Omdömet skrevs 2 oktober 2014

Skrikiga, skräniga arabiska män precis överallt.
De hänger i lobbyn och glor på dig, lägger du dig vid poolen eller på stranden kommer de fram och vill prata.
Det kanske låter trevligt, men de vill ha sex, pengar och papper till Europa. Dessutom ser de ner på européer, särskilt kvinnorna.
Kände mig jagad, vistades därför mycket på ett sunkigt hotellrum och längtade hem till kalla sverige.
Dålig service, oätlig frukost, fult och luktar illa.
Sousse är den smutsigaste och otrevligaste stad jag varit i. Stranden är en soptipp, precis som överallt annars, sopor överallt. Fimpar, flaskor, strumpor, korkar, plast mm i sanden.
Åk aldrig hit!
Har rest en hel del, men detta är min största besvikelse. Sunk.

Datum för vistelsen: september 2014
6  Tack Victoria201409
Omdömet skrevs 28 september 2014

På detta hotell är rummen mycket enkla men rena. Sängarna ok, så även badrum. Finns TV men endast 2 internationella kanaler, Fox Movie (engelsk) och Eurosport (tysk), men det är ju inte därför man åker till Tunisien. Finns bra AC på rummet som är enkel att ställa in. Frukosten är mycket enkel med få val. Finns yoghurt, bröd, margarin och ägg samt form av sött bakverk. Till detta kaffe, the och juice. Har inte provat restaurangen övriga tider.

För övrigt ganska stabilt wifi i reception och bar, badanläggning med hamam och massage som är helt ok, utomhuspool som är minimal med mycket få solstolar samt ett gym som inte gör någon glad. Det finns ett riktigt bra gym ca 100m från hotellet mot havet och vad gäller bad så är havet både varmare och trevligare än hotellets pool. Hotellet har solstolar på stranden som man kan hyra för en billig peng.

Rumstips: Rum mot gatan störs av biltrafiken men ligger i skuggan så de blir inte så varma. Söker man sig till de översta våningarna hör man nästan inte trafiken. Rummen från gatan är mycket tysta, har sol på balkongerna men blir mycket varmare.
Datum för vistelsen: september 2014
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Black_Father
Omdömet skrevs 5 juli 2014

Om du som jag inte har större krav än ett rent rum, en ren och skön säng och nära till allt - då passar det här hotellet. Visst, det var sprickor här och var, kranar satt löst, endast en lampa funkade i rummet - men det räckte. Rummen hade air condition! Enkla men rena rum, möblerad balkong, badkar. Ingen höjdarfrukost, men funkade. Gymmet är dock ett skämt! Och de skulle ha 10 Dinar per tillfälle! Så det blev ingen träning på semesern. ;) Jag blev inte störd av trafik, inte heller av rök (är ändå allergisk), däremot är det lyhört. Poolen använde jag inte, stranden låg ju 5-10 min promenad bort. Finns säkerhetsfack i receptionen (2 Dinar/dag).

Datum för vistelsen: juli 2014
  • Restyp: Reste ensam
Tack cadja
Omdömet skrevs 9 juni 2014

Hotellet är ett lågbudgethotell med totalt värdelös pool och tråkig mat. Rummen är lyhörda och trafiken utanför är väldigt störande. Alla röker överallt så detta hotell är definitivt inget för de som ej gillar cigarettrök. Det luktade t o m rök inne på rummen...
Stor reception men som sagt: rökigt!
Besöker gärna Sousse igen men inte detta hotell.

Datum för vistelsen: juli 2013
1  Tack Lillivi68
Omdömet skrevs 23 april 2014

Ett litet trevligt hotell i lågprisklass. Ingen vidare frukost eller övrig servering. Mycket enkla rum. Ett plus för en liten men ren pool på hotellets innegård. Bra service både i reception och bar. Tillbringade dock endast två nätter här.

Datum för vistelsen: oktober 2013
Tack JockeBokedal