Omdömet skrevs 25 oktober 2014

Besökte hotellet med familjen i augusti 2014 . Rummen va ok pool områdena kanon tjejerna som hade hand om barnen kanon och med lite dricks så även servitörer i barer och restauranger . MEN maten va ska ja säga gick ner på dom två veckor vi var där det har inte hänt på all-inclusive tidigare om jag säger så . Personalen i reception skulle behöva en charmkurs .

Datum för vistelsen: augusti 2014
Tack Bernt S
Omdömet skrevs 6 juli 2014

Jag åkte dit med min familj och en kompis runt midsommar och var där två veckor.
Vi fick ett rum precis vid havet, underbart läge!

Både servitörerna, badvakterna och övrig personal som jobbade i receptionen och stod i barerna var otroligt hjälpsamma och trevliga.
Dom har ett animation team på hotellet som var otroligt bra!
På kvällarna har dom dans på scenen för de minsta med låtar som t.ex "huvud, axlar, knä och tå" med personal som leder allting. Samtidigt som detta är så har dom dans för de äldre barnen, olika klubbdanser och allmänt mingel.
Kvällsunderhållningen var varierad, jag tyckte den var rolig och dom har lagt ner tid på showerna i animation team, publiken fick delta en hel del.

Varje dag var det olika aktiviteter på hotellet såsom beach volleyboll, dart, zumba, fotboll och vattengympa m.m även här var dom från animation team med så det var dom som höll i alla aktiviteter och underhållningen.

Poolerna var jättebra, vattenlandet rent och fräscht.
Vid varje vattenruschkana fanns det 1-2 badvakter som skickade iväg en ner för vattenrutschkanorna, även badvakterna var otroligt trevliga och skämtade gärna med en och hade bra koll på allt som hände. Även de pooler där det inte fanns vattenrutschkanor fanns det badvakter som kollade så att allt var som det var.

Restaurangen var ren och fräsch vi var 7 stycken i vårt sällskap och fick alltid bord, vissa kvällar var det mer folk där och man kanske inte fick dricka direkt serverat till bordet vilket dock är förståeligt. Men det var mycket bra service även från servitörerna.
Man kunde även sitta utomhus och äta.
Maten var liknande varje dag, men det fanns alltid säkra kort som t.ex pommesfrites, pasta och pizza. Det fanns bröd till alla måltider som alltid var färskt. Även frukt fanns.
Till frukost fanns det både yoghurt, sallad, flingor, ägg och pannkakor. Man blev alltid mätt på alla måltider om man säger så.

Rummen var bra städade, inte så mycket möbler men man spenderar ju knappt någon tid där, vi bodde i en bungalow 4 personer, 1 vuxen 2 tonåringar och 1 småbarn.
I rummet vi fick fanns en dubbelsäng, 2 enkelsängar, ett skrivbord och 2 st avlastningsbord, en stor spegel och en mindre + 3 stycken garderober.
Det fanns även en tv med rätt så många kanaler.
AC fanns i alla rum och utrymmen såsom restaurangen, lobbyn.

Stranden var fin med fin sandstrand och långgrund strand, på stranden fanns en bar där du kan hämta dricka. Solstolar fanns det gott om tycker jag, även på stranden fanns badvakter och servitörer som gick och samlade in glas och muggar.
På stranden fanns det även trampbåtar och kajak som man kunde ge sig ut på sjön med, gratis.
Paragliding, bananbåt osv fanns också men mot kostnad, vet inte hur mycket dock.

Taxi in till medinan kostade 7 dinar för oss, väl inne i medinan kändes det säkert, folk pratade gärna och erbjöd en och bjöd in en i affärerna men dom tålde ett nej vilket var skönt.

Jag tycker att hotellet var jättebra och är en klar 5/5, jag och min kompis båda tjejer på 16 år från Sverige var väldigt populära och alla visste vilka "the two girls from Sweden" var, även fast vi var tjejer och många flörtade med oss och ville ut och träffa oss efter sitt jobb osv var det aldrig något otrevligt över det.
Alla accepterade ett nej och dom kände till vilken gräns man kunde skämta osv om man säger så.
Det var aldrig någon som rörde oss på ett otrevligt sätt, alla hade respekt för en och tog hand om en.
På många andra hotell har ofta tjejer särbehandlats som att t.ex få gå före i köer, men detta var faktiskt ingenting som hände här. Vi fick stå i kö precis som alla andra och skulle sköta poolreglerna som andra turister.
Visst pratade dom väl mer med oss men vi fick fortfarande följa samma regler.

Jag och min kompis tyckte det var otroligt tråkigt att lämna hotellet efter "bara" två veckor, det var så bra hotellet!

Jag rekommenderar detta hotellet starkt till alla människor, det var både fart och fläkt men även lugnt om man hellre föredrog det.

I lobbyn fanns olika soffgrupper med internetuppkoppling för 15 dinarer för 3 dagar. Man hade även internet vid stora poolen.

Ni som letar efter ett bra hotell med god service och bra utbildad personal borde ta sig hit!
Gångavstånd till ett nära köpcenter.

Hoppas att denna recensionen hjälpte!
Jag rekommenderar detta starkt!

Och det får som sagt 5/5 stjärnor totalt.

Datum för vistelsen: juni 2014
5  Tack Michipicki
Omdömet skrevs 31 oktober 2013

Var skeptisk innan jag åkte. Allt var helt ok.Hotellet var bra. Servicen var toppen, alla var trevliga. Maten var ok men inte mer. Skolmatsal hade någon skrivit och det är nog sant. Trodde det skulle vara jobbigt för att hotellet var så stort men det gjorde också att man blev mer anonym. Rummen var inget över det vanliga men höll ok standard. Beachen var fantastisk, ren och fin. Om man bara ska åka bort en vecka och göra absolut ingenting fungerar det här hotellet mycket bra. Efter en vecka var både mat och hotell dock ganska tråkigt.Kan rekommendera detta hotell för avkoppling.

Datum för vistelsen: september 2013
1  Tack annelieh_12
Omdömet skrevs 21 augusti 2013

Först det positiva:

* Bra väder!
* Nära strand
* Mycket vattenaktiviteter
* Bra utbud med pooler och vattenrutschkanor

Sen kommer baksidan:

* Skitig strand, väldigt mycket skräp i vattnet (inte alger/tång utan plast/sopor)
* Väldigt dålig mat, väldigt mycket skolmatsal över restaurangen (buffé) med för mycket gäster per sittning.
* Skräpigt i poolområdet, rutschkanorna är rätt slitna och gamla så att man gör sig illa på skarvarna.
* Betala för guds skull för en safety box, blev av med pengar under handduksbytet när jag hade plånboken liggande i en ryggsäck på rummet.
* Myror på rummen, såväl sovrum som badrum som på altanen.
* Väldigt lyhörda rum.
* Väldigt nyckfull A/C.
* Städningen var inte bra alls, väldigt skitigt under sängar, soffor och byråer (läs: stoooora dammråttor), inga ytor på bord etc. torkades, samma fläckar hela veckan.

Datum för vistelsen: augusti 2013
Tack ReinesSemester
Omdömet skrevs 2 september 2012

Service

Pga ett trasigt duschhandtag och dåligt läge valde vi att byta rum. Efter att ha blivit omdirigerad 3 gånger över två dagar fick vi ett nytt rum.
En av bartendrarna spillde ut ett glas läsk så ett barn fick det över sig. Barned ignorerades med 100% för att istället torka upp bänken.
Dricks till rätt person löser oftast dina problem.

Mat och dricka

Maten var mer eller mindre oätlig. Det finns ingen juice till frukost. Istället finns det något som påminner om den sötsmörja som blir kvar av smält isglass. Pålägg till brödet är i nivå med Liedels billigaste frukostkorv eller fläsk-korv. Hamburgaren som serveras som snacks var orange och tunnare än en McDonalds-burgare. Brödet har dock varit helt ok både vid frukost och till hamburgaren.

Spritflaskorna är utspädda med minst 50% vatten. Eftersom flaskorna kommer öppnade till baren kan det lika gärna vara essens-sprit och karamellfärg, men det är tämligen svårt att lista ut vad det är på grund av allt vatten de fyllt på.
Vinet påminner om något som bryggts i en studentkorridor till nollningen.

Underhållning

Underhållningen på hotellet var bitvis ok, men innehåller inslag som riktar sig på att förnedra gäster. Arrangemangen och aktiviteterna i övrigt var över förväntan.

Rum

Rummen är enkla och innehåller det som behövs.Hårda obekväma sängar. Luftkonditioneringen var bra och behöver inte vara på under natten. På det hela har nattsömnen varit bra ändå.

Städning

Faten med mat var rena och var restaurangen i övrigt inte bara smutsig.. den var skitig.
Baren vid poolen luktade unket lång väg. Vissa delar verkade bli städade, men andra struntade man i totalt.

Tunisien som sådant tycker jag är ett annorlunda resmål, men strunta i All-Inclusive på hotellet, hyr en kyl och gå ut och är på kvällarna (taxi kan fås för 15 -25 SEK enkel väg till bra matställen.)

Utflykter och upplevelser

Utflykter är prisvärda. Hotellet har dessutom en närliggande strand-event-firma med skärmflygning, bananbåt etc. till förmånliga priser. Detta räddade semestern.

Datum för vistelsen: augusti 2012
Tack Bas318