“Fint hotell vid stranden ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 12 sidor till!
Sofitel Dubai Jumeirah Beach
Rankad som nummer 66 av 556 hotell i Dubai
Omdömet skrevs januari 27 2016 från mobil enhet

Fint hotell med bra läge vid stranden. Perfekt om det är de man är ute efter. Eftersom taxi är billigt så tar man sig lätt till shoppingcentra i Dubai. God frukost, enormt stort utbud trevlig personal.
Poolområdet var fint. Trevligt med god mat och vattenpipa. Rummen var stora och fräscha. Fint badrum i marmor. Stranden var bara rakt över vägen. Mycket folk på stranden.

Bodde här: Oktober 2015, reste med familjen
1  Tack Josefina B
SofitelDubaiJBR, Guest Relations Manager på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade januari 31 2016

Kära Josefina, Tack för din återkoppling och för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter. Vi ser fram emot att få välkomna dig som vår gäst igen! Med vänlig hälsning, Simon Stewart

Omdömet skrevs januari 3 2016

Vi bodde här i 9 nätter och trivdes väldigt bra. Rummet hade delvis havsutsikt med en liten balkong. Dusch och badkar och avskiljd toalett. Det var rent och snyggt och handdukarna var vita och av bra kvalitet. Frukosten var fantastisk, det fanns hur mycket som helst att välja på. Färskpressade juicer, frukt, bröd, varma rätter (de hade både bacon av nöt och vanligt bacon, äggröra osv.) Det fanns allt man kunde önska sig.
Hotellet ligger väldigt bra, tvärs över gatan har man stranden och man får ett strand kit bestående av en matta som man ställer upp så man får ryggstöd, handduk och vatten i en väska, man lämnar tillbaka varje dag och får nytt varje morgon. Önskar man hyra parasoll så finns det. Stranden är fin och det finns många restauranger att äta lunch på.
Hotellet ligger vid the walk, många restauranger cafeer att välja på och man går och strosar där väldigt trevligt.
På baksidan av hotellet ligger en tram station, därifrån åker man och kan byta till Metro för att ta sig vidare t.ex til Dubai Mall.
Vi var mycket nöjda och jag kan tänka mej att bo på hotellet igen. Väldigt vänlig och trevlig personal. Poolen är ganska liten men det var aldrig någon trängsel, Det fanns alltid solstolar, när vi kom från stranden och stannade till vid poolen. Det var skugga vid poolen på fm men på em kom solen dit. Perfekt att kunna bada både i havet och poolen. Det är enkelt att åka tram och metro och väldigt bra med så nära till stationen. Rekommenderar hotellet. De hade väl fungerande WIFI.

Tips för att välja rum: Vi bodde på våning 33, man får en bättre utsikt om man bor lite högre upp, Det var aldrig lång vänta ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2015, reste med familjen
Tack kajo189868
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade januari 4 2016

Dear Guest,
Thank you very much for taking the time to write a review of your recent stay at Sofitel Dubai Jumeirah Beach. We are glad to know that you enjoyed your stay with us and we thank you for complimenting our staff and pointing out our excellent location, close to both shopping and the beach. We hope that you present us with the opportunity to welcome you back to Sofitel in the near future!
Sincerely,

Omdömet skrevs december 11 2015

Min fru och jag skulle fira vår bröllopsdag lite extra och bestämde oss för att resa till Dubai över en långweekend. Valet föll på Sofitel Jumeirah Beach. Det behövde vi inte ångra. Hotellet är inte helt nytt men den håller ändå mycket hög klass. Servicen och maten är bland det bästa jag har någonsin varit med om! Personalen är mycket proffsiga och trevliga och det var sällan man behövde be om hjälp då den erbjöds nästan alltid innan man han hann fråga! Jag kan också nämna att det är väl värt pengarna att uppgradera rummen till Club eller executive med tillgång till Club Lounge. Det enda som man kan kanske ha en åsikt om är att det byggs ganska mycket i närheten och kan av några upplevas som störande. Men! Det byggs överallt i Dubai och det kan vara svårt att hitta ett område där det inte pågår några byggen.

Tips för att välja rum: Ta ett Club room! Då får man havsutsikt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: December 2015, reste som ett par
Tack Steven G
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade december 12 2015

Dear Guest,

What a wonderful review of your stay at Sofitel Dubai Jumeirah Beach ! Thank you so much for your kind words about our hotel and the service.
Please rest assured that I will pass on your compliments to the entire staff.
We hope to soon welcome you back.

With kind regards,

Omdömet skrevs december 3 2015

Vi fick ett mycket trevligt bemötande när vi anlände till hotellet. Vi kom ganska tidigt på morgonen så vårt rum var inte klart ännu, men receptionisten tog mitt mobilnummer och sade att hon skulle ringa när rummet var klart och det gjorde hon. Rummet kändes rymligt, var rent och fräscht och hade väldigt sköna sängar. Vi hade balkong mot poolen, men var inte störda alls av ljud etc.
Hotellet har ett perfekt läge vid strandpromenaden med ett stenkast till stranden och med en kort promenad till metron. Ett stort plus till det beach-kit man får låna som består av ett liggunderlag, handduk och vatten. Mycket bra service. Poolområdet är ganska trångt och det kanske kan vara bra att veta att solen inte kommer dit förrän vid 12.30-tiden.
Det som jag upplever som mycket märkligt är hanteringen av depositionen. Man får lämna en deposition om UED 1000 vid in-checkningen - inget konstigt med det. Tanken är ju sedan att turistskatten och det man köpt på hotellet ska dras från depositionen och överskottet ska betalas tillbaka till mig som gäst. Jag lämnade deposition när vi checkade in och när vi checkade ut drogs skatter och kostnader från mitt konto. Depositionen har jag dock inte fått tillbaka. Jag kontaktade hotellet och efter en del mejlväxlande fick jag beskedet att det tar två till tre veckor till återbetalning sker. Efter tre veckor kontaktade jag hotellet igen, denna gång fick jag inte något svar alls. Nu har det gått fyra veckor sedan vi checkade ut och jag har fortfarande inte fått tillbaka depositionen. Ett mycket märkligt sätt att hantera sina gäster på tycker jag, särskilt eftersom detta ska vara ett 5-stjärnigt lyxhotell!

Bodde här: November 2015, reste som ett par
3  Tack Katarina L
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade december 11 2015

Dear Guest,

Thank you very much for your compliments shared here on Tripadvisor.
I am delighted to read that you enjoyed your recent stay at Sofitel Dubai Jumeirah Beach, especially the service extended by all our colleagues. Concerning the deposit refund, sometimes delay may occur, depending on the communication between the banks. Should you still encounter any problem, please contact me directly and I shall do my best to assist.
Thank you very much again for all your kind words and we are looking forward to welcoming you back in the near future.

Sincerely,

Omdömet skrevs november 6 2015 från mobil enhet

Jag och hustrun bodde på hotellet en vecka. Servicen är förstklassig vilket nästan kan sägas om hela Dubai. Taxi, tåg, varuhus, restauranger; överallt får man riktigt bra och snabb service.
Frukosten är super. Likaså läget . Nära till strand och marina.
Det lilla negativa består i svagt TV-utbud och lyhört om nan bor i rum med connecting door.

Bodde här: November 2015, reste som ett par
Tack Magnus L
SofitelDubaiJBR, Director of Operations på Sofitel Dubai Jumeirah Beach, svarade på det här omdömetSvarade november 8 2015

Dear Guest,

We really appreciate you taking the time to share your experience with us here on Trip Advisor.
I am very pleased to hear that you enjoyed your stay and our location and breakfast were particular highlights for you. Service is incredibly important to us and I am very happy that you found our staff friendly and helpful.

We all look forward to welcoming you back to Sofitel Dubai Jumeirah Beach in the not too distant future.

Kind regards,
Gabor Bors

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Dubaihotell
Hilton Dubai Jumeirah
Nr 68 av 556 i Dubai
3 012 omdömen
Grosvenor House Dubai
Visa priser

Besökt Sofitel Dubai Jumeirah Beach? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Sofitel Dubai Jumeirah Beach

Adress: The Walk | Jumeirah Beach Residence, Dubai, Förenade Arabemiraten
Telefonnummer:
Region: Förenade Arabemiraten > Emirate of Dubai > Dubai > The Marina
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 22 av Strandhotell i Dubai
Nr 35 av Romantiska hotell i Dubai
Nr 38 av Familjehotell i Dubai
Nr 45 av Affärshotell i Dubai
Nr 61 av Lyxhotell i Dubai
Prisklass: 1 531 kr - 4 609 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Sofitel Dubai Jumeirah Beach 5*
Antal rum: 438
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Ctrip TA, Hotels.com, Agoda, ACCOR, Expedia, Ebookers, TripOnline SA, Hotelopia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Sofitel Dubai Jumeirah Beach. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Sofitel Dubai Jumeirah Beach Hotel Dubai

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?