då vi anlände sent, otroligt hjälpsamma.

Strunta i att be herrarna att ta upp baggaget på rummet - det tar en väldigt lång tid - så vill du iväg på en gång och inte vill vänta ngn timme, ta med dem själv.

Enda anledningen till varför de inte fick en fullpott av mig var för att det tog lång tid vid inceckning samt att vi kände oss lite förda bakom ljuset då de visste att det endast fanns 2 standard-rum. Samt att solbäddarna tog slut väldigt fort och det är begränsat med sol runt poolen och "sol-området". I baren serverar de alkohol från kl 12. Samt att det är alldeles för få hissar för så stort hotell - där får du vänta länge.

Men kan varmt rekommendera hotellet och skulle absolut kunna tänka mig att bo här igen.

Tips för att välja rum: Högra våningar, sviterna är att rekommendera
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2017, reste med vänner
2  Tack Veronika B
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade maj 10 2017

Dear Ms. Veronika,

It is with great pleasure that we read your review about the Sofitel Dubai Jumeirah Beach!

We are happy you have chosen our hotel for your long weekends with your friends.

Your wonderful words about our caring ambassadors, the quality of our facilities, location and attention to detail means a lot to our team. We take great pride in the authentic service and experiences we provide to our guests.
I will make sure to share your kind words with Qassim.

It is only with your feedback that we are able to create exceptional memories for our guests. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future.

Kind Regards,
Omayma Mourai
Guest Experience Manager

Omdömet skrevs mars 17 2017 från mobil enhet

Sånt ljuvligt ställe. Perfekt läge, gå bara över vägen så är du på stranden. Finns hiss från poolen området till strandpromenad. Poolen är underbar. De serverar då och då små lyxiga glassar, drinkar, juicer för refreshment. Frukost buffén är helt galen, SÅ mycket mat, tjusigt och elegant. ⭐️ Återkommer gärna hit! Rummen fräscha, stora och välplanerade. Älskar allt med detta hotell och läge!

Bodde här: Maj 2016, reste med vänner
Tack Linda J
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade mars 18 2017

Käre Linda, Tack för din återkoppling och för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter. Vi ser fram emot att få välkomna dig som vår gäst igen! Med vänlig hälsning, Simon Stewart

Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Fint, lyxigt hotell med bra läge nära stranden och promenaden samt massor med bra restauranger. Vänlig personal.
Väldigt bra frukostbuffé. Lite slitna möbler och ganska liten pool. Utsikt på havet kunde ha varit bättre.

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack 1234aron
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade mars 14 2017

Käre Aron, Tack för din återkoppling och för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter. Vi ser fram emot att få välkomna dig som vår gäst igen! Med vänlig hälsning, Simon Stewart

Omdömet skrevs december 22 2016 från mobil enhet

Superbra läge, supermysig poolområde med infinity pool, trevlig personal och underbar frukostbuffé
Nära till Dubai Marina, fin strandpromenad och nära till olika restauranger endast 50 meter till stranden!

Bodde här: Maj 2016
Tack Raquel W
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade december 24 2016

Dear Raquel, Thank you for your visit and for taking the time to share your experience with other travellers. We are pleased that you enjoyed our staff, location and cozy poolside area. We do hope you will return and stay with us in the future. Kind Regards, Simon Stewart

Omdömet skrevs november 12 2016

Vackert designade och väl utrustade rum. En otroligt vänlig och omhändertagande personal, från chefsreceptionisten till rumsvårdaren. Poolen gemytlig, sagolikt spa, ljuvliga terasser för såväl frukost som middag. Och så köket! Vilken mat! Hög kulinarisk nivå! Oavsett om kvällens tema var fransk bistro eller arabisk festmåltid fanns alltid alternativ för den som hellre vill ha något mer mean stream. Den närvarande chef de la cuisine satte en ära i att presentera o lägga upp maten och var alltid lyhörd för gästernas preferenser. Denna inställning präglade också serveringspersonalens arbete. Vi åt alla middagarna på hotellet pga restaurangens höga kulinariska kvalitet.

• Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack Magna1941
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade november 22 2016

Dear Guest,

Thank you for sharing your experience with us here on Trip Advisor.
I am very pleased to hear that you enjoyed your stay and that the room and the culinary offers were particular highlights for you. Service is incredibly important to us and I am very happy that you found our staff friendly and caring.
We all look forward to welcoming you back to Sofitel Dubai Jumeirah Beach in the not too distant future.

Kind regards,
Gabor Bors

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Dubaihotell
JA Ocean View Hotel
Shangri-La Hotel, Dubai
Nr 16 av 561 i Dubai
703 omdömen
Visa priser

Besökt Sofitel Dubai Jumeirah Beach? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sofitel Dubai Jumeirah Beach

Adress: The Walk | Jumeirah Beach Residence, Dubai, Förenade Arabemiraten
Telefonnummer:
Region: Förenade Arabemiraten > Emirate of Dubai > Dubai > The Marina
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 21 av Strandhotell i Dubai
Nr 35 av Romantiska hotell i Dubai
Nr 36 av Familjehotell i Dubai
Nr 45 av Affärshotell i Dubai
Nr 58 av Lyxhotell i Dubai
Prisklass: 1 422 kr - 5 231 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Sofitel Dubai Jumeirah Beach 5*
Antal rum: 438
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sofitel Dubai Jumeirah Beach. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Sofitel Dubai Jumeirah Beach Hotel Dubai

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?