“Fantastiskt hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Atlantis, The Palm
Rankad som nummer 116 av 561 hotell i Dubai
Omdömet skrevs september 20 2017

Reste hit för att fira min 45-års dag, jag och min man, & vi blev inte besvikna! Magnifikt hotell och otroligt trevlig personal och väldigt mycket att uppleva på hotellet. Vi var dock där under lågsäsong, nu i mitten av september (precis kommit hem), så det var helt ok med folk. Jag kan tänka mig att under högsäsong så blir det alldeles för mycket folk och köer överallt! Mycket bra frukost som ingick i vårt rum - imperial club. Värt att lägga till i sitt rum för detta räcker gott och väl istället för att köpa till lunch eller middag + att vi gjorde mycket rundresor, där middag ingick, så vi behövde inte ha det på hotellet.

Bodde här: September 2017
1  Tack Malin K

Omdömet skrevs juli 9 2017 från mobil enhet

Magnifik Hotel jag och min familj känner oss trygga och som vi är hemma. Fantastiskt personalen vi fick hjälp hela tiden väldigt trevliga människor.
Fantastiskt restaurangerna i hotel frukost underbart 8 olika lander som man kan pröva frukost, träffa delfinerna det var underbart. Vi kan inte sluta simma hela dag. Städning personalen är fantastiskt vår rum var alltid städning.

Bodde här: Maj 2017, reste med familjen
Tack Nefertiti O
Omdömet skrevs juni 24 2017

Har nu spenderat 1 v på Palm Atlantis. Skriver ner lite erfarenheter om frågor vi själva hade. Vi åkte 2 vuxna och en 12-årig son. Personalen på hotellet var mycket trevlig och tillmötesgående. Det ingick halvpension då vi bokade med Apollo. Wifi ingår och det är mycket bra och snabb teckning på hela resorten (ska inte ingå enl Apollo men det gjorde det, Bli annars medlem på Emirates Skywards så är det kostnadsfritt. Taxi kostar ca 100 AED från flygplatsen men ni får förmodligen en dyrare taxi (Lexus, Mercedes 150 AED) då ni säger att ni ska till Palm Atlantis. Dricka ingår ej i måltiderna (till frukost ingår kaffe, te eller choklad). Går bra att köpa till vatten, 1.5l =20 AED eller en öl. 1 liten Heineken till middag 24 AED, Frukosten bestod av en stor buffe och det går bra att äta brunch. Lunch åt vi inte då det var så varmt, tog med oss bananer från frukosten. Vattenflaskor fås på rummet, det är bara att beställa in mer från städpersonalen utan kostnad, även detta tog vi med oss till stranden/polen. Vi beställde dricka vid behov på vattenlandet (18 AED stor dricka). Vattenlandet uppskattades mycket, trots att ena tornet var avstängt för underhåll då vi var där (Juni). Rent och städat överallt. Lite lukt var det från heltäckningsmattan då det är väldigt fuktigt på plats (löste sig genom att hela tiden hålla balkongdörren stängd och låta AC`n jobba).
Vi gjorde ett dyk med hjälmar i stora akvarietanken /16000 fiskar( och det var mycket trevligt).
Det finns en gratis buss som går till Emirates Mall, var bara in till stan 1 gång då vi har varit i Dubai flera gånger.
Sammantaget en mycket bra resa. Varmt i Juni så mindre turister - inga köer vid vattenlandet, garanterat lediga stolar vid stranden.

• Bodde här: Juni 2017, reste med familjen
1  Tack Tommi R
Omdömet skrevs maj 29 2017 från mobil enhet

Vi bodde i ett underbart rum. Familjen trivdes mycket bra med vattenparken. Resorten har mängder med aktiviteter. Mat och dryck är mycket dyrt och jag anser det vara prisvärt att köpa till halvpension. Maten på hotellets restauranger är helt magisk. Det här ett ställe du inte behöver lämna om du inte vill under din semester. Nackdelen är att det är väldigt mycket folk som bor på hotellet. Detta är ett familjehotell där framförallt barnen kommer att trivas. Vi älskade det och kommer säkert återvända om vi har råd.

Bodde här: Maj 2017, reste med familjen
1  Tack dicste
Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Atlantis , The Palm är ett otroligt lyxigt ställe men oxå väldigt dyrt. Vattenparken är helt otroligt och man som vuxen blir som barn på nytt. Kanske inget för de absolut minsta barnen men gillar man som sagt som vuxen vatten är detta ett mycket roligt ställe. De tråkiga är utsikten dagtid då man mot land mest ser byggnader som är under uppbyggnad. Nattetid är de desto vackrare. Enorm frukostbuffé men dock Väldigt dyr!! Ca 700svenska kr för 2 st.

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Linda A
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Dubaihotell
1,9 km bort
Shangri-La Hotel, Dubai
Nr 17 av 561 i Dubai
765 omdömen
Visa priser

Besökt Atlantis, The Palm? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Atlantis, The Palm

Adress: Crescent Road | The Palm, Dubai, Förenade Arabemiraten
Telefonnummer:
Region: Förenade Arabemiraten > Emirate of Dubai > Dubai
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 22 av Affärshotell i Dubai
Nr 32 av Strandhotell i Dubai
Nr 40 av Familjehotell i Dubai
Nr 42 av Romantiska hotell i Dubai
Nr 74 av Spahotell i Dubai
Nr 104 av Lyxhotell i Dubai
Prisklass: 2 520 kr - 19 140 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Atlantis, The Palm 5*
Antal rum: 1539
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Atlantis, The Palm. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Atlantis The Palm Dubai
Atlantis The Palm Hotel Dubai

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?