Omdömet skrevs 9 juli 2017 från mobil enhet

Magnifik Hotel jag och min familj känner oss trygga och som vi är hemma. Fantastiskt personalen vi fick hjälp hela tiden väldigt trevliga människor.
Fantastiskt restaurangerna i hotel frukost underbart 8 olika lander som man kan pröva frukost, träffa delfinerna det var underbart. Vi kan inte sluta simma hela dag. Städning personalen är fantastiskt vår rum var alltid städning.

Bodde här: maj 2017, reste med familjen
1  Tack Nefertiti O
Omdömet skrevs 24 juni 2017

Har nu spenderat 1 v på Palm Atlantis. Skriver ner lite erfarenheter om frågor vi själva hade. Vi åkte 2 vuxna och en 12-årig son. Personalen på hotellet var mycket trevlig och tillmötesgående. Det ingick halvpension då vi bokade med Apollo. Wifi ingår och det är mycket bra och snabb teckning på hela resorten (ska inte ingå enl Apollo men det gjorde det, Bli annars medlem på Emirates Skywards så är det kostnadsfritt. Taxi kostar ca 100 AED från flygplatsen men ni får förmodligen en dyrare taxi (Lexus, Mercedes 150 AED) då ni säger att ni ska till Palm Atlantis. Dricka ingår ej i måltiderna (till frukost ingår kaffe, te eller choklad). Går bra att köpa till vatten, 1.5l =20 AED eller en öl. 1 liten Heineken till middag 24 AED, Frukosten bestod av en stor buffe och det går bra att äta brunch. Lunch åt vi inte då det var så varmt, tog med oss bananer från frukosten. Vattenflaskor fås på rummet, det är bara att beställa in mer från städpersonalen utan kostnad, även detta tog vi med oss till stranden/polen. Vi beställde dricka vid behov på vattenlandet (18 AED stor dricka). Vattenlandet uppskattades mycket, trots att ena tornet var avstängt för underhåll då vi var där (Juni). Rent och städat överallt. Lite lukt var det från heltäckningsmattan då det är väldigt fuktigt på plats (löste sig genom att hela tiden hålla balkongdörren stängd och låta AC`n jobba).
Vi gjorde ett dyk med hjälmar i stora akvarietanken /16000 fiskar( och det var mycket trevligt).
Det finns en gratis buss som går till Emirates Mall, var bara in till stan 1 gång då vi har varit i Dubai flera gånger.
Sammantaget en mycket bra resa. Varmt i Juni så mindre turister - inga köer vid vattenlandet, garanterat lediga stolar vid stranden.

• Bodde här: juni 2017, reste med familjen
2  Tack Tommi R
Omdömet skrevs 29 maj 2017 från mobil enhet

Vi bodde i ett underbart rum. Familjen trivdes mycket bra med vattenparken. Resorten har mängder med aktiviteter. Mat och dryck är mycket dyrt och jag anser det vara prisvärt att köpa till halvpension. Maten på hotellets restauranger är helt magisk. Det här ett ställe du inte behöver lämna om du inte vill under din semester. Nackdelen är att det är väldigt mycket folk som bor på hotellet. Detta är ett familjehotell där framförallt barnen kommer att trivas. Vi älskade det och kommer säkert återvända om vi har råd.

Bodde här: maj 2017, reste med familjen
1  Tack dicste
Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Atlantis , The Palm är ett otroligt lyxigt ställe men oxå väldigt dyrt. Vattenparken är helt otroligt och man som vuxen blir som barn på nytt. Kanske inget för de absolut minsta barnen men gillar man som sagt som vuxen vatten är detta ett mycket roligt ställe. De tråkiga är utsikten dagtid då man mot land mest ser byggnader som är under uppbyggnad. Nattetid är de desto vackrare. Enorm frukostbuffé men dock Väldigt dyr!! Ca 700svenska kr för 2 st.

Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Linda A
Omdömet skrevs 4 mars 2017 från mobil enhet

Vi besökte hotellet 1 vecka på sportlovet 2017 med våra två lågstadiebarn.
Vi bodde i ett Deluxerum på våning 18 med utsikt över Dubais skyline - rekommenderas!
Hemifrån hade vi bokat halvpension så frukost och middag ingick samt 50% på lunch. Det var prisvärt eftersom det var höga priser på restaurangerna.
Mycket bra mat, tyckte vi! Vi testade Nasimi, den libanesiska och den italienska restaurangerna. Bra service och hög nivå på kvalitén.
Buffén var okej men hög ljudvolym (vi testade Saffron). Välj att sitta utomhus så är det lugnt och trevligt.
Vattenlandet var mycket uppskattat av hela familjen. Missa inte Shark Attack som passar stora som små, och där man får åka vattenrutschbana med fiskar simmandes runt omkring. Tyvärr stängdes stora delar av under vår resa pga renovering. Synd.
Bra gym och trivsamt spa.
Allt var glänsande rent och vårt rum hade perfekt städning två gånger per dag.
Hotellet har många stora, häftiga akvarier som innehåller massor av fina fiskar.
Mycket trevlig och tillmötesgående personal.
De minus vi upplevde var att poolerna inte var uppvärmda så det var mycket kallt i vattnet tyckte vi vuxna. I havet fanns maneter så där fick man inte bada.

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
1  Tack eskila2015