Omdömet skrevs 26 februari 2015

Februari är inte den bästa månaden att åka, då det är fortfarande vinter där. Vädret är oberäkneligt, kan regna o vara målnigt, men varmare än hemma. Utomhuspoolen o ruthkanorna fungerar bara sommartid! Det positiva är att det finns en uppvärmd inomhuspool som är mysig att plaska i med barnen eller simma lite i. Det gjorde susen för oss. Vill man bara koppla av så är det lugnt o skönt på detta hotell. Det finns en bar som är trevligt att sitta i även på dagen. De har godare kaffe där än på restaurangen.
Vi var nöjda med maten. Det fanns mycket att välja mellan. Har haft halvpension. Dricka på kvällen ingick inte, så det har vi betalat för. Man ska alltid ge dricks, beroende på hur nöjd man är, 5-10%… Personalen var trevliga och hjälpsamma! Vi kan tänka oss att åka sommartid igen.
En sak som inte jag tyckte om var skräpen utanför hotellet, överallt på stranden, på gatorna o mellan husen. Mycket byggnadsskräp också. Väldigt tråkigt att se på.

Datum för vistelsen: februari 2015
1  Tack OLGAPREISZ
Omdömet skrevs 15 september 2014

Ett bra hotell med trevlig personal, bekvämt och nära stranden. Är inte säker på att det blir all inclusiv nästa gång?! Deturs personal var tyvärr inte speciellt intresserade av sina resenärer. Vi väljer säkert inte dem flera gånger.

Rumstips: Okej Rum! Läget nära poolområde och stranden/havet precis in på hotellet var bra!
Datum för vistelsen: augusti 2014
1  Tack Garpe1999
Omdömet skrevs 13 april 2014 från mobil enhet

Hittade en billig restresa till Sousse och hotell marabout. Hotellet är helt ok. Gångavstånd till centrum och medinan. Vi fick ett rum ut mot ett annat hotell, inte värdens bästa utsikt men man ska ju inte hänga på rummet hela semestern. Rent och snyggt. Stort poolområde, barer och resturanger mm. Vi hade frukost och middag inkluderat och jag kan säga att vågen visade några kilo till när vi kom hem. Trevlig personal som snackar flera olika språk. Gratis wifi i allmänna utrymme, och med lite tur fungerar det på rumet med.

Datum för vistelsen: april 2014
4  Tack Håkan Hocky R
Omdömet skrevs 23 september 2013

Ligger perfet på stranden, men min aversion mot all-inclusiv blev inte mindra. Hög ljudvolym och kantinkänsla inte vad jag söker på semestern. Men detta var en restresa och därför billigare så beräkningen var att att inte inta mer än frukost där och så blev fallet. Städningen var inte heller klanderfri.

Rumstips: Värt att slippa de ut mot gatan och de tre på rad liggande discoteken :)
Datum för vistelsen: september 2013
Tack Frugnus--historiska
Omdömet skrevs 20 februari 2013

Hotellet är ok, men inget som sticker ut. Rent och städat, mysig innergård med pooler och fontäner. Stranden precis vid hotellet var det inget fel på och det fanns flera aktiviteter på stranden (vattenskoter, paragliding osv).
Rummet (bodde i den äldre delen) var lagom stort och städat. Första rummet vi fick var invaderat av myror, men vi fick bytt direkt, var inga problem. Vi hade balkong in mot gården och hade kvällssol och helt ok havsutsikt (stranden låg ner till vänster). Palmer på innergården lockade till sig småfåglar så på morgonen vaknade man till ett väldigt trevligt fågelkvitter (ej störande).
Maten på hotellet var helt ok, tyvärr lite tråkig matsal (ligger i en källare, dvs inga fönster). Men varje frukost var det en kock som lagade omelett eller pannkakor efter eget önskemål, riktigt gott.
Läget är ok också tycker jag, tog kanske 10 minuter att gå in till medinan och man kunde gå längst med stranden nästan hela vägen. Det finns lite småaffärer, restauranger i närheten och även bankomat.
Så länge man inte förväntar sig något enastående så kan jag rekommendera detta hotell, men man skall inte behöva betala överdrivet mycket heller, då finns det säkerligen bättre alternativ.

Datum för vistelsen: mars 2012
1  Tack MattiasJ730